Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu VNC-server  (gelezen 971 keer)

Offline MKe

  • Lid
Xubuntu VNC-server
« Gepost op: 2012/12/18, 13:05:57 »
Hoi,

Ik wil een pc als tijdelijke vnc server opzetten voor een kleine cursus. Ik heb hiervoor Xubuntu 12.04 op de pc gezet en probeer nu vnc4server te configureren. Wat ik graag wil is dat meerdere users een vnc sessie kan starten en onafhankelijk van de andere gebruikers erop werken. Ik heb het nu zover dat ik de server met de hand kan starten onder mijn user account. Er zijn nog wel een paar problemen.

1. ik zou graag van te voren een aantal users wilen configureren, elk met hun eigen vnc-sessie en niet vnc steeds moeten starten per gebruiker.
2. Alles wordt nu in 800x600 doorgegeven. Ik lijk de resolutie niet te kunnen veranderen. Als ik binnen de sessie in XFCE de resolutie wil veranderen krijg ik de melding dat Randr1.1wordt gebruikt en dat 1.2 nodig is.
3. tab completion werkt niet in een terminal-emulator in VNC. Maar wel als ik rechtstreeks op de computer werk.

Ik geef toe dat ik bar weinig van vnc geef, dus de meeste dingen zullen wel onkunde van mijn kant zijn. Weet iemand een goede handleiding om dit op te zetten of weet iemand de oplossingen voor bovenstaande problemen?

Offline MKe

  • Lid
Re: Xubuntu VNC-server
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/18, 13:14:50 »
resolutie is blijkbaar aan te passen:
vncserver -geometry 1280x1024

Offline MKe

  • Lid
Re: Xubuntu VNC-server
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/22, 14:48:45 »
Niemand?


Offline MKe

  • Lid
Re: Xubuntu VNC-server
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/08, 09:07:48 »
Bedankt Joop, heb er even niet naar kunnen kijken vanwege de vakanties. Deze lijkt niet up-to-date, sommige stappen lijk ik niet te kunnen uitvoeren (er lijkt geen "Login Window" applet meer te zijn. Verder lijkt dit te doen wat mij al gelukt is, maar geen meerdere sessies voor verschillende users.
« Laatst bewerkt op: 2013/01/08, 10:24:27 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/