Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's  (gelezen 1116 keer)

Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Gepost op: 2009/06/13, 18:35:14 »
Ik heb openteacher erop zitten, maar dat is eigenlijk bedoelt voor woordne overhoren. Ik vroeg mij af of er een programma is om vragen te overhoren, en of er ook andere programma's zijn die voor onderwijs (in alfavakken) handig zijn. Is er bijvoorbeeld iets als een timelineprogramma of andere goede programma's waarmee jullie ervaring hebben?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/13, 18:37:35 »
Kijk eens naar KDE Edu, en dan vooral naar KEduca, Parley en KWordQuiz ;)

Re: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/13, 19:22:20 »
Kijk eens naar KDE Edu, en dan vooral naar KEduca, Parley en KWordQuiz ;)

KWordquiz heb ik al, dat is inderdaad handig. Ik dacht dat het ook met woorden te maken zou hebben maar dit werkt prima. Naar die andere twee ga ik nu even kijken.
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/13, 19:28:28 »
Keduca kan ik niet vinden. Is er een programma waarmee je timelines kan maken en iets doen met plaatjes overhoren?
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb



Re: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/13, 23:51:50 »
Dat kost geld  :o
Cha-no-yu If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty.  ~Japanese Proverb


Re: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/19, 10:54:29 »
Een vraag:
Ben je lerares?
Want het lijkt alsof je op zoek bent voor je leerlingen.
Gewoon een vraag. :-)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Overhoren op linux en andere onderwijsprogramma's
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/19, 11:08:14 »
Dat kost geld  :o

En is ook nog eens Windows only...
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline stafhorst

  • Lid
Re: Supermemo kost geen geld
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/19, 20:52:21 »
Online kun je gratis registreren. Je kunt gratis online je eigen lespakketten maken en gebruiken. Vragen kun je op verschillende manieren instellen: open vragen, ja/nee, antwoord met spellingscontrole (voor talen!) al naar je zelf wilt. Alleen de offline versie kost geld en de lespakketten die je niet zelf maakt.
Het mooie van Supermemo is dat het een herhaalprogramma maakt op basis van gemaakte fouten, dat is anders dat de andere programma's. Vragen die vaak goed zijn beantwoord worden weinig herhaald, vragen die fout beantwoord zijn worden vaker herhaald. (Bijna) dagelijks even inloggen en je lesprogramma afwerken kost weinig tijd. Zit de kennis als een blok beton in je hoofd. Zoon gebruikt het al paar jaar voor Frans vocabulaire, zie zijn commentaar hierna.
Nadeel:
- het leren kennen van het systeem kost even tijd omdat het wat anders dan andere programma's werkt. Als je daar niet bang voor bent, moet je 't eens bekijken. Het bedrijf dat het aanbiedt lijkt wat weinig professioneel, maar de software is goed.
- commentaar zoon: gebruik het nog steeds, bijna elke dag; nadeel: als ik een paar dagen oversla moet ik al gauw zo'n 70 woordjes herhalen - maar ach... dat is maar tien minuutjes.