Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op usb  (gelezen 3673 keer)

Re: ubuntu op usb
« Reactie #25 Gepost op: 2015/01/31, 17:22:46 »
Ik zie daar ook een "boot override " staan.
wat is dat eigenlijk?
enneh... kan ik daar misschien iets proberen of is dat een garantie dat ik mijn systeem om zeep help

Offline DeBaas

  • Lid
Re: ubuntu op usb
« Reactie #26 Gepost op: 2015/02/01, 00:22:29 »
Hooguit wil ie niet starten van de HDD, zet je die instelling later toch weer terug.......
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Re: ubuntu op usb
« Reactie #27 Gepost op: 2015/02/01, 19:59:44 »
wat ik allemaal al gedaan heb:

-de snelle opstart in windows 8 afgezet
-secure boot afgezet
- laten opstarten van usb (meerdere pogingen daar hij niet altijd de usb drive weergeeft ondanks dat er wel degelijk een stick in zit) in het boot menu
-de usb stick vervangen
-de usb gemaakt met pendrive en met rufus (utp formaat)
- een iso gehaald van ubuntu, lubuntu en xubuntu, telkens een 64 bit en die op usb gezet
-een passwoord in het bios gemaakt in de hoop op een csm uit te kunnen zetten, maar tevergeefs
-een boot override laten doen vanaf usb in het exit menu maar dit geeft enkel 2 seconden zwart scherm daarna komt het bios terug

....en nog steeds nix, bill gates heeft zich overtroffen dit keer.
Heeft nog iemand een idee? want stilaan begin ik te denken dat ik ermee moet leren leven dan maar

Re: ubuntu op usb
« Reactie #28 Gepost op: 2015/02/01, 20:14:05 »
Bill Gates is allang niet meer bij MS en Secure Boot is ondanks wat velen denken helemaal niet uitgevonden door MS maar door o.a. MS, Intel, AMD, IBM, Lenovo, Dell en HP (laatstgenoemde had samen met Intel de voorloper van UEFI genaamd EFI al uitgevonden). Dus 'bedank' ook die bedrijven er maar voor ;)

Wellicht dat een steunpunt in de buurt je persoonlijk kan komen helpen? http://kaart.ubuntu-nl.org
« Laatst bewerkt op: 2015/02/01, 20:16:46 door Vistaus »

Offline ajjp

  • Lid
Re: ubuntu op usb
« Reactie #29 Gepost op: 2015/02/01, 21:22:54 »
Citaat
- laten opstarten van usb (meerdere pogingen daar hij niet altijd de usb drive weergeeft ondanks dat er wel degelijk een stick in zit) in het boot menu
Het feit dat iets soms wel en soms niet gebeurt, doet mij niet zozeer denken aan een systeemfout, als wel aan een (technisch) probleempje met de computer. Bits springen niet naar willekeur van 0 naar 1 en weer terug. 't Is maar een vermoeden hoor ...

Re: ubuntu op usb
« Reactie #30 Gepost op: 2015/02/01, 22:12:58 »
Citaat
- laten opstarten van usb (meerdere pogingen daar hij niet altijd de usb drive weergeeft ondanks dat er wel degelijk een stick in zit) in het boot menu
Het feit dat iets soms wel en soms niet gebeurt, doet mij niet zozeer denken aan een systeemfout, als wel aan een (technisch) probleempje met de computer. Bits springen niet naar willekeur van 0 naar 1 en weer terug. 't Is maar een vermoeden hoor ...

bedoel je dat er wat mis is met mijn laptop? of dat ik iets over het hoofd zie?

Offline DeBaas

  • Lid
Re: ubuntu op usb
« Reactie #31 Gepost op: 2015/02/01, 22:50:23 »
Een herstart is niet gelijk aan een koude start.
Hangt ook van de BIOS af.
USB zichtbaar bij een koude start.
USB niet zichtbaar bij een herstart.

En dan speelt fastboot in W8 ook nog tegen..

Komt voor ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline ajjp

  • Lid
Re: ubuntu op usb
« Reactie #32 Gepost op: 2015/02/02, 15:29:45 »
Citaat
bedoel je dat er wat mis is met mijn laptop?
Ja, daar zinspeelde ik op, als één van de mogelijkheden.
Maar als het wel of niet zichtbaar zijn van de USB alleen afhangt van her- dan wel koude start, zoals DeBaas suggereert, dan is een systeemfout wel weer aannemelijk. Maar mijn kennis schiet te kort om in concreto iets zinnigs te suggereren.

Re: ubuntu op usb
« Reactie #33 Gepost op: 2015/02/06, 11:29:35 »
Na lang te googlen en op andere anderstalige fora te zitten blijkt dat ik wel echt een probleem laptop heb wat dat betreft.
Na vele instellingen te veranderen zou het moeten lukken om ubuntu er op te krijgen, maar vele functies geven problemen zoals de wifi ontvangst en blootooth, beperkt herkennen van usb devices en zo.

ik heb een Asus F 205 T
Hopelijk komt er in de toekomst een voor, maar voorlopig zie ik niet echt een andere oplossing als verder te doen met windows.

Toch allemaal bedant voor julie tips en hints...en ik hoop zeker nog terug te komen. Misschien voor de eerste maanden effe niet, maar eeuwig met windows verder doen is niks voor mij.

Offline Henkp

  • Lid
Re: ubuntu op usb
« Reactie #34 Gepost op: 2015/02/06, 13:50:03 »
Na lang te googlen en op andere anderstalige fora te zitten blijkt dat ik wel echt een probleem laptop heb wat dat betreft.
Na vele instellingen te veranderen zou het moeten lukken om ubuntu er op te krijgen, maar vele functies geven problemen zoals de wifi ontvangst en blootooth, beperkt herkennen van usb devices en zo.

ik heb een Asus F 205 T
Hopelijk komt er in de toekomst een voor, maar voorlopig zie ik niet echt een andere oplossing als verder te doen met windows.

Toch allemaal bedant voor julie tips en hints...en ik hoop zeker nog terug te komen. Misschien voor de eerste maanden effe niet, maar eeuwig met windows verder doen is niks voor mij.

Mogelijk kan je Linux mint 17.1 Rebecca nog eens proberen, hopelijk lukt het dan wel.
Veel succes!

Offline jolo

  • Lid
Re: ubuntu op usb
« Reactie #35 Gepost op: 2015/02/06, 14:24:02 »
Of probeer eventueel de tweede puntuitgave van Ubuntu 14.04.2 die op 19 februari wordt uitgebracht.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM