Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KVM-twee beeldschermen  (gelezen 314 keer)

KVM-twee beeldschermen
« Gepost op: 2017/11/28, 16:52:00 »
Ik gebruik al vele jaren Virtualbox voor mijn noodzakelijke windowsmachine. Maar af en toe begint het toch te kriebelen om iets echt open-source te proberen. KMV is dan een logische kandidaat met virtuele machinebeheerder. Het is me intussen gelukt Debian zo draaiend te krijgen. Echter na een kloon uit Virtualbox. Ik heb nu drie vragen:

1 Is het mogelijk een guest op twee schermen te laten draaien, zoals in VB?
2 Hoe installeer ik rechtstreeks iets op een andere dan de standaard locatie (dit probleem is de reden dat ik begonnen ben vanuit een kloon en die importeren).
3 Hoe schakel ik tussen guest en host? in VB is dat met Ctrl-F; is er ook een dergelijk toetscombinatie bij KVM?
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: KVM-twee beeldschermen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/11/29, 14:11:05 »
Ik ben inmiddels een stukje verder: ik heb deze YouTube tutorial gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=UySlAfz7e7Q. Echter, ik krijg geen meerdere schermen te zien in Remote Viewer. Wat gaat er mis? Natuurlijk staan de andere instellingen genoemd in de tutorial wel juist
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.