Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: E-mail werkt niet  (gelezen 994 keer)

Offline jhelmond

  • Lid
E-mail werkt niet
« Gepost op: 2015/01/15, 16:42:36 »
Mijn e.mail mozilla geeft bij het berichten halen een korte flits van berichten en zijn daarna verdwenen?
Op de server van ziggo/webmail staan ze we , ik kan wel een mail versturen.
wat gaat er fout?

Jan

Offline EZ-man

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/15, 17:23:38 »
Ik denk dat je op de online help van thunderbird moet zijn: https://support.mozilla.org/nl/kb/imap-synchronisatie

Vraag: gebruik je POP3 of IMAP als inkomende mailserver?

Offline jhelmond

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/16, 16:09:17 »
Ik werk met Pop3.
bij support mozilla en mijn account instelling kan ik synchronisatie
niet vinden.

Jan

Offline EZ-man

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/16, 17:32:25 »
pop is ouderwets, zie info ziggo :  https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/imap

Ga als volgt te werk in TB :
 - maak een nieuw e-mail account aan (ja, voer uw bestaande mail adres in en sla het onder een ander naam op)
 - TB zal automatisch de juiste instellingen ophalen en contact maken met de mailserver van ziggo.

Indien juist dan kan het oude profiel (dat van pop) worden verwijderd

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/16, 17:34:47 »
pop is ouderwets
Maar voor sommigen heeft het veel voordelen t.o.v. Imap .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/16, 18:35:32 »
pop is ouderwets
Maar voor sommigen heeft het veel voordelen t.o.v. Imap .........
Welke voordelen dan? Pop3 is een relatief onveilig protocol en imap geeft meerdere voordelen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline EZ-man

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2015/01/16, 18:52:28 »
pop is ouderwets  - vraag: is dit een snoeihard commentaar ?  ^-^
Maar voor sommigen heeft het veel voordelen t.o.v. Imap .........

Ron, een inzicht vraag : in welke gevallen kies je voor pop ?
Je weet : dergelijke vragen kan je niet fout beantwoorden, het gaat om je kennis en overtuiging.

enkele "willekeurige" links
  http://www.makeuseof.com/tag/pop-vs-imap/
  http://www.quora.com/Is-it-possible-to-sync-the-mail-accounts-on-my-iPhone-with-Mail-on-my-Macbook-Air

Re: E-mail werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 2015/01/16, 20:37:58 »
pop is ouderwets
Maar voor sommigen heeft het veel voordelen t.o.v. Imap .........

Voor sommigen heeft Ubuntu 8.04 veel voordelen t.o.v. 14.04 maar dat betekent nog niet dat we 8.04 moeten gaan aanraden... evenzo voor Windows XP. POP3 is onveilig en verouderd, IMAP is veilig (relatief dan; je weet dat niks 100% veilig is ;)) en modern.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 2015/01/16, 22:56:34 »
IMAP vind ik zelf 10 keer niks.... Dan nog liever POP3.   :evil:

Maar eigenlijk vind ik het een achterhaalde discussie: er gaat m.i. niks boven een goede webmail, zoals Gmail en Livemail.... Altijd synchroon, overal bereikbaar, beter beveiligd.

Re: E-mail werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 2015/01/16, 23:07:04 »
Overal bereikbaar dankzij... jawel, IMAP :) Bij Outlook (voorheen: Live Mail) gaat via IMAP over EAS, bij andere webdiensten zoals GMail en Vivaldi direct over IMAP.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 2015/01/17, 01:54:02 »
IMAP vind ik zelf 10 keer niks.... Dan nog liever POP3.   :evil:

Maar eigenlijk vind ik het een achterhaalde discussie: er gaat m.i. niks boven een goede webmail, zoals Gmail en Livemail.... Altijd synchroon, overal bereikbaar, beter beveiligd.
Grote kans dat webmail (aan de serverkant) gebruikt maakt van IMAP (=altijd synchroon, overal bereikbaar, beter beveiligd) ;)

De vraagsteller heeft een werkend e-mail adres bij Ziggo via webmail.

Helaas kan ik de vraagsteller niet echt verder helpen omdat ik (zo ook) niet weet wat er mis gaat maar ik kan uit eigen ervaring zeggen dat Thunderbird (IMAP, servernaam imap.ziggo.nl) en webmail hier goed samenwerken met een ziggo e-mail adres (in Windows en Ubuntu).

Direct een andere (buitenlandse) provider adviseren (Gmail, die je toestemming geeft alle e-mail(s) die je verstuurt en ontvangt (die ik je kan sturen) te lezen, te bewaren en te gebruiken voor reclamedoeleinden) is begrijpelijk en mogelijk een acceptabele oplossing maar toch opmerkelijk.  :P
Klik links bovenin op Documentatie

Re: E-mail werkt niet
« Reactie #11 Gepost op: 2015/01/17, 12:19:18 »
Er zijn providers die alleen Pop instellingen hebben..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #12 Gepost op: 2015/01/17, 12:43:16 »
Er zijn providers die alleen Pop instellingen hebben..

Die providers sterven langzaam uit. Bijna iedereen heeft meerdere apparaten, waarmee op verschillende momenten van de dag even de mail gecheckt wordt (en eventueel een bericht wordt verstuurd). Dan is het verrekte handig om een mailserver (mailhost) te hebben die imap heeft.

Re: E-mail werkt niet
« Reactie #13 Gepost op: 2015/01/17, 21:29:51 »
Haha!Inderdaad!Ik zit bij lijbrandt,en die had dat euvel altijd.Vandaag even geprobeerd of ze nu ook IMAP hebben en ja hoor,meteen account veranderd..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #14 Gepost op: 2015/01/17, 21:46:47 »
Ron, een inzicht vraag : in welke gevallen kies je voor pop ?
Op dit moment gebruik ik 15 email adressen, een aantal wil ik lezen op mijn iPad, een aantal op mijn Android Slimfoon, een aantal op mijn Android tablet, maar ALLES op mijn laptop.
En op mijn laptop ook op meerdere installaties van Xubuntu.
Ieder bericht dat ik binnen krijg op ieder apparaat wil ik daar krijgen als nieuw en ongelezen, in totaal gaat het om ongeveer 200 á 300 berichten per dag!
Voor mij is POP de makkelijkste manier.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #15 Gepost op: 2015/01/18, 11:49:05 »
op ieder apparaat wil ik daar krijgen als nieuw en ongelezen, in totaal gaat het om ongeveer 200 á 300 berichten per dag!
Daar wordt ik stil van. Ik snap je wel, pop werkt makkelijk omdat je verder niets hoeft in te stellen. Zijn er mensen die deze functionaliteit onder imap kunnen waarmaken? Dat zal zeker niet makkelijk zijn met mobiele apparaten en ondoorgrondelijke mail programma's.

Maar als je veiligheid zwaarder laat wegen dan is imap gewenst. Vergelijk het met virusscan van bestanden op een usb-stick. Het werkt (een beetje) vertragend en is een extra stap, maar je krijgt er meer zekerheid voor terug.

 - - -
Voor mensen die de engelse taal machtig zijn, maar niet helemaal begrijpen wat de verschillen zijn tussen imap en pop:   https://askleo.com/how_do_i_deal_with_one_email_account_on_two_machines/

Offline jhelmond

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #16 Gepost op: 2015/01/19, 19:19:24 »
Het gaat mij niet om pop of imac.
een week terug was er niets aan de hand e-mail kwam gewoon binnen
Na een opstart van  linux recover mode  (ik heb nog meer problemen) is het mis met
e-mail vanuit de ziggo server. een ander e-mail, met ander adres werkt wel.
  Jan

Re: E-mail werkt niet
« Reactie #17 Gepost op: 2015/01/19, 20:08:27 »
Mijn opa heeft op Windows, Android (voorheen) en Windows Phone (nu) ook al één en ander aan problemen/storingen gehad met zijn Ziggo-e-mail (ook iets met bepaalde serverinstellingen ofzo). Na gebeld te hebben met Ziggo, iedere keer weer, kreeg ie het voor elkaar. Dus ik denk dat de server iets specifieks vereist ofzo.

En wat is een "Linux recover mode"? Je bedoelt de recovery- of herstelmodus van Ubuntu, neem ik aan?

Offline jhelmond

  • Lid
Re: E-mail werkt niet
« Reactie #18 Gepost op: 2015/01/22, 16:38:00 »
is opgelost wachtwoord opnieuw gezet

  Jan