Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox start niet meer op  (gelezen 531 keer)

Offline gipje

  • Lid
Firefox start niet meer op
« Gepost op: 2017/03/23, 14:29:01 »

Firefox

Sinds 2 dagen geeft forefox aan dat er een fout is opgetreden en niet meer opstart
Wat kan ik hieraan veranderen?
Ik kan firefox herstarten maar dat levert ook niets op

Amavisd en amavisd-new verwijderen

Hoe kan ik deze spammailfilters definitief verwijderen.
Ik heb geen mailserver of mailbox draaien op mijn ubuntu 10.04.2
Maar ik krijg hierdoor wel dpkg errors sudo dpkg --configere -a geeft geen oplossing.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Firefox start niet meer op
« Reactie #1 Gepost op: 2017/03/23, 15:12:42 »
Ik heb geen mailserver of mailbox draaien op mijn ubuntu 10.04.2
Maar ik krijg hierdoor wel dpkg errors sudo dpkg --configure -a geeft geen oplossing.
Die oplossing zal niet werken, omdat je met een antieke versie werkt.
Upgraden, liefst d.m.v. een schone installatie, zal beter zijn.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Firefox start niet meer op
« Reactie #2 Gepost op: 2017/03/25, 18:01:28 »
Teneinde gelijksoortige, toekomstige problemen met Firefox op te kunnen lossen adviseer ik altijd om de profile-folder van FF (hierin is alle info opgeslagen, zoals bv gebruikersinstellingen, add-ons) te backuppen. Ook bij een nieuwe installatie is dit een uitkomst. Scheelt bergen werk! Zie hieronder hoe te handelen :

Firefox backuppen/ overzetten naar een nieuwe computer

Dit doe je door je Firefox profile-folder (eindigend op .default) te copy-pasten naar je nieuwe computer.

1) Sluit Firefox

2) open de file manager > view > show hidden files > .mozilla > firefox > copy-paste de folder die eindigt op .default naar een extern opslagmedium en copy-paste deze folder naar dezelfde locatie op de nieuwe computer. Let erop dat op de nieuwe computer Firefox niet geopend is!

Doe het exact overeenkomstig onderstaande instructies :

Casus: overzetten Firefox van Desktop(D) naar Laptop(L)

1. Kopieer op D de "abc123". default folder uit de firefox folder naar een usb-stick.
2. Kijk op L hoe de "abc123". default folder heet in de firefox folder.
3. Hernoem de "abc123".default folder op L naar "abc123".defaul (inderdaad zonder de t!)
4. Plak de default folder van D van de usb-stick in de firefox folder van L.
5. Hernoem deze default folder naar "abc123".default (zoals de default folder op L origineel heette). Je hebt dan een tweetal folders met dezelfde naam, echter bij de ene ontbreekt de letter t, waardoor deze nutteloos is geworden, omdat Firefox uiteraard enkel werkt met een volledige extensie, in casu .default (en niet .defaul). De nutteloze .defaul folder kun je veilig deleten.
6 Start Firefox en alles zou moeten  werken.

Verder is Ron's advies uiterst nuttig. Je werkt inderdaad met een antieke versie die waarschijnlijk ook nog eens onveilig is/zou kunnen zijn, omdat deze niet meer ondersteund wordt. Mogelijk heb je een oude(re) pc? Geen probleem, want Linux heeft ook lichtgewicht versies : https://sites.google.com/site/computertip/mint-xfce

Een boek doet het altijd...