Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie lubuntu 12.04 lijkt te hangen  (gelezen 488 keer)

Offline ckuepers

  • Lid
Installatie lubuntu 12.04 lijkt te hangen
« Gepost op: 2014/09/22, 17:00:02 »
Hallo.  Ik ben nieuw op dit forum en zojuist met mijn eerste installatie van lubuntu 12.04 begonnen. Om een oude Acer T161 (Athlon 64). De stappen die ik uitgevoerd heb zijn de volgende:

- Image gedownload en gebrand
- PC van cd geboot en image laten controleren ( ok )
- Opnieuw van cd geboot en lubuntu laten installeren ( naast windows xp )
- Tijdens installatie het downloaden van updates en standaard packages aangevinkt. Tevens de standaard partitie voor lubuntu wat vergroot ( naar 50Gb )
- Installatie gestart ( zo +- 20:00 's avonds ) en vanmorgen ( ma +- 8:00 ) weer gestopt. Installatie was nog steeds bij stap 4 ( 4 van de 7 bolletjes ). Geen diskaktiviteit, geen cd rom aktiviteit.
- Zojuist ( 16:00 ) weer een nieuwe poging gedaan om lubuntu te installeren. Het resizen van de partities was blijkbaar nog niet voltooid want voor de grootte van de lubuntu partitie meldt lubuntu 38 Gb ipv 50.
- Wederom lijkt het systeem te hangen. Ik heb echter geen idee of dat zo is ja dan nee. Iemand een idee hoelang deze fase zou mogen duren ? Ik heb ditmaal geen updates aangeklikt. Er zou dus geen tijd verloren mogen gaan met het downloaden van lubuntu updates.
- Zie bijlage voor een foto van de huidige stand

Offline ckuepers

  • Lid
Re: Installatie lubuntu 12.04 lijkt te hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/09/23, 23:11:54 »
Ik ben inmiddels geswitched naar mint. Die gaf geen problemen. Mint 13 xfce draait prima op deze hardware. Omdat mijn doel bereikt is heeft het geen zin meer om lubuntu aan de gang te krijgen. Nadeel van mint is wel de slecht leesbare kleurstelling (mint met wit) maar dat kun je gelukkig wijzigen. Groeten Corne

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie lubuntu 12.04 lijkt te hangen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/09/23, 23:53:20 »
Mooi zo! Tip: pas dit direct-doen-lijstje toe in Linux Mint 13 Xfce:
https://sites.google.com/site/computertip/direct-doen-mint-xfce