Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Geen internet toegang, zelfs geen ssh  (gelezen 414 keer)

[Opgelost] Geen internet toegang, zelfs geen ssh
« Gepost op: 2013/12/29, 21:11:56 »
Hallo allemaal,

Nadat ik mijn laatste probleem heb opgelost heb ik nu een ander probleem. Ik heb meerdere (virtuele) servers draaien, allemaal ubuntu 12.04 LTS. De uploads naar de webserver gaan nu goed (mijn vorige probleem) maar nu is het mijn owncloud server. Sinds vandaag kan ik geen verbinding meer maken met de server. Ook de webinterface werkt niet meer.  Uit onderzoek is gebleken dat:

- Syslog onderzoek: Ik kan geen problemen vinden met het netwerk.
- Dmesg onderzoek: Ook geen vermeldingen of rare dingen voor zover ik weet
- Netwerk instellingen: Geen problemen hier. De kaart krijg gewoon een IP adres van de dhcp server.
- SSH: werkt niet, hier krijg ik een time-out
- De webapplicatie (owncloud): time-out.

Wat zou er dan wel werken?

- Ping: hierop krijg ik antwoord. Dit werkt dus wel maar meer dan dat is het niet.

Wat me verder op viel was dat de webserver waarop owncloud draait pas heel laat gestart werd met de melding dat er al een process bestond. Maar ook iets over apparmor. daar kreeg ik een volgende melding over:

skipping profile in /etc/apparmor.d/disable usr.sbin.rsyslogd

Naar aanleiding van deze melding ben ik mijn "beste *kuch kuch*" vriend maar eens op gaan zoeken: Google. Deze liet mij zien dat er een soort bug is die dit veroorzaakt. Echter heb ik de laatste tijd geen updates geinstalleerd. Maar nu het netwerk niet meer werkt en ik ook geen nieuwe updates meer kan installeren vraag ik me af hoe ik het voor elkaar kan krijgen om dit probleem op te lossen.

Zou iemand mij alstublieft mee kunnen helpen?

Edit: Ik heb een nieuwere versie geprobeerd te installeren maar werkt vooralsnog niet (zie screenshot).
« Laatst bewerkt op: 2013/12/29, 23:43:42 door theancientone »

Re: [server 12.04.3 LTS] Geen internet toegang, zelfs geen ssh
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/29, 23:43:19 »
Oke, geen idee wat ik gedaan heb maar na het opnieuw opstarten van de host was ik in eens de virtuele machine kwijt (kon de harde schijf niet vinden) waardoor hij niet meer benaderbaar was.

Hierop heb ik een nieuwe virtuele machine gemaakt en heb het nu werkend. Wat me opvalt is dat ik wel verbinding had naar buiten (ik kon updaten) maar als ik owncloud wilde bereiken dan ging dat niet. Na wat regels gewijzigd te hebben in de firewall werkte alles weer naar behoren.  Nu maar hopen dat het zo blijft!