Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid  (gelezen 1160 keer)

Offline flipperrr

  • Lid
geen geluid
« Gepost op: 2010/04/03, 02:03:26 »
hoi ik heb geen geluid\

Re: geen geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/03, 11:07:34 »
Kan je iets meer informatie geven?
- Ubuntu versie
- Hardware specificaties, computer type, merk, chipset e.d. (evt. sudo lshw in een terminal, en de uitkomst op dit forum posten)
- Het je de koptelefoon uitgang al geprobeerd?
- Ga eens naar systeem, voorkeuren, geluid, en speel wat met de instellingen, controlleer of er geen vinkje staat bij "mute" of de Nederlandse vertaling daarvan.
- Start in een terminal eens alsamixer op. Zorg dat je alle schuifjes naar 100% zet (met de pijltjes naar links en recht kan je tussen de verschillende schuifjes wisselen, met de pijltjes naar boven en onder het volume wijzigen).

Re: geen geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/03, 11:43:49 »
en ik heb niet voldoende informatie om je te helpen.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: geen geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/03, 22:08:46 »
Volgens mij is Flipperrr blij dat het eindelijk stil is. =D

hoi ik heb geen geluid\

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: geen geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/04/03, 22:29:11 »
Misschien moet @flipperrr vooralsnog eerst opnieuw online komen, om met de vragen van Thomas aan de slag te gaan...  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: geen geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2010/04/10, 17:08:21 »
Dan doe ik maar een duit in het zakje  ^-^. Ik heb deels geen geluid: wél als ik de koptelefoon gebruik (zowel van de CD via Rhytmbox als van Youtube).
Hoe kan ik het verder aan de praat krijgen? Via systeem-geluid-geluidsvoorkeuren heb ik al bekeken dat er nergens 'dempen' aangevinkt staat. Bij de tab hardware staan 2 opties waar ik al mee gewisseld heb: HDA ATI HDMI (1 output) en intern geluid (1 output/1 input).

alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2010/04/11, 13:32:08 door Jacqueline Beettjer »
Samsung Series 3; Intel® Core™ i3-2370M CPU @ 2.40GHz × 4; 32-bit
Ubuntu 12.04.2 LTS (Dual boot met Windows 7)

Offline Canrith

  • Lid
Re: geen geluid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/04/11, 10:35:12 »
Eee 900 / Ubuntu 9.10 desktopversie en sinds gisteren geen geluid met en zonder koptelefoon/microfoon. Alsamixer instellingen mankeert niks aan, nog even mee gespeeld, maar dat verandert niets. De enige waarden die ik daarin niet kan veranderen zijn die van headphone, dat reageert niet.

De 9.10 staat er al vanaf het begin op, clean install gedaan en daarna alle tips van de site van Pjotr doorgenomen en eigenlijk nooit een probleem gehad waar in niet na wat zoeken uitkom. Gebruik geluid (koptelefoon/microfoon) vooral voor werkmatig Skype.

jesse2314

  • Gast
Re: geen geluid
« Reactie #7 Gepost op: 2010/04/11, 10:40:22 »
flipperrr word eens online =D volgens mij is hij blij dat het stil is en wou dat gewoon even melden XD