Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iets bekend in het journaal...  (gelezen 3043 keer)

Iets bekend in het journaal...
« Gepost op: 2011/08/12, 13:47:41 »
Bij het kijken van het 1 uur journaal op Eén kwam er ineens iets heel bekend voorbij.

Kijk zelf en zoek :): http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/programmas/journaal/2.17034/2.17035/1.1086052

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/12, 14:28:50 »
Waarachtig.... 11.04 op z'n scherm.  :)

Mooi bericht trouwens. Ik denk inderdaad dat dit een "gat in de arbeidsmarkt" kan zijn: mensen met autisme kunnen zich immers extreem goed concentreren op details en hebben veel geduld bij het oplossen van problemen. Precies wat een IT-bedrijf heel goed kan gebruiken.

Slordig geprogrammeerde toepassingen zijn een plaag.... veel mensen met autisme kunnen uitstekend helpen om die plaag te bestrijden.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/12, 14:30:46 door Pjotr »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/12, 15:22:49 »
Slordig geprogrammeerde toepassingen zijn een plaag.... veel mensen met autisme kunnen uitstekend helpen om die plaag te bestrijden.
Helemaal mee eens, alleen jammer, dat de naam en/of het logo niet beter in beeld is ......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/12, 15:40:09 »
En dan wordt het gelijk hoog tijd dat pscychische en psychiatrische stoornissen en afwijkingen eens opnieuw belicht worden. Een etiketje is zó geplakt, zeker in Nederland waar je kop eraf gehakt wordt als die boven het maaiveld uitsteekt.
In hoeverre zijn wij computergebruikers mede verantwoordelijk voor (toekomstige) kernrampen.
Computer is interessant en indrukwekkend maar...http://www.hoedoe.nl/natuur-milieu/milieu/hoe-verklein-ik-mijn-mondiale-voetafdruk

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/12, 18:31:59 »
Uit de reacties merk ik al dat de meeste hier niet weten wat het is en niet weten wat het inhoud.

Jammer dat er weer zo een beeld word gemaakt door weer een uitzending.
Eerder deed de EO dit en nu doen ze het in België in het journaal.

Voor degene die het niet weten, als je in de ict kijkt dan stikt het van de mensen met autisme. Dat is niets nieuws en van de dag dat de computers er kwamen zaten de mensen met autisme er achter en wisten hoe het werkte.
Niet omdat ze slimmer waren maar omdat het zorgt dat ze in hun eigen wereld kunnen leven.
Het is dus niets nieuws.

Regio Eindhoven is de hoofdstad van autisme in Nederland. Dit vanwege de industrie die er zit.

Het is dus niets nieuws buiten dat het nu door een bedrijf word gedaan.
In Nederland heb je daar speciale hulp instanties voor die daarbij helpen.
Je moet alleen niet die van de gemeente hebben want die lui snappen niet eens wat ze eigenlijk moeten doen. Maar dat zijn denk ik ook nog Melkert banen om de hopeloze ook aan een baan te helpen.

@aldegonda, Gelukkig valt dat wel mee.
Het probleem is anders dan dat en het is voornamelijk onwetendheid, onbegrip en vooroordelen.
Aan al die beelden wordt de laatste tijd goed gewerkt om dat beeld nog eens te versterken.
De EO en in mindere mate dit filmpje werken daar wel aan mee.
Ja het klopt dat veel mensen met autisme in de ict werken maar er zijn er ook heel veel die het niet doen en het totaal niets vinden om er te werken.
Zodra die in iets goed zijn, dan krijg je wat je zegt dat ze met hun kop boven het maaiveld uit steken. In de ict weet men niet beter dat ze er mee werken en in een aantal andere industrie takken ook en vooral hier in de omgeving maar in de industrie waar het niet veel voorkomt is het nog een groot probleem.

Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/12, 20:13:30 »
Uit de reacties merk ik al dat de meeste hier niet weten wat het is en niet weten wat het inhoud.
dat zou ik, als autist, eerder van jou zeggen.
je kan autisme namelijk niet in een keer specificeren, autisme is een verzamel naam en heeft meer dan honderd verschillende varianten.

wat jij hier zegt is voor mij al niet waar, ik leef helemaal niet in een eigen wereld en dat zou ik ook helemaal niet willen.

en voor je zegt dat wat aldegonda zegt wel mee valt zou je eens een dag als mij moeten zien.
het valt helemaal niet mee, mensen denken vaak nog voor ze ook maar iets van mij weten dat ze al weten hoe ik mij gedraag of voel, en dat is niet zo.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/13, 01:53:08 »
@foxofinfinety, Ik doe het niet af als dat het niet zo erg is maar ik zie het niet als met je hoofd boven het maaiveld uit steken. Die kans moet je eerst krijgen maar die kans krijg ik vaak niet eens. Het probleem is vaak dat men onwetend is en niet omdat iemand met autisme iets doet wat anderen niet kunnen.

Dat in je eigen wereld leven was bedoeld op een bepaalde groep maar dat staat er totaal verkeerd.
Ik heb van alles in mijn kop en als ik het niet goed terug lees zoals ik het nu ook niet had gedaan, dan staan er wel eens dingen in die niet kloppen. Nouja wel eens, eigenlijk bijna altijd.
Het gaat in mijn hoofd net wat anders dan bij anderen waardoor het niet altijd goed gaat.
Maar het is lastig uit te leggen omdat ik in mijn hoofd altijd verder vooruit ben dan wat ik zeg of schrijf.
Vaak denk ik dat ik al iets heb geschreven of verteld heb terwijl dit niet zo is.
Zeer lastig in sommige gevallen en vooral als je, je werk moet toelichten aan klanten.

Laat wel wezen dat ik mijn autisme en ik he Asperger, niet als iets prettigs ervaar en dan is het niet dat ik er een probleem mee heb maar wel dat anderen het als een probleem zien en dat heeft al voor heel wat ellende gezorgd.

Ik ben toen ik klein was getest en toen kwam er autisme uit maar aangezien dat er toen nog niet veel over bekend was, werd het niet verder uitgezocht en het is ook niet in mijn medische gegevens te vinden. Ook alle onderzoeken die ik daarvoor heb gehad en ik zelfs voor onderzoek 4 dagen in het ziekenhuis heb gelegen, is niet terug te vinden.
Mijn ouders hebben altijd ontkend wat ik heb en hebben het altijd stil willen houden.
Ook hebben ze nooit geaccepteerd wie ik ben. ik moest mij gedragen zoals zij wilden en ik moest doen wat zij wilden.
Mijn broertje en zusje hebben een totaal andere opvoeding gehad en hebben altijd zelf kunnen kiezen wat ze wilden.
Ik heb nooit mijn eigen opleiding mogen kiezen waardoor ik met tegenzin naar school ging en ik daar niets deed omdat ik het niet wilde.
Dat bevestigde voor hun dat ik blijkbaar niets kon maar als je zonder ook maar een boek open te doen, je Mavo en MBO diploma te halen, dan heb ik het toch niet zo slecht gedaan.
Ik ben hier nog steeds boos over en ik weet dat als ik wel een eigen keus had kunnen maken, ik wel met plezier naar school zou zijn gegaan en ik betere cijfers had gehad.
Maar geld is belangrijker dan met plezier naar je werk gaan blijkbaar.

Ook mocht ik zelf nooit iets doen want dat kon ik niet.
Ook toen ik het contact met mijn ouders had verbroken, wilde mijn ouders nog controle op mij uitoefenen.

Ik ging altijd met tegenzin naar het werk en ondanks dat ik altijd een goed salaris had en ik het werk niet moeilijk vond, vond ik het altijd iets wat ik liever niet deed.

Mensen die te horen krijgen wat ik heb en daarop positief reageerde zijn op 1 hand te tellen en ik heb het tegen veel mensen verteld.
Ik ondervind dagelijks de negatieve dingen van hoe mensen reageren op mijn autisme.
Alleen zie ik het niet dat ik mijn hoofd boven het maaiveld uit steek. Die kans krijg ik niet eens.

Dankzij het UWV zit ik 3 jaar thuis en als het aan het UVW lag dan duurt dat de rest van mijn leven.
Volgens hun ben ik afgeschreven en is het beter dat ik thuis zit en dit alleen door mijn diagnose die ik een paar jaar geleden ook nog eens heb gehad maar daarbij is wel alles genoteerd en is er ook uit gekomen welke soort ik heb.
Dat ik een ver boven gemiddeld IQ heb is niet van belang want ik heb autisme dus volgens heel veel mensen ben je dan dom en kun je niets en zo dus ook volgens het UWV.
Er word over mij gepraat waar ik bij zit en als ze iets van mij willen weten, dan vragen ze het of aan mijn ouders en tegenwoordig mocht een van mijn begeleiders mee gaan, aan hun.

Mijn ouders heb ik nu al bijna een jaar geen contact meer mee vanwege wat er allemaal gebeurd is.
Zo heb ik ook geen contact meer met mijn broertje. Hij stuurde mij een sms met daarin dat hij het contact verbrak omdat hij niet wil dat zijn dochter een geestelijk gestoorde oom zou hebben en nog meer van dat soort dingen.
Mijn zusje laat ook niets van haar horen maar dat contact verliep toch via mijn ouders en die heb ik dus na dat mijn broertje een sms had gestuurd, ge-maild dat het beter was dat het contact maar zou stoppen.
Ik heb een paar hele goede vrienden die weten wat ik heb en het niet als een probleem zien. Zij zijn de weinige die het niet als iets negatiefs zien en mij laten zijn zoals ik ben.

Helaas is dat maar een hele kleine groep en wat ik nog droeviger vind, is het geen dat het blijkbaar hoort om iemand met een geestelijke stoornis of ander handicap anders te behandelen en niet als vol aan te zien. Dat geld namelijk niet alleen voor mensen met autisme maar voor mensen met een handicap.

Beelden zoals de EO die uit zend werken heel mooi mee aan dat beeld dat mensen met autisme dom zijn want die beelden tonen ze graag.
Dat iemand met een hoog IQ alles oplost word niet getoond of in de vorm van iemand die contact gestoord is wat je ook wel eens tegen komt.

Ik heb dingen mee gemaakt dat ouders letterlijk hun ouders lieten testen zodat ze er een labeltje er aan konden hangen.
Iedere keer als ik dat hoor word ik weer boos en kan ik die lui wel iets aan doen.
Blijkbaar moet je aan het beeld wat men heeft van de normale mens voldoen en alles wat daarbuiten valt, valt af.

Ik heb er problemen mee gehad op het werk en bij het solliciteren.
Het is een probleem en bedrijven willen je wel aannemen maar dan willen ze een begeleider en het mag geen geld kosten plus ze denken dat je een speciale werkplek nodig hebt. Het liefste zetten ze je in een apart hok afgesloten van de rest.
Dat ik problemen oplos waar een TU'er uren over doet om het op te lossen en ik in 2 minuten de oplossing geef doet er niet toe. Dat word gezien als geluk's treffer en niet als iets waar ik toevallig goed in ben.

@femke98, Bij mij is het niet dat als ik iets in mijn hoofd heb, dat het op mijn manier moet.
Dat onthouden is wel iets wat mij bekend voor komt.
Ik onthoud de gekste dingen en ik kan bepaalde dingen heel makkelijk onthouden tot op de kleinste details.
Alleen ik kan ook dingen verwijderen waardoor het dus echt weg is en dat kunnen gebeurtenissen zijn die op iedereen een grote impact kunnen hebben.
Soms gaan die dingen uit mijn geheugen zonder dat ik het wil maar doordat ik na een gebeurtenis ziek word of ik heb ineens een vraagstuk waar ik antwoord op wil hebben, dan verdwijnt het andere en kan ik mij niet concentreren op andere dingen.
De enige manier om dat uit mij hoofd te krijgen is door er een antwoord op te vinden.
Ik kan je zeggen dat het soms niet echt fijn is omdat het soms vraagstukken zijn waar nog niet alle antwoorden voor gevonden zijn en een antwoord van dat weten we niet is niet goed en een antwoord omdat het zo is ook niet.

Leren gaat bij mij heel makkelijk op bepaalde vlakken zoals Wiskunde bijvoorbeeld.
Taal daarin tegen is een ramp voor mij.
Maar ik moet er wel zin in hebben want anders doe ik niets en leer ik het ook niet echt goed.

Communiceerde leren ze vaak door te kijken hoe anderen reageren. Daardoor komt het dat het lastiger word om bij ouderen te vinden wat voor soort autisme ze hebben.
Tijdens mijn onderzoek gaf ik iedere keer 2 antwoorden. 1 hoe ik het zie en 1 zoals anderen het zien.
Ik kan tijdens de test heel makkelijk faken dat ik het niet heb. Maar aangezien ik wou weten wat ik heb, heb ik volledig mee gewerkt.
Ik had gehoopt dat zoals ik op tv zag dat het mij zou helpen maar nu zie ik het anders en zie ik de diagnose meer als last dan als oplossing.
Bij kinderen waar ik zie dat ze begeleiding krijgen en waar de ouders het wel goed doen, heb ik toch medelijden. Binnen de familie en de omgeving waar ze in zitten als ze jong zijn kan het goed geregeld zijn maar als ze straks uit huis gaan en ze komen in aanraking met de rest van de wereld, dan kunnen ze beter hun mond houden en niet zeggen wat ze hebben.


Citaat
Je hebt tig soorten autisme, wel 100den soorten. Mijn neefje maakt wel contact met mensen maar doordat hij zo denkt, maakt dat voor anderen heel moeilijk om daar mee om te gaan. Maar er zijn ook autistische mensen (volwassen en kinderen) waarvan je het helemaal niet merkt en waarmee je normaal mee kan communiceren. Dat heb ik vaak mogen ervaren (recente nog ) en soms weet je dan niet eens dat ze autistisch zijn.

Er zijn heel veel verschillende omdat er een hele berg symptomen zijn die die bepalen of je autisme hebt en wat je hebt.
Ik weet niet of het al aangepast is maar nu val je in bakjes en zeggen ze wat je hebt. Dit houd in dat sommigen in 2 bakjes passen.
Je hebt 2 hoofdgroepen met het klassieke autisme en het gedeelte met degene die asperger hebben.
Het klassieke autisme is dan ook weer op te delen.
Ze willen alles bij elkaar vegen en dan een soort score balk gaan gebruiken in plaats de bakjes.
Dan kijken ze naar de symptomen en tellen ze die op. Ik weet alleen niet of ze daar al mee begonnen zijn.

Ik merk of iemand het heeft en dan niet zo op het forum maar als ik iemand voor mij heb en er mee praat dan herken ik of ze het hebben en dat geld voor meer mensen met autisme. ik herken ze aan hele kleine dingen maar dat komt ook omdat ik constant oplet hoe mensen reageren en als dus iets afwijkt dan valt dat bij mij gelijk op.
Zo kon ik iedereen aanwijzen die het hadden en weet ik binnen mijn familie wie het heeft zonder dat de familie het weet. Heel mijn familie denkt dat ik de enige ben en ze weten het op mijn ouders na pas na de laatste diagnose.
Ik moet wel zeggen dat het als mensen ouder worden het lastiger te zien is dan als je bij kinderen kijkt.

Maar goed het ging mij eigenlijk om het geen dat het weer maar 1 ding laat zien wat maar voor een gedeelte van de mensen met autisme geld en niet dat ik mijn zooi hier neer zou zetten maarja als dat in mijn hoofd zit dan moet het er uit.

@Pjotr, dat 11.04 op het scherm stond viel mij ook gelijk op.
Stond er wel van te kijken en ik had liever daar wat meer over gehoord.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/13, 09:01:27 »
Als opa van een jongen met Asperger, heb ik mij er mogelijk meer in verdiept dan vele anderen.
Met vermoedt, dat Albert Einstein ook een vorm van autisme had,
dokter House, in de serie is eigenlijk ook een voorbeeld, en zo zijn er velen!
Eigenlijk zit iemand met autisme in een rij grote en beroemde mensen .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/13, 09:37:15 »
Even als aanvulling;

ik heb een studie gelezen van prof. dr. Sabbe van de psychiatrische kliniek te Duffel, dat het autisme-spectrum heel dicht aanleunt bij het schizofrene spectrum. Vandaar dat ik het raar vind dat ze enkel autisten selecteren voor dat bedrijf.

In de kliniek ervaren we dat schizofrenen ook de meest eigenaardige fouten kunnen vinden (zelfs met de LTS-versie).

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Bloom

  • Lid
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/13, 12:04:50 »
Ik denk dat dat te maken heeft met resources. Een werkgever moet immers tijd en middelen steken in procedures om te leren omgaan met autisten zodat ze rendabel worden voor zijn bedrijf. Die procedures zullen anders zijn voor schizofrenen en andere psychische 'afwijkingen'. Dus kan ik mij wel voorstellen dat een bedrijf exclusief voor autisten kiest. En daar heb je nog verschillende types in die allemaal anders aangepakt moeten worden, dus zo eenvoudig lijkt het me ook allemaal niet. De autist die in het journaalfilmpje getoond wordt lijkt mij maar een lichte vorm van autisme te hebben, vermits hij kennelijk probleemloos interageert met zijn omgeving, met name ook sociaal. En dat is zeker niet altijd het geval.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/13, 19:24:30 »
Als opa van een jongen met Asperger, heb ik mij er mogelijk meer in verdiept dan vele anderen.
Met vermoedt, dat Albert Einstein ook een vorm van autisme had,
dokter House, in de serie is eigenlijk ook een voorbeeld, en zo zijn er velen!
Eigenlijk zit iemand met autisme in een rij grote en beroemde mensen .......

Ik heb het kapsel van Einstein en ik ben altijd zo vrolijk als House. =D

@Joris Donders, Dat is interessant. Heb je het op een website gelezen of stond het in een blad. Ik zou het graag willen lezen?

@Bloom, Bij heel veel hoeft er niets gedaan te worden en kunnen gewoon functioneren.
Het kan best dat je op je werk er ook hebt zitten zonder dat je het weet. Dat geld ook voor mensen met schizofrenie.
Maar het zou goed zijn als er voorlichting kwam. Men weet nog niet zo lang hoe het allemaal zit en het zou goed zijn als er meer informatie werd gegeven aan mensen en dan bedoel ik niet dat ze alleen de zwaardere gevallen laten zien maar ook dat ze laten zien dat je er goed mee kunt functioneren.

Het droevige is, is dat bij verschillende instelling nog altijd het moto is, opsluiten en in een sociale werkplaats plaatsen.
Mij wilden ze in een inrichting plaatsen omdat ik niet zou kunnen functioneren. Dat ik jaren lang gewoon gewerkt heb en op mij zelf heb gewoond telt dan niet meer mee.
Ja ik heb bij bepaalde dingen hulp nodig en ja ik heb doordat ik dat niet had na een aantal opeenvolgende problemen een terug val gehad waardoor ik weer bij mijn ouders in huis kwam.
Als ik toen de begeleiding had die ik nu heb, dan was dat nooit gebeurd en had ik nog gewoon gewerkt. Waarschijnlijk had ik dan nu geen begeleiding meer gehad en deed ik alles zelf.
Toen wilde ik niet naar een psycholoog of wat dan ook want ik ben niet gek.
Nu weet ik wel beter en nee ik ben niet gek maar er zijn wel dingen waarbij ik hulp nodig heb en dankzij alles wat er gebeurd is, ben ik nu verder weg dan dat ik was.
Bij mij is het dat als het thuis goed gaat, gaat het op het werk ook goed en daar heb ik geen begeleiding nodig maar als het thuis niet goed gaat, dan blijft dat in mijn hoofd zitten en kan ik niet functioneren op mijn werk.
Tot verkort had ik hulp van 2 instellingen en 1 van die 2 wilde mij in een sociale werkplaats plaatsen en zagen het liefste dat ik 24 uur per dag begeleiding had.
Alleen met die lui heb ik nu ruzie omdat ze mij nooit als volwaardig persoon hebben gezien en het droevige is, is dat het UWV en nog een aantal instellingen er precies zo over denken omdat ze niet weten wat de situatie is.
Mijn andere hulp neemt nu alles over en ik leef nu bijna een jaar op mij zelf en ondanks dat ik bewijs dat ik dat kan blijft het UWV en al die andere instellingen bij het geen dat ik niets kan. Mijn werk verleden telt blijkbaar niet mee en bedrijven denken dat ze van alles moeten aanpassen wat ook de grootste onzin is.
Bedrijven hoeven mij alleen maar aan te nemen en verder niets.

Zelfs bij het grootste gedeelte van de instellingen is de kennis te beperkt en sluiten ze je liever op of plaatsen je liever ergens waar je maar weg word gehouden van de zogenaamd normale mens.

Nederland sluit mensen met een afwijking liever op om ze maar niet in het straat beeld te hebben. Nederland kan op dat gebied heel veel leren van de VS. Daar zijn ze op dit gebied heel veel verder dan in Nederland. Daar kun je als iemand met een handicap gewoon werken en wordt je niet in een sociale werkplaats geplaatst zoals hier gedaan wordt.
 

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/14, 00:53:20 »
We zouden bijna vergeten dat het uiteindelijk om dat Unity scherm ging  :rolleyes:

Bijzaak hiernaast is, dat wat anders is van het gangbare, al snel als een 'minpunt' wordt gezien, terwijl het ook een pluspunt kan zijn. Daarmee zijn we uiteindelijk nog altijd mens  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/14, 08:20:17 »
Nederland kan op dat gebied heel veel leren van de VS. Daar zijn ze op dit gebied heel veel verder dan in Nederland. Daar kun je als iemand met een handicap gewoon werken en wordt je niet in een sociale werkplaats geplaatst zoals hier gedaan wordt.




Idd, in de vs heb je bijv. greeters die een praatje met je maken, maar het mooiste vond ik nog wel iemand die winkelkarretjes verplaatste. Die was gehandicapt en zou bij ons de stempel arbeidsongeschikt, gooi maar in een inrichting krijgen. Hij had een hesje aan: professional loader. en hij was trots op zijn werk. Kijk nl, zol moet het!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/14, 20:56:20 »
Nederland kan op dat gebied heel veel leren van de VS. Daar zijn ze op dit gebied heel veel verder dan in Nederland. Daar kun je als iemand met een handicap gewoon werken en wordt je niet in een sociale werkplaats geplaatst zoals hier gedaan wordt.




Idd, in de vs heb je bijv. greeters die een praatje met je maken, maar het mooiste vond ik nog wel iemand die winkelkarretjes verplaatste. Die was gehandicapt en zou bij ons de stempel arbeidsongeschikt, gooi maar in een inrichting krijgen. Hij had een hesje aan: professional loader. en hij was trots op zijn werk. Kijk nl, zol moet het!

Precies en bij de Mc Donalds ruimen ze de tafels af en vegen ze de vloer.
Hier zoeken ze constant jongeren die het willen doen en ze hebben het niet altijd makkelijk om ze te vinden. Vooral buiten vakantie tijd en dan zijn die mensen juist de oplossing.

Ik liep in de VS met een groep jongeren die allemaal een handicap hebben en ik duwde er 1 in een rolstoel.
Toen ik bij een deur kwam met een drempel en zag dat er een stel van die pubers stonden, dacht ik dat ze zouden gaan lachen en botte opmerkingen maken, maar het tegendeel was waar. Ze hielden de deur open en tilde mee de rolstoel naar binnen.
Toen ik aan naderhand vroeg of dit altijd zo gaat, zij de hoofd begeleider dat het heel normaal is dat ze dat doen.
Toen ik terug in Nederland was en ik bij de Pathé in Eindhoven zat, kwam er een groep gehandicapten geleid door een aantal mensen en de reactie hoef ik denk niet te omschrijven van wat de jongeren deden.
Gewoon schandalig en nog erger was dat eigenlijk de volwassenen zonder iets te zeggen ook raar stonden te staren.

Dat krijg je als je ze weg stopt en waarom moeten de mensen die ze helpen in verpleeg kleding lopen. Waarom niet in gewone kleding? Is voor die mensen ook wat prettiger.

Ik heb daar in de VS veel geleerd op dit gebied en het is iets waar men hier veel van kan leren.
Men leeft op dat gebied nog in de middeleeuwen hier.

DarkEra

  • Gast
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #14 Gepost op: 2011/08/15, 01:03:45 »

Ik heb daar in de VS veel geleerd op dit gebied en het is iets waar men hier veel van kan leren.
Men leeft op dat gebied nog in de middeleeuwen hier.


Ik zou de oogkleppen maar eens afdoen en niet alleen naar het zogenaamde mooie kijken in de VS want zo schitterend is het daar allemaal echt niet.

In het algemeen:

Verder werd er al eerder aangegeven door een moderator (Afsplitsen is ook een optie trouwens) dat het topic al af week van waar het eigenlijk over ging en nog gaat men door.

Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer graag kom........ onderandere vanwege dit soort zaken.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/15, 01:24:04 »

Ik heb daar in de VS veel geleerd op dit gebied en het is iets waar men hier veel van kan leren.
Men leeft op dat gebied nog in de middeleeuwen hier.


Ik zou de oogkleppen maar eens afdoen en niet alleen naar het zogenaamde mooie kijken in de VS want zo schitterend is het daar allemaal echt niet.

In het algemeen:

Verder werd er al eerder aangegeven door een moderator (Afsplitsen is ook een optie trouwens) dat het topic al af week van waar het eigenlijk over ging en nog gaat men door.

Nu weet ik weer waarom ik hier niet meer graag kom........ onderandere vanwege dit soort zaken.


Ik zeg ook niet dat alles goed is in Amerika want dat is het niet maar er zijn wel dingen die daar veel beter zijn dan hier op dat gebied. Helaas ook dingen die slegter zijn op hetzelfde gebied maar het kan nooit perfect zijn.

Re: Iets bekend in het journaal...
« Reactie #16 Gepost op: 2011/08/15, 04:43:34 »
moderator-edit:

Het eigenlijke onderwerp van dit draadje was het voorkomen van een Ubuntu-computer in een reportage van het televisiejournaal.
De reacties gaan nu nog alleen over de inhoud van die reportage en dwalen nog verder af.
Het heeft geen zin deze discussie hier verder te zetten.
Met behulp van één of andere zoekrobot is er vast wel ergens een platform te vinden waar dat wel kan.

Draadje gesloten.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...