Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overheid gooit domein naam weg?  (gelezen 985 keer)

Offline vragen

  • Lid
Overheid gooit domein naam weg?
« Gepost op: 2012/11/07, 14:36:02 »
Voorheen kon je www.mijnoverheid.nl gebruiken. Maar dat gaat over in mijn.overheid.nl dat is denk ik goedkoper dan mijnoverheid.nl te gaan gebruiken? Maar zo duur is een domeinnaam toch ook weer niet?

Re: Overheid gooit domein naam weg?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/07, 15:00:31 »
mijnoverheid.nl stuurt mij keurig naar mijn.overheid.nl

Re: Overheid gooit domein naam weg?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/07, 15:02:26 »
Een domeinnaam is niet duur nee maar het kan natuurlijk ook om praktische redenen zijn. 1 domein (overheid.nl) en dan een subdomein (mijn.overheid.nl) is natuurlijk best praktisch.

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Overheid gooit domein naam weg?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/07, 15:31:07 »
Een domeinnaam is niet duur nee

Als jij nu gaat proberen mijnoverheid.nl te kopen dan denk ik dat je aardig diep in de buidel moet tasten. Initieel een domeinnaam kopen is meestal niet zo duur, maar een domeinnaam overkopen als deze al actief in gebruik is, dat is een heel ander verhaal.

Re: Overheid gooit domein naam weg?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/07, 15:34:21 »
Wat vistaus zegt, kosten zijn hier niet het argument want ze gaan mijnoverheid.nl waarschijnlijk nog wel een tijd aanhouden. Wat heeft deze vraag trouwens met Ubuntu/Linux te maken?

Offline Dave

  • Lid
Re: Overheid gooit domein naam weg?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/07, 19:27:14 »
interactief/algemeen zelfs.

Re: Overheid gooit domein naam weg?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/07, 20:34:02 »
Een domeinnaam is niet duur nee

Als jij nu gaat proberen mijnoverheid.nl te kopen dan denk ik dat je aardig diep in de buidel moet tasten. Initieel een domeinnaam kopen is meestal niet zo duur, maar een domeinnaam overkopen als deze al actief in gebruik is, dat is een heel ander verhaal.

Het ging hier om het behoud van dat domein of niet en als ze opnieuw een jaar voor dat domein zouden betalen dan zou het niet duur zijn want ze zijn al eigenaar ervan... en vandaar mijn conclusie.

@femke: Zie ook: http://forum.ubuntu-nl.org/forum/algemeen-beschrijving-aanpassen/