Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding installatie 10.04  (gelezen 1122 keer)

Offline wwinters

  • Lid
foutmelding installatie 10.04
« Gepost op: 2010/05/20, 08:27:43 »
Ik wil de overstap van windows naar ubuntu wagen. Zou vlekkeloos moeten gaan. Niet dus.
CD gebrand, pc opgestart, ubuntu begint de bestanden uit te pakken, maar van bij het eerste moment van de installatie gaat het mis. Ik heb de foutcode even meegestuurd.
Firewall even uitgezet zonder resultaat.
Ik probeer het voorlopig op mijn laptop, 2 jaar oud, draaide normaal op vista, maar nu op XP.

Dank alvast voor de tips!

Wim

Offline timosha

  • Lid
Re: foutmelding installatie 10.04
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/20, 08:51:03 »
Ik wil de overstap van windows naar ubuntu wagen. Zou vlekkeloos moeten gaan. Niet dus.
CD gebrand, pc opgestart, ubuntu begint de bestanden uit te pakken, maar van bij het eerste moment van de installatie gaat het mis. Ik heb de foutcode even meegestuurd.
Firewall even uitgezet zonder resultaat.
Ik probeer het voorlopig op mijn laptop, 2 jaar oud, draaide normaal op vista, maar nu op XP.

Dank alvast voor de tips!

Wim

Wubi installaties gaan helaas niet altijd vlekkeloos in 10.04. Wubi is eigenlijk maar een compromis.

Is het niet mogelijk om gewoon een dual boot installatie te doen?
Stabiele OS: Solaris 10 - OS X 10.6.4 - Linux Mint 9 - Windows 7
Project OS: Linux Mint 9 Isadora
Test OS: Ubuntu 10.04 - 10.10
Server: Windows Server 2008 R2 - Exchange 2010

Contra verbosos noli contendere verbis: sermo datur cunctis, animi sapientia paucis.


Offline wwinters

  • Lid
Re: foutmelding installatie 10.04
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/20, 09:11:51 »
Wel, niet dat ik helemaal niets van een PC ken, maar "gewoon een dual boot" doen, is voor mij niet meteen evident zonder een op-weg-zet-tip.
Overigens heb ik van internet de "normale" ubuntu versie gedownload en op cd gebrand, al zag ik idd dat het foutenlog sprak van wubi. Of heb ik de foute versie?

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: foutmelding installatie 10.04
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/20, 09:22:20 »
Lees voor het installeren deze handleiding maar eens door:
http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop#InstallatieDesktopLucid.Stap4.3ASchijfruimte

"Ze naast elkaar installeren, met keuze mogelijkheid bij opstarten" betekend dual-boot.

De CD branden is waarschijnlijk goed gegaan. Maar als je tijdens het opstarten van de CD op een toets drukt, krijg je een menu om de CD op fouten te controleren. Dit staat ook allemaal in de handleiding beschreven.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline wwinters

  • Lid
Re: foutmelding installatie 10.04
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/20, 11:48:18 »
Het is me gelukt!
veel dank voor de assistentie. het ziet er veelbelovend uit.
mvg

Wim

Re: foutmelding installatie 10.04
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/20, 11:51:08 »
Dan voor je titel van je starttopic even [Opgelost] zetten als je wil.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)