Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe groot verschil in volume tussen afspelen youtube en VLC vermijden?  (gelezen 1856 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Als ik geluid afspeel in youtube, klinkt dat over 't algemeen zacht.

Wat echter véél luider klinkt: de Ubuntu-geluiden (als ik ergens verkeerd klik bv.) of ook nog (in Firefox zélf dus) als er een facebook-bericht binnen komt. Dan wordt ik als het ware met een ontploffende granaat geconfronteerd.

Idem voor als ik een youtube-muziekstuk in VLC open; dan klinkt dat VLC-volume plots véél en véél luider.

Hoe kan ik het geluidsvolume in youtube (in Firefox) hoger instellen, zodat de verschillen niet zo uitgesproken zijn?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Re: Hoe groot verschil in volume tussen afspelen youtube en VLC vermijden?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/23, 23:14:45 »
Onder het youtube filmpje kun je ook het geluid regelen. Misschien staat dat laag? (ook weleens gehad)
« Laatst bewerkt op: 2014/12/23, 23:19:29 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jenske

  • Lid
Re: Hoe groot verschil in volume tussen afspelen youtube en VLC vermijden?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/23, 23:27:00 »
Het zou dit inderdaad wel eens kunnen zijn.

Hoe heb ik dat ontdekt? Door over het luidspreker-ikoon te zweven, verscheen "mute". Normaal zou ik daar dan NIET op klikken, aangezien je verwacht dat een toest, waarop deze melding verschijnt, effectief het geluid zou doen AF zetten.
Maar wat blijkt nu? Als ik erop klik, schuift de volumebalk als het ware open naar rechts en dáár kan ik wel een hoger volume kiezen.

Wat mij betreft dus een minpunt aan de combinatie FF/VLC, aangezien je nergens -- behoudens door erop te klikken -- te zien krijgt hoe het volume is ingesteld.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jan11000

  • Lid
Re: Hoe groot verschil in volume tussen afspelen youtube en VLC vermijden?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/24, 00:00:36 »
Bij luidspreker icoon kun je nog meer instellen, zelfs per software programma, kijk maar eens goed.
Ook in de software zelf kun je vaak hoger of lager zetten, bij de instellingen.

Re: Hoe groot verschil in volume tussen afspelen youtube en VLC vermijden?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/24, 11:52:06 »
Wat mij betreft dus een minpunt aan de combinatie FF/VLC, aangezien je nergens -- behoudens door erop te klikken -- te zien krijgt hoe het volume is ingesteld.

Dat is toch niet aan FF?
Het is toch de sitebouwer die voor deze vorm van weergave kiest!?
En is het zo niet ook onder andere brouwsers?

In elk geval geleerd voor een volgende keer.
Werkt geluid van je pc goed maar op een website niet dan even op de site verder kijken.
Veel kijkplezier.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore