Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OS van een KPN Experia box  (gelezen 2261 keer)

Offline bart85

  • Lid
OS van een KPN Experia box
« Gepost op: 2013/03/29, 10:55:45 »
Ik heb 2de hands een KPN Experia box gekocht. Deze wil ik gebruiken als router tussen 2 computers.
Kan ik hier een Ubuntu distributie op zetten? Of een andere Linux Distributie?
Is dit mogelijk? En als dat mogelijk ik, hoe dan?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: OS van een KPN Experia box
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/29, 11:41:39 »
Helaas, ik vrees dat dit een miskoop is geweest.... Kun je 'm nog ruilen?

Die KPN-kastjes, daar kun je bijna niks mee, in elk geval geen alternatief besturingssysteem erop gooien zoals Tomato of DD-WRT. Ik heb wel eens met zo'n KPN-prul moeten werken, en ik vond het werkelijk gruwelijke zooi. Bijna niks aan in te stellen, en instabiel op de koop toe.

Koop liever een Linksys WRT54GL, nieuw of gebruikt:
http://tweakers.net/pricewatch/132311/linksys-wrt54gl.html

.....want die kun je door alle hoepels laten springen die je maar wil, met behulp van genoemde Tomato:
https://sites.google.com/site/computertip/tomato

Re: OS van een KPN Experia box
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/02, 17:04:05 »
Die KPN-kastjes, daar kun je bijna niks mee, in elk geval geen alternatief besturingssysteem erop gooien zoals Tomato of DD-WRT. Ik heb wel eens met zo'n KPN-prul moeten werken, en ik vond het werkelijk gruwelijke zooi. Bijna niks aan in te stellen, en instabiel op de koop toe.
Dezelfde ervaring bij mij.
Ik raad het je ook aan om niet zo'n KPN kast te nemen zoals Pjotr al zei. Het is dat het voor ons nodig is voor TV/Telefoon/internet, maar anders had hij bij het oud vuil gelegen vanwege de vele problemen die we er al mee gehad hebben (gelukkig draait hij nu wel stabiel, alhoewel 1x per maand een herstart laat hem wel weer soepeler lopen).
Dat instellen valt nog enigszins mee, maar uitgebreid is het absoluut niet.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Dave

  • Lid
Re: OS van een KPN Experia box
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/02, 22:05:06 »
Hij heeft die al gekocht dus weinig nut om maar wat anders aan te raden achteraf.
Zijn verschillende versies en merken beschikbaar als experiabox trouwens.
Heb alleen hier al 5 verschillende liggen.
rooten geen ervaring mee maar als router geen problemen mee verder.
Maar ja je hoort het, tis allemaal brol schijnbaar.