Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?  (gelezen 3537 keer)

Offline katraus

  • Lid
Ik ben van plan om windows7 van mijn pc volledig weg te halen vermits deze de laatste tijd raar doet (vastlopen bij het internet, enkel zwart scherm krijgen bij opstart,enz...)Heb vroeger al met ubuntu 10.04 gewerkt dus ken he wel een beetje. Ik had toen alleen wat problemen met youtube. Vermits mijn dochter hier heel veel opzit en dan verschillende filmpjes open laat staan , is mijn vraag of dit bij ubuntu geen probleem vorm.Krijg zij dan bij ubuntu ook goed beeld en klank? Dacht desnoods dan er wel virtuelbox op te zetten en daarin gewoon xp voor in het geval ze toch windows nodig heeft.

bedankt

Offline Tom

  • Lid
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/20, 10:40:37 »
Ik gebruik alleen Ubuntu Lucid 10.04 LTS en kan alles afspelen wat Youtube betreft ,is dus totaal geen probleem. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/20, 11:00:23 »
ik heb zelf (10.10) heel af en toe een probleem met youtube achtige filmpjes (van bijvoorbeeld megavideo enzo), als ik er ongeveer 10 open zet (elk zo'n 20 minuten), dan doet hij moeilijk.

maar als er niet zo extreem mee wordt omgegaan zoals ik doe (alle 10 filmpjes zijn ook nog aan t laden), dan gaat alles gewoon goed :)

succes!

dex
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline MKe

  • Lid
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/20, 12:40:11 »
Zorg wel dat je Pjotr's tips volgt: http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Dan doet Youtube het prima. Ik gebruik wel de 32bits versie van 10.04

Offline Ramana

  • Lid
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/20, 12:51:19 »
Ik draai al jaren (bijna) 100% Linux. Bijna, omdat ik Windows af en toe nodig heb voor de TomTom en regelmatig voor telewerken. En dat gaat prima met Virtualbox.  (Dus toch altijd Linux, met Windows als gastsysteem; de integratie is seamless of volledig scherm is heel mooi))

Sommige video's van b.v. RTL doen het niet onder moonlight (de linux-variant van Silverlight), maar die van Ned 1weer wel. Youtube gaat prima (het is zelfs heel makkelijk om ze op te slaan)
« Laatst bewerkt op: 2011/01/20, 12:54:08 door Ramana »

Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/21, 02:05:01 »
Heb gisteren hetzelfde gedaan Windows 7 kompleet eraf gegooid en Ubuntu 10.10 32 BIT erop gezet alles werkt pirma geen enkel probleem
met Youtube, scannen, Wlan printen enz.geen enkel probleem.
Veel hulp gehad van het Forum kan het alleen maar aanraden
veel plezier

Bram uit  tirol

Offline katraus

  • Lid
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/21, 09:09:46 »
oke bedankt dan ga ik er zeker eens werk van maken. Als je toch eens windows nodig heb voor een programma doe je dit dan het beste wia een virtueel machine of bv crossover?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/21, 10:22:02 »
Als je toch eens windows nodig heb voor een programma doe je dit dan het beste wia een virtueel machine of bv crossover?

Daarvoor raad ik tweevoudige opstart aan:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Uit veiligheidsoverwegingen zou je vervolgens in Windows de internetverbinding kunnen blokkeren (netwerkkaart uitschakelen in het beheerdersaccount). Alleen dan natuurlijk, wanneer je in W. geen internet nodig hebt.  :P

Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/21, 20:23:48 »
Ik heb er geen problemen mee in ubuntu 10.10 echter werkt silverlight niet op ubuntu maar hier zijn ook trucjes voor ;)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline katraus

  • Lid
Heb ubuntu erop gezet en alles werkt. Iedereen bedankt voor de goede raad

Offline brent8800

  • Lid
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/25, 19:32:38 »
leuk dat er zoveel mensen ubuntu gaan gebruiken als vervaning van windows... ik ben het binnenkort ook van plan om te gaan doen. Maar moet windows gebruiken voor school. dus daar kom ik niet vanaf tja meschien 1 oplossing, virtualbox. meschien dat ik volgende maand overstap op ubuntu 10.10 64 bit
Ubuntu 14.04 LTS

Offline HarzG

  • Lid
Re: windows7 volledig wegdoen en ubuntu 10.10 installeren. Youtube?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/01/26, 22:21:09 »
Er zijn verschillende redenen en adviezen om 10.04(.1) te nemen i.p.v. 10.10. Vooraf zou ik in ieder geval de live-CD's bekijken om te testen welke versie beter past bij de hardware van je pc/notebook.

De keuze voor 32 of 64 bits wordt hier ook controvers besproken in het forum. Mijn eigen keus voor 64 bits is niet voor iedereen geschikt.

Voorbeeld:
Als iemand een 32 bits java-applicatie wil gaan gebruiken, dan loopt men vast met 64 bits of installeert in VirtualBox een aparte 32-bits-omgeving voor deze java-applicatie. Anders werkt die gewoon niet.
Zoiets is nogal ingewikkeld voor de doorsnee-gebruiker en daarom begrijp ik ook het advies van sommige forumleden "neem 32 bits".

Aan de andere kant heb ik gezien hoe vlot bijvoorbeeld het inlezen/tonen van foto's werkt met digiKam bij een 64 bits-systeem. Ik zou niet meer terug willen naar 32 bits. De icoontjes van de foto's zijn hier supersnel in beeld. Ik ken ook nog de situatie van mijn 32bits-Debian-installatie waar ik tijden moest wachten op het verschijnen van de lijst thumbnails/voorbeeldfoto's van een 1GB SD-kaart.
Ook voor video-bewerkingen heeft men met 64bits-applicaties het dubbele aantal rijstroken op de video-snelweg.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/26, 22:23:31 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce