Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: external hard drive enclosure mount niet meer  (gelezen 904 keer)

KwastjeModus

  • Gast
external hard drive enclosure mount niet meer
« Gepost op: 2007/10/28, 19:22:45 »
Zojuist heb ik wat stoms gedaan. Ik heb een externe harde schijf (nou ja, hij is intern, maar in zo'n kastje gezet met usb stekker) zomaar eruit getrokken zonder hem eerst software matig te unmounten.

Nu wil ik hem er weer insteken, nu zegt ie: bekijk het maar. Ik weet al dat ik erop kan, want ik heb de inhoud al gezien. Het is een schijf in NTSF formaat.

Ik krijg het volgende beeld:

http://img138.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukhj4.png

Wat moet ik intypen om weer toegang te hebben tot deze externe schijf.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
external hard drive enclosure mount niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 19:30:21 »
Sluit hem eens aan in Windows en ontkoppel hem daar ook softwarematig ("veilig verwijderen" heet dat in W., als ik me goed herinner gaat dat via een icoontje in het systeemvak).

Daarna Linux opstarten en kijken of het nu wel probleemloos wordt herkend.

KwastjeModus

  • Gast
external hard drive enclosure mount niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 19:53:22 »
Citaat van: arie
Citaat van: burgerleo
Zojuist heb ik wat stoms gedaan. Ik heb een externe harde schijf (nou ja, hij is intern, maar in zo'n kastje gezet met usb stekker) zomaar eruit getrokken zonder hem eerst software matig te unmounten.

Nu wil ik hem er weer insteken, nu zegt ie: bekijk het maar. Ik weet al dat ik erop kan, want ik heb de inhoud al gezien. Het is een schijf in NTSF formaat.

Ik krijg het volgende beeld:

http://img138.imageshack.us/my.php?image=schermafdrukhj4.png

Wat moet ik intypen om weer toegang te hebben tot deze externe schijf.
wat ik van de tekst in het plaatje begrepen hebt, moet je hem aankoppelen onder windows, en dan kiezen voor veilig verwijderen. en dan windows weer afsluiten.
heb je nog wel een win partitie?
Er is nog een winmachine in huis. Ik ga hem daar proberen te koppelen en veilig verwijderen. Ik moet even wachten tot ie vrij is.

KwastjeModus

  • Gast
external hard drive enclosure mount niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 20:11:32 »
Ja, gelukt. In windows veilig verwijderd en nu kan het dus weer aangekoppeld worden in Linux. Hoe moet dat straks als er geen microsoft meer in huis is.

In ieder geval hartstikke bedankt

Offline vanadium

  • Lid
external hard drive enclosure mount niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/29, 14:40:27 »
Citaat
Hoe moet dat straks als er geen microsoft meer in huis is.
Dat blijft dus, spijts ntfs-3g dat schrijven toelaat, het probleem van ntfs. Je herformatteert best alle schijven naar ext3.