Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: recompiling virtualbox  (gelezen 572 keer)

Offline vannoise

  • Lid
recompiling virtualbox
« Gepost op: 2010/02/09, 10:37:25 »
Ik dien na uitschakelen van de pc virtualbox telkens te compileren, dus niet alleen na een nieuwe kernel.. Bij opstart krijg ik een foutmelding en de mededeling te recompilen met de instructie sudo /etc/init.d/vboxdrv setup.
Nu kan ik in /etc/init.d/ de file vboxdrv niet vinden maar wel vboxdrv.dpkg-bak. Deze laatste doe ik dan met de setup recompilen en werkt het weer tot de volgende pc uitschakeling. Kan iemand mij vertellen wat er mis is met mijn systeem of anders dien te doen. Ik werk met 9.10 (64bit)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: recompiling virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/09, 11:57:06 »
Hey, ik gebruik vbox OSE ook op 9.10 (64 bit). Je moet idd die vboxdrv.dpkg-bak gebruiken.
het lijkt erop dat het recompilen wel goed gaat, maar dat de module er niet meer is na een reboot. Voer je dat recompilen wel uit als root? Dus met sudo ervoor...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline vannoise

  • Lid
Re: recompiling virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/10, 12:24:57 »
Ja ik heb sudo voor genoemde instuctie gezet met resultaat als aangegeven. Enig idee hoe verder
Henk Vannoise