Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?  (gelezen 10057 keer)

Offline daniel

  • Lid
Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Gepost op: 2015/08/12, 18:53:49 »
Mijn eerste ervaring was Ubuntu 6.10(Edgy Eft) in 2006

http://old-releases.ubuntu.com/releases/6.10/

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #1 Gepost op: 2015/08/12, 19:35:18 »
Mijne was Ubuntu 7.10, niet zo heel lang na de release. Maar pas vanaf 8.04 in 2008 ben ik Ubuntu full-time gaan gebruiken :)

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #2 Gepost op: 2015/08/12, 19:46:29 »
Ubuntu 6.06 LTS Dapper Drake naast Windows XP totdat deze laatste een keer crashte, vanaf dan heb ik enkel met Ubuntu verder gegaan  :)
https://wiki.ubuntu.com/Releases
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #3 Gepost op: 2015/08/12, 19:57:05 »
Ik geloof 5.04 Hoary Hedgehog, maar dat was maar heel even.... Het begon voor mij pas echt met 6.06 Dapper Drake.  =D

Offline koos4401

  • Lid
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #4 Gepost op: 2015/08/12, 20:10:09 »
II, 8.10
(Daarna LL en PP)
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #5 Gepost op: 2015/08/12, 20:25:52 »
Ik geloof 5.04 Hoary Hedgehog, maar dat was maar heel even.... Het begon voor mij pas echt met 6.06 Dapper Drake.  =D
Dan liepen wij synchroon :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

DarkEra

  • Gast
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #6 Gepost op: 2015/08/12, 20:47:29 »
Feisty Fawn 7.04. :)

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #7 Gepost op: 2015/08/12, 20:50:55 »
Feisty Fawn 7.04 .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #8 Gepost op: 2015/08/12, 21:32:50 »
10.04 LTS Lucid Lynx  begonnen op de dag dat ie uitkwam.

Daarvoor meer ervaring met Suse 9.0 , gekocht in de Fnac voor 50€ (6 CD's + boek)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #9 Gepost op: 2015/08/12, 23:11:26 »
@Joshua: Ah ja, als we dat laatste ook even meerekenen, dan ga ik ook even een stapje verder ;)
In dat geval begon mijn ervaring met het willen installeren van BSD. Geen idee waarom eigenlijk want dat lag en ligt ver boven mijn kunnen. Toen LinuxXP geprobeerd en best wel tevreden. Helaas commercieel, dus op zoek naar een alternatief zat ik te twijfelen tussen Sabayon en Ubuntu. Uiteindelijk gekozen voor Ubuntu gezien de lagere instapdrempel voor beginners. 7.10 was dat dus, maar full-time sinds 8.04 en momenteel heerlijk zorgeloos op Antergos; simpel doch stabiel en werkend, precies zoals ik het wil :)

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #10 Gepost op: 2015/08/12, 23:13:09 »
8.04.Naam weet ik niet meer..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #11 Gepost op: 2015/08/12, 23:13:38 »
8.04.Naam weet ik niet meer..

Hardy Heron.

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #12 Gepost op: 2015/08/13, 00:21:30 »
Ok,maar niet meer belangrijk om te weten..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #13 Gepost op: 2015/08/13, 05:23:52 »
7.04 feisty fawn was de eerste voor mij. Daarna veel geëxperimenteerd met distros, maar momenteel Ubuntu 14.04 (HTPC) en xubuntu 14.04 (desktop)...

Offline midas

  • Lid
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #14 Gepost op: 2015/08/13, 07:43:27 »
Kubuntu 7.04 en daarna gelijk Mint 3.0  :)
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #15 Gepost op: 2015/08/13, 10:30:42 »
5.04. Heb 4.10 wel even in mijn hand gehad, maar nooit gebruikt; jammer eigenlijk want dat wat de allereerste versie.....

Offline daniel

  • Lid
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #16 Gepost op: 2015/08/13, 21:23:38 »
Het is fijn mensen hier op het forum te zien die ook echt langer werken met Ubuntu en alle verbeteringen van de afgelopen jaren hebben meegemaakt.
De meeste namen hier zie ik geregeld op de forums actief en leveren ook goed werk door andere mensen te helpen met bv installatie of hardware/software vragen.
Dankjewel voor het voorbij komen op deze topic en ik hoop nog vele namen voorbij zien te komen om zo een beeld te hebben van de langere Ubuntu gebruikers.
Heb je zin om jou eerste Ubuntu versie of een andere versie  te bekijken neus dan eens op de volgende site:

http://old-releases.ubuntu.com/releases/
« Laatst bewerkt op: 2015/08/13, 21:32:16 door daniel »

Offline daniel

  • Lid
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #17 Gepost op: 2015/08/13, 21:38:38 »
Hoelang of wanneer ben jij met  ....buntu gaan gebruiken en welke versie was dat?
Heb je tussen door nog een andere versie gebruikt en ben je weer terug gekomen op  ......buntu?
Wat zou je bv veranderd of juist niet veranderd willen zien?

Deze topic antwoorden zijn van harte welkom.
bedankt.

Offline Jenske

  • Lid
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #18 Gepost op: 2015/08/13, 22:21:26 »
Volgens mij stel je dit soort vragen beter onder de vorm van een poll. Dit forum biedt die mogelijkheid (of beter: ik heb daar enkele jaren geleden gebruik van gemaakt).
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #19 Gepost op: 2015/08/13, 23:06:49 »
Heb je tussen door nog een andere versie gebruikt en ben je weer terug gekomen op  ......buntu?
Wat zou je bv veranderd of juist niet veranderd willen zien?

Deze topic antwoorden zijn van harte welkom.
bedankt.
Ik gebruik Ubuntu tegenwoordig eigenlijk nooit meer, wegens Unity: die bevalt me gewoon niet zo. Hoewel Ubuntu van uitstekende kwaliteit is: laat daar geen misverstand over bestaan. De LTS-versies van Ubuntu behoren tot het beste wat Linux te bieden heeft.  Maar je moet wel van Unity houden.

Xubuntu en Lubuntu gebruik ik nog wel af en toe.

Maar ik ben de laatste jaren steeds meer Linux Mint gaan gebruiken. Cinnamon en Xfce zijn echt m'n ding geworden, en de ontwikkelaarsvisie voor Mint spreekt me wel aan. Mint = Ubuntu LTS met een paar verbeteringen die ik zinvol vind.

Bovendien ben ik nogal lui aangelegd, en Mint is ideaal voor luie mensen.  =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #20 Gepost op: 2015/08/13, 23:46:47 »
Ik gebruik Ubuntu tegenwoordig eigenlijk nooit meer, wegens Unity: die bevalt me gewoon niet zo. Hoewel Ubuntu van uitstekende kwaliteit is: laat daar geen misverstand over bestaan. De LTS-versies van Ubuntu behoren tot het beste wat Linux te bieden heeft.  Maar je moet wel van Unity houden.
(( KNIP ))
Bovendien ben ik nogal lui aangelegd, en Mint is ideaal voor luie mensen.
Alweer lopen we (bijna) synchroon, XFCE is gewoon mijn ding, maar omdat ik nogal wat aanpas (ik werk met een onder- en een boven-balk met aan de zijkant een dokking, dus 3 balken, allemaal te configureren, is Mint niet mijn ding.
Het verbouwen van XFCE gaat d.m.v. een simpel bash scriptje. (Opa is ook lui)
Het voordeel:
Mijn PC doet wat ik wil, zoals ik het wil, terwijl een installatie binnen een uur gaat, inclusief updates.
Een hoop mensen zullen mij niet begrijpen, maar ik ben een dagje ouder en zie mijn versie als een kruising tussen Win-98se en XP, maar dan moderner en beter (ik wil niet bashen).
Over de voor- en nadelen van diverse desktop systemen wil ik het hier niet hebben, dat is ook een kwestie van smaak en manier van werken.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/13, 23:49:54 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #21 Gepost op: 2015/08/14, 12:54:24 »
In het begin was je echt aan het vuurspuwen als het over Mint ging. Mint was slecht en dan vooral de Cinnamon toen die uitkwam. Die adviseerde je niemand en mensen die er wel mee werkte, die eh.....nou, dat vond je maar niets. ;)
Ja hoor, daar komt ze weer.... Zijn de huidige versies van Linux Mint en Cinnamon soms hetzelfde als die van vroegâh?

Distro's en werkomgevingen veranderen en verbeteren. Sommige mensen blijkbaar niet.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/14, 13:02:02 door Pjotr »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #22 Gepost op: 2015/08/14, 13:16:58 »
Citaat
Heb 4.10 wel even in mijn hand gehad,
Nu weet ik weer (het duurt een tijdje voordat het kwartje valt...), heb toendertijd de originele CD vast mogen houden. Toen werden die nog uitgedeeld (kon je aanvragen bij Canonical). Heb ze "gespaard" (maar voornamelijk uitgedeeld) tot 12.04 dacht ik.

In het begin was je echt aan het vuurspuwen als het over Mint ging. Mint was slecht en dan vooral de Cinnamon toen die uitkwam. Die adviseerde je niemand en mensen die er wel mee werkte, die eh.....nou, dat vond je maar niets. ;)
Ja hoor, daar komt ze weer.... Zijn de huidige versies van Linux Mint en Cinnamon soms hetzelfde als die van vroegâh?
Distro's en werkomgevingen veranderen en verbeteren.
Dat is toch precies wat ze zegt? Dat het in het begin maar zo-zo was en tegenwoordig juist heel goed bevalt?

Dit geldt trouwens in bepaalde mate ook voor Unity. De eerste versie in 11.04 (daarvoor was het een netbook-achtig ding, die tel ik niet mee), was het niet te pruimen. En nu is Unity zeer goed werkbaar.
« Laatst bewerkt op: 2015/08/14, 13:30:49 door markba »

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #23 Gepost op: 2015/08/14, 14:00:10 »
Ik ben begonnen met een SUSE, gekocht voor toen nog 80 gulden. Dat was lastig te configureren met ISDN kan ik me nog herinneren. Iedereen in het huis kon via die SUSE bak op internet. Mij eerste servertje eigenlijk.

Sinds 7.04 ben ik permanent op Linux overgegaan. Sinds de laatste jaren gebruik ik Mint. De zelfde reden als Pjotr, Ik hou niet van Unity. En ik ben op zich ook lui.

Gebruik wel Ubuntu Server voor mijn Server.

Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Wat was jou eerste Ubuntu die je gebruikte?
« Reactie #24 Gepost op: 2015/08/14, 19:57:56 »
Ik snap inderdaad ook niet helemaal de reactie van Pjotr. Jammer, Pjotr, dat je het zo verkeerd opvat, ik snap net als markba wél hoe ze het bedoelde...