Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD afspelen Gutsy 2  (gelezen 856 keer)

Offline Thom

  • Lid
DVD afspelen Gutsy 2
« Gepost op: 2007/10/22, 15:20:22 »
Ik mijn eerdere post schreef ik dat met behulp van de info van het forum het mij gelukt is om een volkomen legale dvd op mijn Linux PC af te spelen. Alleen de manier om het werkend te krijgen is voor een gemiddelde gebruiker denk ik wat erg ingewikkeld. Ben zelf met Linux ook een beginner, maar ben als hobbyist al wat jaren bezig met PC's, dus ik kwam er nog wel uit.
Mijn vraag is nu of er niet iemand een soort script kan schrijven (of bestaat zo'n script al) die alle noodzakelijke handelingen uitvoert en dat de gebruiker alleen het script hoeft op te starten.
Binnen de Windows omgeving ben ik een aantal van dergelijke scripts tegengekomen en dat kan erg behulpzaam zijn bij wat meer ingewikkelde installaties.

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

DVD afspelen Gutsy 2
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/22, 19:39:32 »
Hai Thom,

Ik heb die draad eens gelezen.

Helaas kan ik niet anders stellen, dat ik het wel mee vind vallen met de complexiteit. Het komt goed gezegd erop neer, dat er een pakket geinstalleerd moet worden nadat er iets aan de sources is toegevoegd. Dit lijken mij basishandelingen waar een beginner (zoals ik) prima uitkomt, want hier op het forum en in de WIKI staat genoeg hulp?

Groetend,

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
DVD afspelen Gutsy 2
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/22, 21:11:10 »
Citaat van: Thom
Mijn vraag is nu of er niet iemand een soort script kan schrijven (of bestaat zo'n script al) die alle noodzakelijke handelingen uitvoert en dat de gebruiker alleen het script hoeft op te starten.
Ik ben bezig een programma te schrijven die de aanpassingen in je sources.list maakt, vervolgens is het alleen een kwestie van in synaptic oid het programma te installeren. Het kan wel eventjes op zich laten wachten voordat het 100% werkt.

Offline Thom

  • Lid
DVD afspelen Gutsy 2
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/23, 10:35:41 »
Halo Kiwinote,

Prima initiatief, zal het leven van de Linux gebruiker weer wat eenvoudiger maken. Bedankt.

mvrgr
Thom
HP Compaq AMD66 Althlon 2, 2 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 12.04 + Windows 7
Onbekende P4, 1,0 Gb geheugen, Dual boot Ubuntu 11.04 + Window XP3
HP PC Pentium 4, 512Mb geheugen, Dual boot Ubuntu 11,04 + Windows XP3

DVD afspelen Gutsy 2
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/27, 23:43:40 »
Handig, Kiwinote! :-)