Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gnome 3 ......verbetering?  (gelezen 1851 keer)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Gnome 3 ......verbetering?
« Gepost op: 2011/07/30, 17:44:40 »
Onlangs gnome 3 op de natty gezet.
Ziet er goed uit, maar mis toch dat ik zaken zo op het bureaublad kan zetten. Er moet weer geklikt worden.
Verder vind ik het storend dat als je bijv een document geopend hebt en je wacht even dan pats verkleint ie weer en na klik is ie er weer.
Misschien kun je dit allemaal aanpassen maar dat heb ik niet zo kunnen vinden.
Ook als je de pc uit wilt zetten moet je eerst afmelden en dan uitzetten.
Bovenstaande zaken zie ik niet als een verbetering.
Voor mij moet alles zonder al te veel klikken te vinden zijn. maar misschien is er een oplossing.
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/30, 21:05:09 »
" Er moet weer geklikt worden. "

Daar kom je toch niet omheen. Unity, GNOME 3, KDE, zelfs Windows 8. Dat is de richting die we tegenwoordig opgaan (enkele daargelaten, zoals bijv. E17 of Mac OSX 10.7).

Offline Tom

  • Lid
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/30, 21:32:15 »
Of Xubuntu. XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/30, 22:23:51 »
Of Xubuntu. XD


Toch een goed idee. Er zullen vast distro's zijn die dit allemaal niet hebben. Toch jammer .
 Staat alles alleen in het teken van de vernieuwing? Vernieuwing is toch niet altijd verbetering..
« Laatst bewerkt op: 2011/07/30, 22:26:17 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline brent8800

  • Lid
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/07/30, 22:25:33 »
Ik vind gnome 3 wel mooi en goed eruit zien.. als ik de youtube screencast filmpjes kan geloven..
Ubuntu 14.04 LTS

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/07/30, 22:27:24 »
Ik vind gnome 3 wel mooi en goed eruit zien.. als ik de youtube screencast filmpjes kan geloven..

Het ziet er ook wel prima uit maar zoals ik al zei is het weer extra klikken...
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/07/30, 22:31:32 »
Ook als je de pc uit wilt zetten moet je eerst afmelden en dan uitzetten.
hou eens alt ingedrukt tijdens je in het "afmelden" menu bent
en je zal zien: slaapstand zal veranderen in afsluiten
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #7 Gepost op: 2011/07/30, 22:40:30 »
@Boris: Tja, het is inderdaad maar wat je verbetering vind... Daarom gebruik ik E17.
@thomas: Klopt, maar dat is gewoon totaal onlogisch en ongebruiksvriendelijk.

Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #8 Gepost op: 2011/07/30, 22:47:24 »
@Vistaus: volledig mee eens maar ik wou gewoon zeggen dat hij niet eerst moet afmelden terwijl het ook direct kan
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #9 Gepost op: 2011/07/30, 22:51:11 »
@Vistaus: volledig mee eens maar ik wou gewoon zeggen dat hij niet eerst moet afmelden terwijl het ook direct kan

Toch weer een extra handeling
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #10 Gepost op: 2011/07/30, 22:52:07 »
@Boris: Tja, het is inderdaad maar wat je verbetering vind... Daarom gebruik ik E17.
@thomas: Klopt, maar dat is gewoon totaal onlogisch en ongebruiksvriendelijk.

Ik zal erna moeten googelen E17 is mij onbekend. Ik heb alleen ervaring met ubuntu
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline brent8800

  • Lid
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #11 Gepost op: 2011/07/30, 22:53:20 »
oke, dat is dan wel iets minder dat je niet kunt afsluiten zonder alt of wat dan ook te doen. Misschien kun je dit aanpassen
Ubuntu 14.04 LTS

Offline ivo

  • Lid
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #12 Gepost op: 2011/07/30, 23:07:32 »
@Boris: Tja, het is inderdaad maar wat je verbetering vind... Daarom gebruik ik E17.
@thomas: Klopt, maar dat is gewoon totaal onlogisch en ongebruiksvriendelijk.

Ik zal erna moeten googelen E17 is mij onbekend. Ik heb alleen ervaring met ubuntu

Enlightenment, is dat niet een voortborduursel op Afterstep?
Ik heb ze beiden jááren terug ook wel gedraaid, vooral vanwege de fraaie grafische weergave.
Haha, detijds was Xfce "slechts" zo ongeveer wat AWN nu is. Je kon dat ding vrijwel dezelfde look geven als de Common Desktop Environment (CDE) in Sun Solaris waar ik toen veel mee werkte.
Ik heb Olivier Fourdan destijds noq eens geholpen een bug op te lossen.

Tsja, waar blijft de tijd. Dat is toch wel zo 1997,98 geweest schat ik.....

Aha!
http://en.wikipedia.org/wiki/Xfce#First_versions

First versions
Xfce began as a simple project created with XForms, meant to be a free Linux clone of CDE.





« Laatst bewerkt op: 2011/07/30, 23:22:49 door ivo »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #13 Gepost op: 2011/07/31, 00:18:59 »
Ik vind gnome 3 wel mooi en goed eruit zien.. als ik de youtube screencast filmpjes kan geloven..

Dat zeker. Ben er ook wel nieuwsgierig naar, maar wacht wel even tot 11.10 om het te proberen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #14 Gepost op: 2011/07/31, 00:42:38 »
Ik heb Gnome 3 geprobeerd maar dat beviel mij een stuk minder dan Unity.
In Unity heb je de side bar die wel handig is en je bij Gnome 3 alleen ziet als je een handeling doet.

Bij Unity is het menu en het de bureaublad wisselaar niet mijn ding waardoor ik dat niet gebruik.
Bij Gnome 3 is het de manier hoe de bureaubladen werken, het menu en hoe het werkt.

Ik gebruik daarom nu Xubuntu wat mij zeer goed bevalt omdat, dat het dichtste bij Gnome 2.3 komt.
Ik ben nu bezig met wat Docks in Xubuntu en DockbarX en AWN bevallen mij goed daarin.
Ik draai ook Ubuntu 11.04 in klassieke omgeving. Dan heb je de fijne dingen van Ubuntu plus je kunt de interface aanpassen naar eigen wens.
Zo heb ik daarin ook DockBarx gezet zodat het net Unity is maar dan met de fijne dingen van Gnome 2.32.

E17 is mij wat te beperkt. Xfce heeft een aantal dingen die ik fijner vind.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Gnome 3 ......verbetering?
« Reactie #15 Gepost op: 2011/08/01, 13:02:47 »
Ik heb Gnome 3 geprobeerd maar dat beviel mij een stuk minder dan Unity.
In Unity heb je de side bar die wel handig is en je bij Gnome 3 alleen ziet als je een handeling doet.

Bij Unity is het menu en het de bureaublad wisselaar niet mijn ding waardoor ik dat niet gebruik.
Bij Gnome 3 is het de manier hoe de bureaubladen werken, het menu en hoe het werkt.

Ik gebruik daarom nu Xubuntu wat mij zeer goed bevalt omdat, dat het dichtste bij Gnome 2.3 komt.
Ik ben nu bezig met wat Docks in Xubuntu en DockbarX en AWN bevallen mij goed daarin.
Ik draai ook Ubuntu 11.04 in klassieke omgeving. Dan heb je de fijne dingen van Ubuntu plus je kunt de interface aanpassen naar eigen wens.
Zo heb ik daarin ook DockBarx gezet zodat het net Unity is maar dan met de fijne dingen van Gnome 2.32.

E17 is mij wat te beperkt. Xfce heeft een aantal dingen die ik fijner vind.


Wat ik gevonden heb dat je om ubuntu  een  xfce kunt zetten zodat je niet alles hoeft te herinstalleren.
Weet niet of dat alles dan zoveel sneller gaat maar het werkt in ieder geval wel.

 sudo aptitude update && sudo aptitude install xubuntu-desktop
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..