Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Toshiba Tecra S1 na een kwartier valt het scherm uit.  (gelezen 1800 keer)

Toshiba Tecra S1 na een kwartier valt het scherm uit.
« Gepost op: 2010/10/25, 20:43:44 »
Ik had voor mijn dochter eerst 8.04 naast Windows geïnstalleerd. Nu wilde ze 10.10 erop en geen Windows meer, na een kwartier ging het scherm op zwart. De installatie ging gewoon door. Na het opstarten kon ik inloggen, op internet etc. Echter na een kwartier ging het scherm op zwart. Na opnieuw opstarten hetr zelfde verhaal, etc. Toen 10.04 erop geinstalleerd, en wederom naar een kwartier, weer op zwart, etc. Als ik beeld heb flikkert het wel wat.
Iemand een idee waar ik nog naar kan kijken? Intern geheugen 1 GB interne video kaart ATI Radeon.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Toshiba Tecra S1 na een kwartier valt het scherm uit.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/25, 23:21:35 »
Heb je al eens gekeken bij Systeem => Voorkeuren of daar alles goed staat ingesteld betreffende het Scherm? Zie mijn schermafdruk hieronder.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: Toshiba Tecra S1 na een kwartier valt het scherm uit.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/26, 00:09:34 »
Stond niet goed ingesteld, gelijk goed gezet. Helaas, het lijkt wel of het scherm nog eerder is uitgevallen. Zou toch de grafische kaart de geest hebben gegeven? Morgen eens aan een extern scherm vast maken, eens kijken of het inderdaad de grafische kaart is.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline elendil

  • Lid
Re: Toshiba Tecra S1 na een kwartier valt het scherm uit.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/26, 00:28:22 »
Ook nog een mogelijkheid; de screensaver ingeschakeld en blank scherm gekozen?


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Re: Toshiba Tecra S1 na een kwartier valt het scherm uit.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/26, 00:49:53 »
Ook niet, iets met sneeuwvlokken. Het vreemde blijft dat bij de dualboot Windows XP en Ubuntu 8.04 alles goed ging. Misschien een verborgen partitie overschreven o.i.d. Of toch de grafische kaart aan het overlijden? Morgen meer.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.