Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.  (gelezen 1495 keer)

[Opgelost] Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Gepost op: 2009/04/24, 21:14:27 »
Jaunty gedownload,op cd gebrand, gecontroleerd op fouten, installatie gestart.
Na de installatie bleek dat Jaunty, Grub op mijn SATA schijf had geïnstalleerd, waar Intrepid ook op stond, terwijl Intrepid Grub op de IDE schijf had gezet. Niet zo'n probleem in de BIOS omgezet. Nu start Jaunty wel op, kon ik inloggen en verder een geheel leeg buraublad. Geen paneel te bekenen. Ook niet toe tevoegen. Ik dacht misschien is het een probleem omdat ik mijn /home bij de installatie had toegevoegd. Geheel schone installatie gedaan. Zelfde problemen met Grub en het bureaublad. Uiteindelijk voor een upgrade gekozen. Tijdens de upgrade werd een vraag gestel of de oude Grub? bewaart moest worden er stonden nog wat mogelijk heden bij. Het lijkt nu of alles werkt, alleen als ik bij Systeemmonitor kijk, staat er nog steeds Uitgave 8.10 Intrepid. Ook in mijn Grub staat nog 8.10. In Synaptic staan de bronnen wel op Jaunty. Kan ik 8.10 nu nog veranderen
naar 9.04?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/19, 14:38:26 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/26, 13:02:17 »
Inmiddels een upgrade gedaan. Als ik nu de PC opstart In grub staan de juiste regels, ga verder met opstarten dan krijg ik mijn inlog scherm met gezichtenlijst die ik onder 8.10 had aangemaakt. Na het inloggen zie ik een inlogscherm van nautilus staan ??? Als ik mijn wachtwoord ingeef dan staat nautilus open. Vervolgens sluit ik Nautilus en heb ik alleen de bureau achtergrond van Jaunty en een icoon van een hd partitie.
Ik kan wel starters aanmaken maar ik kan geen panelen aanmaken. Ik heb voor Synaptic een starter aangemaakt en gnome-panel staat gewoon geïnstalleerd. Ik heb ook voor de terminal een starter aangemaakt, echter er gebeurt niets. Ik heb ook opgestart in de recovery mode en geprobeerd om een terminal op te starten, ik moet mijn wachtwoord ingeven, dit doe ik vervolgens, krijg ik de mededeling dat mijn wachtwoord fout is. Weet iemand hoe ik dit alles kan herstellen? Trouwens de combinatie ALT+F2 werkt ook niet. Alle hulp is welkom.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline dobby9

  • Lid
Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/26, 13:19:23 »
Welke jaunty heb je  GNOME ?
Heb jij geen enkele taskbar ?
Ik heb wel de ervaring dat de installer een beetje merkwaardig doet.
Ik heb op de zelfde schijf ook staan de Ubuntu LTS version verstaan , dan zegt de installer van jaunty dat hij op (hd0,0) staat en mijn andere ubuntu op (hd2,2) , moet natuurlijk (hd0,2) zijn , maar verder doet hij alles goed.
Upgraden werd bij mij een puin hoop.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/26, 13:28:20 »
Ik heb inderdaad GNOME. Ik heb geen enkele taskbar,pael of werkbalk o.i.d. Alleen een leeg scherm met het icoon van een HD. Aangezien ik problemen had met een verse installatie heb ik een upgrade gedaan, van de drup in de regen dus. :'( :'( :'(
Ik had al eerder Jaunty Netbook Remix geïnstalleerd op mijn netbook, deze installatie verliep voorbeeldig.
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt met een installatie of een upgrade. Misschien een bug ???

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/26, 13:37:25 »
Gijsbert is het een optie om Jaunty te herinstalleren en dan gebruik te maken van de gehele schijf.....en dan in een later stadium 8.10 er bij zetten......besef dat het een beetje de omgekeerde wereld is maar toch gezien je omschrijvingen zeer vreemd geval van onwil  ;)
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/26, 17:50:32 »
Ik wil wel Jaunty opnieuw installeren, alleen word mijn indeling van de schijven in de war gegooid. Het is jammer dat Jaunty zo lastig doet. Ik ga het zo nog eens opnieuw installeren lukt het niet dan ga ik terug naar 8.10 Wordt vervolgd.......

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/26, 18:46:16 »
Jaunty een hele aparte schijf gegeven, nog steeds geen panelen. :'( :'(
Toch maar weer terug naar 8.10
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/27, 21:55:23 »
Inmiddels 8.10 weer terug geïnstalleerd. Jaunty opnieuw geïnstalleerd, wederom werden de HD's verkeerd weergegeven. Na een tip van Joop905 om in de terminal gnome-panel te typen was goed voor een sessie. Gnome was niet geïnstalleerd, ook gedaan vanuit de terminal. Grub aangepast zodat alles goed opstart. Na opstarten krijg ik wederom het inlogscherm>scherm om in te loggen voor nautilus>leeg bureaublad>geen panelen. Wordt er onder tussen een beetje moedeloos van. Ik hoop dat er iemand met een definitieve komt. Blijf voorlopig maar met 8.10 werken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/27, 22:36:59 »
Ik had iets dergelijks na mijn upgrade naar Jaunty. Geen panels. Ik heb toen echt een apt-get install gnome-panel moeten uitvoeren om de panels weer terug te krijgen.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/27, 22:50:42 »
Ik heb eerst apt-get remove gnome-panel gedaan en daarna apt-get install gnome-panel , helaas het heeft niet geholpen. :'( Ook nog bij het inlog scherm links onder bij opties de sessies verandert, helaas ook dit hielp niet.  :'(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Jaunty installatie vreemde zaken, geen panelen.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/19, 14:38:00 »
Inmiddels terug naar 8.10. Ik had wel panelen op een gegeven moment, alleen geen TV met KDETV, zie mijn andere draadje.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.