Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit  (gelezen 309 keer)

Offline L.P.

  • Lid
Ik wil virtual box instaleren alleen kan ik dan met windows van de hardeschijf van de host computer lezen zo ja hoe doe ik dit

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #1 Gepost op: 2016/11/10, 12:42:10 »
Hallo L.P.,

Als jij met die host computer een andere computer bedoelt, nee dat gaat niet met Virtualbox. Dat gaat weer wel met programma's als rdesktop.

Kijk eens mee in dit dit topic. Hoe je dan je eigen Windows zover krijgt dat je daar op in kan loggen, geen idee. Maar dat kan wel eens niet zo heel moeilijk zijn, wie weet.

Teamviewer is ook nog een optie.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Kees3

  • Lid
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #2 Gepost op: 2016/11/10, 13:51:50 »
Ja, dat is mogelijk in Virtualbox. Je kan shared folders aanmaken tussen de hostmachine en de virtuele machine.  Die mappen kan je in je virtuele machine gebruiken. In Windows zullen die als netwerklocatie beschikbaar zijn.

Offline L.P.

  • Lid
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #3 Gepost op: 2016/11/10, 20:24:19 »
Bedankt

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #4 Gepost op: 2016/11/10, 21:10:58 »
Ik wil virtual box instaleren alleen kan ik dan met windows van de hardeschijf van de host computer lezen zo ja hoe doe ik dit
Jazeker, zie onze wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/VirtualBoxNetwerk#Gedeelde_mappen

offtopic @jvecht: programma’s als rdesktop of teamvieuwer zijn in Virtualbox niet nodig. Kijk in Virtualbox bij Machine → Instellingen → Beeldscherm → Beeldscherm op afstand.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #5 Gepost op: 2016/11/10, 21:29:03 »
Hoi Testcees,

Ja. ik zat er naast. Ik dacht dat L.P. met de uitdrukking "host computer" een andere computer bedoelde. Dat schreef ik trouwens duidelijk erbij in mijn reactie. Dat had te maken met zijn andere post over het installeren van Photoshop in Wine.

Laten we deze misser maar even laten voor wat het is, ja?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline peer

  • Lid
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #6 Gepost op: 2016/11/11, 08:52:58 »
gedeelde mappen werkt perfect.
Wel zorgen dat je als gebruiker toegevoegd bent aan de groep vboxusers op de host

Offline L.P.

  • Lid
Re: Virtual box lezen van de harde schijf van de host computer kan dit
« Reactie #7 Gepost op: 2016/11/12, 07:41:08 »
Oke ga er mee bezig