Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: npviewer.bin vraagje  (gelezen 1689 keer)

npviewer.bin vraagje
« Gepost op: 2010/04/09, 10:32:02 »
Hallo,

Steeds wanneer ik een flashfilmke bekijk springt npviewer op (logisch want dit is de flashplugin)
Maar is het echt nodig dat deze plugin enorm veel cpu verbruik naar zich toe trekt ?
Zijn er geen plugins die minder verbruiken ?

Joris

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: npviewer.bin vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/09, 13:02:23 »
Wat zijn de specs van je PC? (vooral processor?)
Flash kan soms traag zijn in ubuntu, omdat het volgens mij geen gebruik kan maken van je videokaart. Zie ook: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/donkere-schermen-in-firefox/
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: npviewer.bin vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/09, 13:06:57 »
Flash = trage poep. Zeker als je, zoals in jouw geval, 64-bit OS gebruikt met een geëmuleerde Flash-player.

Overigens is er een 64-bits Flash Player voor Linux beschikbaar. Weliswaar een testversie, maar hij werkt goed.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: npviewer.bin vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/09, 13:25:42 »
Flash = trage poep. Zeker als je, zoals in jouw geval, 64-bit OS gebruikt met een geëmuleerde Flash-player.

Overigens is er een 64-bits Flash Player voor Linux beschikbaar. Weliswaar een testversie, maar hij werkt goed.
Ik weet niet wat TS  gebruikt. Maar ik draai hier zonder probleem flash op mn Ubuntu 9.10 64 bits.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: npviewer.bin vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/09, 13:31:45 »
flash kan zoiezo erg traag zijn, en gewoon direct op 64-bit werkt het wel.
maar npviewer.bin is een geemuleerde flash player.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: npviewer.bin vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/09, 14:10:04 »
Ahzo, ik gebruik dit script om de flash player te installeren die het beste werkt bij mij.

Misschien heb je er wat aan ;)
#!/bin/bash
# version: 20100318

echo "Stopping any Firefox that might be running"
sudo killall -9 firefox

echo "Removing any other flash plugin previously installed:"
sudo apt-get remove -y --purge flashplugin-nonfree gnash gnash-common mozilla-plugin-gnash swfdec-mozilla libflashsupport nspluginwrapper
sudo rm -f /usr/lib/mozilla/plugins/*flash*
sudo rm -f ~/.mozilla/plugins/*flash*
sudo rm -f /usr/lib/firefox/plugins/*flash*
sudo rm -f /usr/lib/firefox-addons/plugins/*flash*
sudo rm -rfd /usr/lib/nspluginwrapper

echo "Installing Flash Player 10"
cd ~
wget http://download.macromedia.com/pub/labs/flashplayer10/libflashplayer-10.0.45.2.linux-x86_64.so.tar.gz

mkdir -p ~/.mozilla/plugins
tar -zxf libflashplayer-10.0.45.2.linux-x86_64.so.tar.gz -C ~/.mozilla/plugins

#sudo cp libflashplayer.so /usr/lib/mozilla/plugins/
#echo "Linking the libraries so Firefox and apps depending on XULRunner (vuze, liferea, rsswol) can find it."
#sudo ln -sf /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/firefox-addons/plugins/
#sudo ln -sf /usr/lib/mozilla/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/xulrunner-addons/plugins/

# now doing some cleaning up:
#sudo rm -rf libflashplayer.so
#sudo rm -rf libflashplayer-10.0.32.18.linux-x86_64.so.tar.gz
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!