Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.  (gelezen 1909 keer)

Offline Asperger

  • Lid
audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.
« Gepost op: 2010/09/09, 02:49:55 »
Hoi,

Ik sla een wav op maar naar de opslag vordert wordt audacity erg langzaam.
Op de betreffende schijf is 7 GIG beschikbaar en er hoeft nog maar minder dan 1 GIG opgeslagen te worden.
HOE KAN DAT ? ? ?
GEEN foutmeldingen.

Moderator edit: Titel even aangepast, gelieve niet vloeken met ziektes op dit forum
« Laatst bewerkt op: 2010/09/10, 10:41:22 door Sjoerd Broekhuijsen »

Re: audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/09/11, 21:16:33 »
Geen idee, welke distro? 10.04? Kan ook Audacity zelf zijn, welke versie gebruik je?
« Laatst bewerkt op: 2010/09/11, 21:21:39 door AutoStatic »

Offline Asperger

  • Lid
Re: audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/09/13, 02:58:28 »
Lucid Linx, standaard versie audacity die al bijna 2 jaar staat, stabiel uiteraard.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/09/13, 04:12:57 »
Hoe groot is de betreffende partitie? Het kan zijn dat die bijna vol is.
Puntje van aandacht: standaard wordt er een klein percentage (ik dacht iets van 5 of 10 procent) gereserveerd voor de rootgebruiker.
Dit is om te voorkomen dat je systeem helemaal vastloopt als je schijf echt helemaal vol zit.
In zo'n geval kunnen standaardgebruikers geen extra bestanden meer aanmaken, maar het systeem kan toch door draaien.

En wat zijn de verdere specificaties van je pc? Als je met zulke grote bestanden werkt, dan vergt dat ook wel meer van je computer...

Is dit trouwens niet al een 2e of 3e topic over hetzelfde probleem?
Volgens mij heb ik eerder een zelfde soort vraag gezien.

Offline vanadium

  • Lid
Re: audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/09/13, 09:29:40 »
...en je werkt met bestanden onder de 4 GB? Splits in elk geval op als je een groot project exporteert. Ik heb je al eerder gemeld dat dat handig kan in Audacity: je plaats labels (Ctrl+b voegt er één in op de plaats van de cursor), en met behulp van "Export - Multiple" schrijft Audacity automatisch het project uit in verschillende tracks volgens de markeringen.

Offline Asperger

  • Lid
Re: audacity erg langzaam met opslaan wav. Lucid.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/15, 23:08:45 »
Dat splitsen doe ik wel, dat probleem is dus opgelost.
Ik heb hier een P-IV-3200 dualcore met 2Gb geheugen en totaal 11 Ter aan HD aangesloten.
In audio moet je dus files exporteren die niet groter zijn dan 6:45 uur omdat je anders een deel niet meer kunt openen.
Dat was in een ander scherm ook gevraagd, niet het traag opslaan van WAVs in audacity.