Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: winetools in ubuntu 11.10  (gelezen 754 keer)

Offline c.w.Tol

  • Lid
winetools in ubuntu 11.10
« Gepost op: 2011/10/27, 11:49:26 »
Heb wine, winetricks, wine-gecko en zo geïnstalleerd, maar heb ook winetools nodig. Die zie ik niet in Synaptic staan.
Dit i.v.m. een bepaald Win-programma (Pinnacle 11). Deze vereist nl. een Service Pack 2, maar dat heeft Wine op een of andere manier niet, dat schijnt iets te zijn met winetools, en misschien met dcom of zoiets, maar heeft iemand hiervoor een goed advies dan wel oplossing?

Bedankt vast.

Offline ThomasN

  • Lid
Re: winetools in ubuntu 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/27, 12:00:16 »
Winetools staat volgens mij niet (meer) in het softwarecentrum/synaptic, omdat het niet meer onderhouden wordt en verouderd is. Ik vermoed dat Pinnacle nog niet werkt in Wine. Op de website van WineHQ staat er alleen erg oude informatie over, waaruit op te maken valt dat het een paar jaar geleden in elk geval niet werkte.

Als ik het goed begrijp is Pinnacle een videobewerkingsprogramma. Heb je al eens gekeken naar vergelijkbare programma's die wel native in Linux werken? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar je zou eens kunnen kijken naar Openshot, Kdenlive of Cinelerra.

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: winetools in ubuntu 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/27, 20:19:25 »
Ja, heel duidelijk. Heb nu een virtuele WinXPPro met Pinnacle (via VirtualBox), werkt ook goed, alle wine nu verwijderd, installeer toch niks anders van Win.
Cinelerra: heb wel de Oneiric ppa gevonden, maar wordt niet herkend, gebrek van de sleutel. Dus kan deze installeren, Kdenlive ken ik, Avidemux ken ik, OpenShot ken ik, maar die werken niet zo lekker en makkelijk als Pinnacle. Bovendien wil ik niet teveel KDE-programma's binnen Gnome, werken toch niet altijd even lekker.
Wil best wel even kijken naar Cinelerra, maar ja, wat ik al zei, de ppa klopt niet.

Bedankt in elk geval.

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: winetools in ubuntu 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/06, 19:40:53 »
Ha ThomasN, nou, Cinelerra werkt nu goed, het was achteraf de fout van mijn HD, die was aan zijn eind gekomen. Alles werkt nu perfekt, ook de ppa-kanalen van Cinelerra in Synaptic/Ubuntu Softwarecentrum, dus ik kan lekker met films aan de gang. Heel leuk programma, dat Cinelerra, als vervanging van Pinnacle Studio.

Groet, Kees

Offline ThomasN

  • Lid
Re: winetools in ubuntu 11.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/06, 20:02:08 »
Fijn om te horen dat het goed bevalt. Als ik eens iets met films ga doen zal ik ook naar Cinelerra kijken.