Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst  (gelezen 580 keer)

In vervolg op mijn vraag over Cinnamon:
Linux Mint 13 staat bij mij op een oude pc: athlon xp2200 1.9ghz, 2gig werkgeheugen (dat dan weer wel), 128mb radeon. Dit systeem was er een uit de beginjaren van win xp, er heeft ook
nog windows 2000 op gedraaid.
Hoe zet ik de instellingen zodanig minimaal dat ik de meeste prestaties er uit kan halen?.
Ondanks dat ik niet ontevreden ben, zie ik de machine nog wel eens trekkebenen.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.


Re: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/25, 07:59:55 »
Eigenlijk had ik dit kunnen weten, want deze ken ik.
Eerst de swapneiging maar eens verlagen naar 10, ik denk op zich dat dit al heel veel gaat doen.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/25, 08:09:16 »
En de opstarttoepassingen flink uitdunnen zou ik wel eens heel veel voordeel mee kunnen behalen aangezien de machine uitsluitend wordt gebruikt voor scannen en internetbladeren.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Re: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/27, 22:26:51 »
Pjotr? (of wie dan ook deze vraag kan beantwoorden)
Ik heb ook ergens, ik weet neit meer waar, gelezen dat het ook niet is aan te raden om software te verwijderen die standaard bij een installatie zit.
In dit geval Linux Mint. Waarom precies is dit zo? En is dit ook zo? Levert het wellicht snelheid op als je juist de installatie zo leeg mogelijk houdt?
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/27, 22:37:11 »
Pjotr? (of wie dan ook deze vraag kan beantwoorden)
Ik heb ook ergens, ik weet neit meer waar, gelezen dat het ook niet is aan te raden om software te verwijderen die standaard bij een installatie zit.
In dit geval Linux Mint. Waarom precies is dit zo? En is dit ook zo? Levert het wellicht snelheid op als je juist de installatie zo leeg mogelijk houdt?
https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Verwijder-nooit-enig-programma-dat-deel-uitmaakt-van-de-standaardinstallatie-van-Ubuntu-of-Mint
Voor de snelheid maakt het sowieso niks uit.

Offline midas

  • Lid
Re: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst
« Reactie #6 Gepost op: 2014/06/28, 12:45:04 »
In Cinnamon en Mate-versies draaien volgens mij nog wel Mono-toepassingen. Misschien blijft het nu beperkt tot Banshee maar dat weet ik niet helemaal zeker. Dat zou dan de enige toepassingen kunnen zijn die je eruit zou kunnen kieperen en vervangen door andere software.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: linux mint 13 welke instellingen maken dit systeem het snelst
« Reactie #7 Gepost op: 2014/06/29, 08:45:59 »
Op basis van deze informatie houd ik mint13 dus gewoon zoals deze is en laat hem rustig op de atholon ronken.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.