Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: input volume te laag  (gelezen 4003 keer)

input volume te laag
« Gepost op: 2010/02/10, 15:29:56 »
Hoi,

ik heb met een kabeltje mijn Ipod(touch 2g) op de line-in van computer aangesloten en boxen op de line out. Toen gnome ALSA Mixer gedownload en daarmee werkte het(met gewone regeling niet). Maar ik hoor nu alleen als ik boxen op het hardste zet mijn Ipod heel zacht en soms stopt ie er even mee en soms helemaal. Ik heb alles op max gezet.

als iemand kan helpen zou dat erg fijn zijn.

norbert
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/10, 16:05:18 »
Heb je wel versterking in je boxen? Met gewone boxen lukt het niet. En heb je de boxen op de groene aansluiting aangesloten aan de achterzijde. Die aan de voorzijde is meestal voor een hoofdtelefoon, alhoewel je het ook kan gebruiken voor je  boxen met versterking, alleen moet je een regelaar voor de hoofdtelefoon in je alsa mixer hebben staan of inschakelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: input volume te laag
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/10, 16:10:37 »
norbertboon

Die boxen, zijn dat de "normale" computer speakertjes met een ingebouwd versterkertje?
Dat je die volumes allemaal op z'n hoogst moet zetten klopt echt niet.
Is het ingangsniveau van de microfooningang passender?
Let op: zet eerst alle niveau's terug op bijna nul anders blaas je je speakers op.

Vr.groet, peter

Gijsbert was me voor, maar ik laat het toch maar staan.

Re: input volume te laag
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/10, 16:53:29 »
norbertboon

Die boxen, zijn dat de "normale" computer speakertjes met een ingebouwd versterkertje?
Dat je die volumes allemaal op z'n hoogst moet zetten klopt echt niet.
Is het ingangsniveau van de microfooningang passender?
Let op: zet eerst alle niveau's terug op bijna nul anders blaas je je speakers op.

Vr.groet, peter

Gijsbert was me voor, maar ik laat het toch maar staan.
dit zijn mijn speakers
ik heb ze aangesloten aan de achterkant in de groene aansluiting ja en mijn line-in van ipod in de blauwe(line-in)
(ik heb ingebouwde 7.1 audio aan de achterkant)
als ik ze voorin doe hoor ik al helemaal niks.

edit: GNOME ALSA Mixer screen
« Laatst bewerkt op: 2010/02/10, 16:58:31 door norbertboon »
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/10, 17:21:47 »
Dat zijn toch 2.1 boxen? Wordt de Basspeaker niet op de zwarte plug aangesloten?
Heb je Pulse audio nog geïnstalleerd staan?
En kijk hier nog eens naar i.v.m. je 2.1 speakers http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/geluid-uit-slechts-twee-speakers/
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: input volume te laag
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/10, 18:32:38 »
Dat zijn toch 2.1 boxen? Wordt de Basspeaker niet op de zwarte plug aangesloten?
Heb je Pulse audio nog geïnstalleerd staan?
En kijk hier nog eens naar i.v.m. je 2.1 speakers http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/geluid-uit-slechts-twee-speakers/

bij deze set hoef je de subwoofer niet apart aan te sluiten en het probleem is niet dat alles zacht is maar alleen van ipod dus dat kan niet gelijk met youtube of zo dan moet ik steeds zachter zetten

pulse is nog geïnstalleerd ja ik zal kijken of het verschil maakt als ik het verwijder

update: pulse gedeïnstalleerd had geen effect nu weer geïnstalleerd voor die volumeregelaar rechts onderin;D
« Laatst bewerkt op: 2010/02/11, 14:51:29 door norbertboon »
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/14, 18:17:39 »
weet iemand waar dit aan kan liggen?
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/14, 18:58:58 »
Geeft de ipod wel voldoende signaal als je deze op een gewone versterker aansluit? En heeft de ipod een eigen uitgangs regeling?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: input volume te laag
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/14, 20:14:50 »
Geeft de ipod wel voldoende signaal als je deze op een gewone versterker aansluit? En heeft de ipod een eigen uitgangs regeling?

Als ik de ipod direct op mijn boxen aansluit doen ze het gewoon maar als ik via de line-in van mijn computer doe dan is het veel te laag.
Ipod heeft alleen 1 balkje dat je harder en zachter kan zetten dat moet op max anders hoor ik helemaal niks. De volumebegrenzing staat uit.

mvg norbert
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/14, 20:18:25 »
Het ligt natuurlijk voor de hand, maar heb al geprobeerd het invoervolume onder Systeem -> Voorkeuren -> Geluid maximaal te zetten?

Re: input volume te laag
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/14, 21:24:01 »
Het ligt natuurlijk voor de hand, maar heb al geprobeerd het invoervolume onder Systeem -> Voorkeuren -> Geluid maximaal te zetten?

ik had al gekeken dat stond op 100% maar toen ik het zachter zette bleef het geluid even hard.... terwijl als ik dit met ALSA doe het wel zachter zet ik denk dat dit niet werkt omdat ik ALSA geïnstaleerd heb
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/14, 21:43:59 »
Als je een ander apparaat op de line-in aansluit is het volume dan wel goed?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: input volume te laag
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/16, 18:50:07 »
Als je een ander apparaat op de line-in aansluit is het volume dan wel goed?

net geprobeert met een mp3 die gaf ook weinig geluid op max net hoorbaar
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/16, 18:56:27 »
Toch iets met de geluidskaart? Heb je alleen op de geluidskaart een line-in of aan de zij of voorkant misschien ook? Kijk anders eens of je de geluidskaart helemaal er uit kan halen en dan erop nieuw insteken, soms zit het net helemaal niet goed. Of heb je een onboard kaart? Kan je misschien een geluidskaart van iemand anders proberen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: input volume te laag
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/16, 19:56:33 »
Soms is het plugje en/of de poort een beetje rot. Een heel klein tikje zorgt ervoor dat het geluid dan weer harder wordt. Ik weet niet of dit het geval is bij jou, ik vermoed een softwarematig probleem.

Re: input volume te laag
« Reactie #15 Gepost op: 2010/02/16, 22:54:47 »
Op je screenshot zie ik de LINE-IN waaraan je je Ipod hebt verbonden niet staan. Wel zie ik er 2 keer CAPTURE staan.

Bij mij is het zo dat ik de mixer open, naar instellingen ga, daar ook de LINE-IN aanvink, zodat er naast CAPTURE ook LINE-IN komt te staan. Deze nieuwe volume knop voor LINE-IN zet ik dan hoger.
motion@home:~$ sudo apt-get install steam

Re: input volume te laag
« Reactie #16 Gepost op: 2010/02/17, 11:09:19 »
Op je screenshot zie ik de LINE-IN waaraan je je Ipod hebt verbonden niet staan. Wel zie ik er 2 keer CAPTURE staan.

Bij mij is het zo dat ik de mixer open, naar instellingen ga, daar ook de LINE-IN aanvink, zodat er naast CAPTURE ook LINE-IN komt te staan. Deze nieuwe volume knop voor LINE-IN zet ik dan hoger.


als je kijkt zie je onderaan 4 vakjes staan die ik aan kan vinken dat is het enigste van input wat ik kan doen
Soms is het plugje en/of de poort een beetje rot. Een heel klein tikje zorgt ervoor dat het geluid dan weer harder wordt. Ik weet niet of dit het geval is bij jou, ik vermoed een softwarematig probleem.

paar keer een tik gegeven er gebeurt niks

als de computer uit staat dan kan ik het alsnog horen(zo lang er stroom op staat natuurlijk) maar dan is het even zacht dus of het softwarematig is weet ik ook niet
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #17 Gepost op: 2010/02/17, 19:11:36 »
Wat ik bedoel staat in dit onderstaande plaatje, ook bij mij heeft MASTER out geen effect op het line in volume, maar ik moest toch echt eerst (zie plaatje) line in tevoorschijn toveren.



Mijn plaatje laat heel veel opties zien, standaard zijn er veel volume sliders verborgen zoals je ziet.

Mijn opties:  http://img5.imageshack.us/img5/3655/mixeronly.jpg

Jouw opties: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=1zmjhxe&s=6

En ik denk dat je die opties die ik heb ook zou moeten hebben?

Edit: De Gnome mixer op jouw plaatje laat onderin inderdaad 4 opties zien, dan weet ik het echt niet.

Vreemd: Jij kan geen volume sliders verbergen of laten zien op de door jou onderin het plaatje aangevinkte na? Ik kan veel meer volume slidertjes tevoorschijn toveren.


« Laatst bewerkt op: 2010/02/17, 19:17:36 door Geert Jalink »
motion@home:~$ sudo apt-get install steam

Re: input volume te laag
« Reactie #18 Gepost op: 2010/02/17, 22:10:57 »
ik heb ook even KMix geinstalleerd wat jij gebruikt er komt wel line-in te staan met daaronder keuze uit mic en line-in maar ik krijg geen balk zoals jij hebt :'(
you cant kill the metal.

Re: input volume te laag
« Reactie #19 Gepost op: 2010/02/19, 11:55:51 »
Ik zelf heb een tv kaart, deze tv kaart geeft zijn audio door via mijn Line-In, ook bij mij is het zo dat ik PCM/WAV/MP3 etcetera geluiden hoger kan zetten met de Master Volume Slider of de PCM Volume Slider, hoedan ook in dat geval ook als ik Master Volume hoger zet, gaat het line in geluid niet harder. Dat wil zeggen als ik net als jij geen line in slider had gehad had ik hetzelfde probleem als jij gehad.

Het is wel een beetje veel werk, maar ik heb zelf een Live DVD/CD van Kubuntu heb je Kubuntu live DVD/CD al geprobeerd?

Ik kom veel meer mensen met ubuntu tegen dan met kubuntu, maar ik vind zelf Kubuntu fijner en jij misschien Ubuntu, toch zou je kunnen kijken of je het probleem ook nog hebt met de laatste Kubuntu live DVD/CD.

Het enige verschil tussen de DVD en CD is dat de DVD alle taalpakketten bevat, en zowel de Alternate Installer (text based) als de gewone gui installer bevat.
motion@home:~$ sudo apt-get install steam