Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome klassiek  (gelezen 626 keer)

Offline boeng

  • Lid
Gnome klassiek
« Gepost op: 2012/07/12, 18:43:22 »
Ik vind unity (nog) niet zo prettig en ben overgestapt naar gnome klassiek

Nu staat in de bovenste balk van het scherm:
aan de rechterkant icoontjes voor: email,Batterij,netwerkverbinding,geluid,tijd,useraccount en systeem instellingen
en aan de linkerkant boven:  "Toepassingen "  "Locaties"

Prima, alleen de helderheid van "toepassingen"en "Locaties" is beduidend lager (dus "moeilijk"te zien) dan boven rechts bij de icoontjes.
Hoort dit zo en kun je dit eventueel aanpassen?

Niet dat er niet mee is te werken maar ik vraag me af waarom zo?


Offline Dave

  • Lid
Re: Gnome klassiek
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/12, 19:22:53 »
Hier absoluut geen verschil in helderheid tussen links en rechts in de bovenbalk.
Het is geen standaard iets dus.

Re: Gnome klassiek
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/12, 20:06:00 »
Welk thema heb je in gebruik?

Offline Dave

  • Lid
Re: Gnome klassiek
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/12, 20:56:18 »
Radiance

Re: Gnome klassiek
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/12, 22:39:07 »

Re: Gnome klassiek
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/13, 00:03:29 »
Radiance

Sorry, ik vergat '@boeng' ;)

Offline boeng

  • Lid
Re: Gnome klassiek
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/13, 17:10:55 »
Ik had gekozen voor een achtergrond die de hele dag door veranderd en thema "ambiance"(standaard)

Met thema "Radiance" verandert tekst in de Balk in zwart (ipv wit) maar nu is het verschil tussen links en rechts op de balk veel minder.
Kan met deze instelling verder, maar omdat "alles"nu lichter is op het scherm vraag ik me af of er niet meer power van de batterij wordt gevraagd?

Er is beslist een verschil en die blijft of je nu ambiance of radiance kiest, toch merkwaardig!


Re: Gnome klassiek
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/13, 17:13:07 »
Je kunt ook een ander thema proberen; op http://www.gnome-look.org staan er heel veel. Onder elk thema staat waarvoor het geschikt is, jij wilt een thema die geschikt is voor 'GTK 3.x style'.
Daarna installeer je gnome-tweak-tool uit het softwarecentrum, plaats je het mapje methet thema uit het archief in .themes in je persoonlijke map en dan kun je via Toepassingen --> ... --> Advanced Settings het thema aanpassen :)