Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Recovery Disk Windows Vista  (gelezen 29159 keer)

Offline Stefan18

  • Lid
Recovery Disk Windows Vista
« Gepost op: 2011/03/13, 09:16:11 »
Hallo.

Ik heb gisteren Ubuntu gedowload maar bij alles wat ik wil downloaden geeft hij deze code aan: (dis een een voorbeeld van een spel)

Archive:  /tmp/InstallIMVU_455.0_st_conduit.exe
[/tmp/InstallIMVU_455.0_st_conduit.exe]
  End-of-central-directory signature not found.  Either this file is not
  a zipfile, or it constitutes one disk of a multi-part archive.  In the
  latter case the central directory and zipfile comment will be found on
  the last disk(s) of this archive.
zipinfo:  cannot find zipfile directory in one of /tmp/InstallIMVU_455.0_st_conduit.exe or
          /tmp/InstallIMVU_455.0_st_conduit.exe.zip, and cannot find /tmp/InstallIMVU_455.0_st_conduit.exe.ZIP, period.

Hij zegt het bij alles maar alleen dan een andere naar..
Wie kan me helpen

Gr.
Stefan
« Laatst bewerkt op: 2011/03/13, 20:21:07 door Stefan18 »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/13, 09:21:05 »
Ben persoonlijk niet zo'n gamer, maar .exe gaat niet werken op linux :rolleyes:... Als je .exe's wilt installen, moet je Wine gebruiken...

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/13, 09:22:51 »
Wine?
Wat is dat?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Help!
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/13, 09:25:34 »
.exe's zijn voor Windows, niet voor Linux. Je zou via Wine (emulator, zit in de pakketbronnen) het programma kunnen proberen te installeren, maar ik geef je geen garantie.
Wine (Wine is not an emulator) is een programma dat .exe's van Windows probeert te laten werken in Linux. Soms werkt het goed, maar soms ook totaal niet. Mijn visie hierop is: wil je exe's openen, doe dan dual-boot met Windows.

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/13, 09:26:46 »
Oke moet ik dan wat downloaden weet jij een site of iets waar ik het vandaan kan halen?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Help!
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/13, 09:31:06 »
Toepassingen => Ubuntu softwarecentrum => Zoek naar "Wine" => Installeer "Wine Microsoft Windows Compatibility Layer"
Als dat geïnstalleerd is kan je er .exe's mee openen. Wel eerst even de .exe's uitvoerbaar maken.

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/13, 09:33:46 »
Uh,?
Hoe maak je het uitvoerbaar?
Srry ik zit niet zo veel achter de pc  ???

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Help!
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/13, 09:35:35 »
Rechtermuisknop op bestand => Eigenschappen => Rechten => Vinkje bij uitvoeren zetten => sluiten.

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/13, 09:36:58 »
Waar zit bestand bij internet of ergens anders ???

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/13, 09:37:21 »
Je gaat naar Toepassingen|Ubuntu Softwarecentrum. Daar typ je in het zoekvenste wine in. Niet op enter drukken, zoeken begint vanzelf! Je installeert het pakket Wine Microsoft Windows Compatibility Layer.
Je klikt met je rechtermuisknop op de .exe, kiest eigenschappen en gaat naar het tabblad Rechten. Je drukt daar op Uitvoeren van bestand toestaan. Klaar! Nu kan je het uitvoeren!

P.S. Topgear was me net voor =D

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/13, 09:38:50 »
.exe bij het downloaden ???
Me hersens zitten thuis te kraken.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/13, 09:40:34 »
Waar zit bestand bij internet of ergens anders ???

We gaan er vanuit dat je het bestand dat je wilt uitvoeren lokaal op je pc hebt staan, in dit voorbeeld in je persoonlijke map.

Je doet het volgende: Locaties|Persoonlijke Map. Daar doe je wat topgear en ik hebben uitgelegd.
Natuurlijk kan het bestand ook ergens anders staan, dit is enkel een voorbeeld.

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/13, 09:44:12 »
Jah nu snap ik het maar.
Als ik het aanvink en dan sluit dan ga ik weer kijken als ik wel is opgeslagen maar dan is ie niet meer aangevinkt ???

Offline chaos7

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/13, 09:50:00 »
[offtopic]
wat ik mij af vraag hoe de TS (Topic Starter) bij ubuntu komt en hoe hij het geïnstalleerd heeft. het valt mij vaker op dat heel veel mensen, heel erg windows manier van denken en handelen hebben. ik zou mij proberen eerst in te lezen wat het is en een zoek functie gebruiken om mijn informatie te kunnen vinden. als er meerdere mensen zijn die zich gewoon in het avontuur "ubuntu" storten dan schat ik de kans in dat ze het niet "vinden", wat ze er van gedacht hebben. ik zou dit erg jammer vinden. daarom de vraag hoe de TS aan ubuntu komt, ik denk dat alle anderen dan een betere inschatting kunnen maken in het formuleren van de antwoorden.
[/offtopic]

gewoon een paar centen

http://wiki.ubuntu-nl.org/
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/13, 09:54:38 »
Probeer maar gewoon uit te voeren. Als het niet werkt zie je dat vanzelf :P

Als je met je rechter muisknop klikt op het bestand, zie je dan als bovenste optie "Openen met wine windows programmalader?"

En alweer was iemand me voor :|
Dan wel met een vrij nutteloze post :evil:

[offtopic]
[offtopic]
wat ik mij af vraag hoe de TS (Topic Starter) bij ubuntu komt en hoe hij het geïnstalleerd heeft. het valt mij vaker op dat heel veel mensen, heel erg windows manier van denken en handelen hebben. ik zou mij proberen eerst in te lezen wat het is en een zoek functie gebruiken om mijn informatie te kunnen vinden. als er meerdere mensen zijn die zich gewoon in het avontuur "ubuntu" storten dan schat ik de kans in dat ze het niet "vinden", wat ze er van gedacht hebben. ik zou dit erg jammer vinden. daarom de vraag hoe de TS aan ubuntu komt, ik denk dat alle anderen dan een betere inschatting kunnen maken in het formuleren van de antwoorden.
[/offtopic]

gewoon een paar centen

http://wiki.ubuntu-nl.org/
De "windowsmensen" willen eens iets anders proberen. Of: Ze horen van een buurman dat het goed is. (goede buurman dan XD) ze installeren het dan, dat gaat makkelijk. Maar daarna lopen ze tegen problemen aan. Die kunnen ze hier op het forum stellen, daar is dit voor, toch...
Ook kunnen ze niet de problemen zelf oplossen want de terminal werkt anders dan het commandoprompt. Zo kun je nog wel ff doorbabbelen...

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/13, 10:04:00 »
Oke,
Maarhet werkt niet er komt dan dit te staan:

The file´/tmp/InstallIMVU_455.0_st_conduit7.exe´is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/13, 10:07:27 »
Ah, ubuntu is bang dat er een virus inzit. Dat kan. Ik heb ergens een boek liggen waarin staat hoe je de rechten kunt wijzigen... ff zoeken hoor.

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/13, 10:09:56 »
Ok
Khoop dat je hem vind  :D
Maar

Thnx

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/13, 10:14:34 »
Jay, heb hem gevonden =D. Wil je eventjes melden waar je de bestanden hebt staan?

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/13, 10:16:01 »
Uh die ik wil downloaden?

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/13, 10:16:49 »
Die heb ik nergens staan  :-X

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/13, 10:17:35 »
Wil je ze dan ff downloaden en hier posten waar je ze hebt opgeslagen? ;)

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/13, 10:20:00 »
Ok.
Maar hij slaat ze niet op door die fout ;o

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Help!
« Reactie #23 Gepost op: 2011/03/13, 10:24:17 »
Wil je even een linkje geven naar dat dat je wilt downloaden, dan kan ik eventjes kijken wat het is en of het bij mij goed werkt ;)

Offline Stefan18

  • Lid
Re: Help!
« Reactie #24 Gepost op: 2011/03/13, 10:26:29 »
http://nl.imvu.com/signup/download/

This een spel waar ik verslaafd aan ben  :o