Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?  (gelezen 1091 keer)

philvdk

  • Gast
ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?
« Gepost op: 2007/10/18, 17:44:39 »
Ik heb af en toe wat stabiliteitsproblemen met mijn ATI Readon X700PRO PCI express card. De visuele effecten werken wel lekker onder v7.10 maar af en toe hangt de Xserver en moet ik genoodzaakt rebooten.

Ik heb ook nog ASUQ EN7600GS SILENT kaart PCI expess liggen met NVidea chipset. Mijn vraag aan mensen met enig ervaring, zou dit een stabielere oplossing bieden en niet onbelangrijk, is in 7.10 ook de ondersteuning ingebakken voor 3D ?

Dank bij voorbaat.

ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/18, 17:56:25 »
3D ondersteuning ja, de NVIDIA kaarten worden het best ondersteunt, zie de restricted drivers. Alleen de chipset moet niet te oud zijn.
Zelf heb ik NVIDIA MX440 niet de jongste maar werkt prima met Compiz.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

philvdk

  • Gast
ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/18, 18:08:52 »
Gijs, als ik mijn nieuwe 7.10 nu wil voorzien van een andere videokaart, hoe ga ik beter te werk, mag ik gewoon de kaart installeren en zal het O.S. zelf de juiste driver installeren, of moet ik eerst naar een native resolutie teruggaan zodat de Xserver niet crasht na het heropstarten.

mvg

ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/18, 18:53:14 »
nieuwe kaart er in proppen.
Gewoon uitproberen en als het niet werkt: CTRL-ALT-1 doen en dan een -reconfigure van je xserver doen .

$ sudo dpkg -reconfigure xserver-xorg

philvdk

  • Gast
ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/18, 19:42:10 »
heb je raad opgevolgd. Ik krijg enkel lage resolutie, en als ik die opdracht in een tweede terminal geef, krijg ik een dpkg melding "tegenstrijdige acties -e en -r"

dan maar een reboot gedaan ... ik krijg nu wel een resolutie van 1680x1050 maar als ik de 3D effecten wil inschakelen, zegt het systeem dat er een driver moet gedownload worden ... er wordt een glx driver geïnstalleerd ... melding 'please run again after reboot' ... dus opnieuw booten ...

Na starten Xserver melding dat ik een restricted driver gebruik zonder ubuntu ondersteuning.
Ik kan nu wel 3D werken.

bedankt

Offline Nico

  • Lid
ATI of NVIDEA voor Gutsy Gibon ?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/18, 20:20:07 »
Wordt een 8800GTS al ondersteund?
C2Q Q6600 || 4096MB DDR2 || 1628 GB HDD || MSI 8800GTS @ 320MB || OCZ GameXStream 600 Watt || MSI P35 Platinum