Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: squeezebox duet  (gelezen 837 keer)

Offline johande

  • Lid
squeezebox duet
« Gepost op: 2011/06/23, 18:34:58 »
Kan ik mijn mp3 verzameling op een USB HD die aan een ubuntu hangt benaderen met een squeezebox? Of moeten de mp3's op de HD van de Ubuntu PC staan? Of moet ik een Ubuntu Server installeren om mp3's te kunnen streamen naar een squeezebox Duet?

Is er ergens een handleiding hiervoor?

Dank u, johan

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: squeezebox duet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/23, 19:59:20 »
Je moet de squeezebox server installeren: http://www.mysqueezebox.com/download
Kies Debian/Ubuntu en installeer het. Je kunt daarmee dacht ik alles instellen. Ik heb geen handleiding ervoor, maar ga ervan uit dat het een niet al te ingewikkeld programma is :)

Offline johande

  • Lid
Re: squeezebox duet
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/23, 20:00:46 »
Je moet de squeezebox server installeren: http://www.mysqueezebox.com/download
Kies Debian/Ubuntu en installeer het. Je kunt daarmee dacht ik alles instellen. Ik heb geen handleiding ervoor, maar ga ervan uit dat het een niet al te ingewikkeld programma is :)
maar moet je dat installeren op een Ubuntu Desktop of een ubuntu server... of kan het allebei?

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: squeezebox duet
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/23, 20:14:43 »
Kan allebei. Ik zou voor desktop gaan, is makkelijker :)

Offline johande

  • Lid
Re: squeezebox duet
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/07, 19:05:49 »
Ik heb ondertussen een Duet aangekocht. Wanneer ik een playlist aanmaak met de duet controller, verschijnt deze niet in de map die ik ingevuld heb bij de instellingen in de squeezeserver GUI. Iemand een idee waar deze playlists wel worden bewaard?

wanneer ik een playlist aanmaak in SBcenter en deze editeer met de controller, gaan deze wijzigingen niet dor naar SBcenter... Playlists aangemaak in squeeze'boxcenter en met de duet zouden dezelfde moeten zijn, niet? in dezelfde ingestelde folder?