Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ccleaner en opschonen!  (gelezen 3183 keer)

Offline Youri

  • Lid
Ccleaner en opschonen!
« Gepost op: 2007/05/23, 23:13:46 »
Hallo mede gebruikers!
Onder XP gebruikte ik dagelijks CCleaner om de internet rotzooi ed. op te ruimen!
Welk programma gebruiken we onder ubuntu?
Ik surf dagelijks naar onze site en meer, dus waar wordt die rommel opgeslagen en hoe verwijder ik dit?
Kan er geen Topic op vinden!
Dus dacht trek de stoute schoenen maar aan.
Ben een Ubuntu gebruiker op een pentium 4.
Heb in de jaren 1980 met een Spectrum gewerkt  van Sir Clive Sinclair was erg leuk!, en later met de opvolger een Sam Coupe! Daar heeft een vriend van mij een harddisk Interface voor ontworpen, die ik gesoldeerd heb op een printplaatje, ja toen kon je die oude hard disken nog gebruiken, tegen woordig is het prullenbak he, wat een tijd!
Ik betaalde voor mijn 1ste A schijfje 17, 50 guldens! Heden ten dage gooi je ze weg!
Misschien dat meer mensen dit kennen!
Daarom is Ubuntu voor mij zo leuk! Het lijkt weer op de tachtiger jaren, alleen ben ik nu wat ouder!
En toch, heb ik maar met een paar vragen, alles weer in orde gekregen zoals ik wil dat het werkt!
En nu kan ik het weer doorgeven, voornamelijk aan ook wat oudere personen die zich hierin vinden kunnen!
Eens een hobby, altijd een hobby, je komt er niet meer van los!
Dus jullie zullen mij helaas wle vaker horen hier, ik wil alles weten!

Offline dennus

  • Lid
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/23, 23:18:33 »
In Firefox kan je bij EDIT -> PREFERENCES kiezen voor PRIVACY. Onderop bij PRIVATE DATA kan je bij SETTINGS instellen wat er zal moeten verdwijnen. Is dit wat je zoekt?

Azalin

  • Gast
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/23, 23:18:40 »
In Firefox: Bewerken > Voorkeuren > Privacy > Privé gegevens > Nu Wissen
Dit is voor formulieren die je hebt ingevuld, cookies, noem maar op.
De browser cache legen in Firefox: Bewerken > Voorkeuren > Geavanceerd > Buffer > Nu Wissen

Basic

  • Gast
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/23, 23:48:04 »
En het is ook mogelijk om de browser ZO in te stellen dat hij geen geschiedenis bijhoudt, formulieren en wachtwoorden niet opslaat, dowloads en cookies bewaard totdat je Firefox afsluit, en weinig/geen buffer heeft (is met 1 knop te wissen).

Zie Bewerken > Voorkeuren > Tab: Privacy.

Offline Youri

  • Lid
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/24, 12:19:51 »
Citaat van: Basic
En het is ook mogelijk om de browser ZO in te stellen dat hij geen geschiedenis bijhoudt, formulieren en wachtwoorden niet opslaat, dowloads en cookies bewaard totdat je Firefox afsluit, en weinig/geen buffer heeft (is met 1 knop te wissen).

Zie Bewerken > Voorkeuren > Tab: Privacy.
Bedankt allemaal,
weer wat wijzer geworden!

Offline Ruben

  • Lid
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/24, 15:51:07 »
Ubuntu lijkt op de jaren 80? Ubuntu loopt vele jaren voor op Window$, in welke tijd zijn die dan wel niet?

Offline mcgyver

  • Lid
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/24, 18:09:23 »
Goed lezen, dat heeft ie niet gezegd.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #7 Gepost op: 2007/05/24, 20:03:04 »
Citaat van: mcgyver
Goed lezen, dat heeft ie niet gezegd.
Nou, zo zou je het wel kunnen lezen, ligt maar aan je hoe je zijn stukje wilt lezen. Maar ik denk dat hij dat niet bedoelt en het heeft het leuke dat je weer de vrijheid hebt om te doen wat je wilt.

Ik ben ook ooit met een ZX Spectrum begonnen en ik kan je vertellen, dat was leuk!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #8 Gepost op: 2007/05/24, 20:24:32 »
Citaat van: Youri
Ik betaalde voor mijn 1ste A schijfje 17, 50 guldens! Heden ten dage gooi je ze weg!
Misschien dat meer mensen dit kennen!
Ja, voor mijn eerste doosje met 10 floppen betaalde ik Hfl. 120,00 !
Citaat van: Youri
Daarom is Ubuntu voor mij zo leuk! Het lijkt weer op de tachtiger jaren, alleen ben ik nu wat ouder!
Hier hetzelfde, vrijheid, daar gaat het om.

Groeten van een EX-CP/M fanaat,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Youri

  • Lid
Ccleaner en opschonen!
« Reactie #9 Gepost op: 2007/05/24, 21:59:21 »
Citaat van: r0n.
Citaat van: Youri
Ik betaalde voor mijn 1ste A schijfje 17, 50 guldens! Heden ten dage gooi je ze weg!
Misschien dat meer mensen dit kennen!
Ja, voor mijn eerste doosje met 10 floppen betaalde ik Hfl. 120,00 !
Citaat van: Youri
Daarom is Ubuntu voor mij zo leuk! Het lijkt weer op de tachtiger jaren, alleen ben ik nu wat ouder!
Hier hetzelfde, vrijheid, daar gaat het om.

Groeten van een EX-CP/M fanaat,
Ron
Hallo allemaal,
natuurlijk had ik het over ons rubbertje, hij doet het nog steeds en die gaat ook echt niet de deur uit!, net of je een kleinkind aan de kant schuift!
Er is ook nog steeds een spectrum club bij de HCC, het leuke is, ja het komt allemaal wat te laat!!! Ze gebruiken nu geen oude harddisks meer, maar kleine flash kaartjes als HD.
En de monitor is vervangen voor die schermpjes die ze gebruiken om kinderen in de auto een film te laten zien! Dus bijna een noteboek!
Uh, ik zal stoppen dit is een Ubuntu club, tot hoors!