Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Back up MySQL en Owncloud  (gelezen 849 keer)

Back up MySQL en Owncloud
« Gepost op: 2014/05/26, 05:17:43 »
Ik ben helemaal nieuw met de MySQL database en Owncloud, maar ik zou deze beide willen back uppen.
Ik krijg op het internet niet iets makkelijks gevonden, is hier een makkelijk programma/script of kan het het ook via Webmin?
Kan het bestand ook naar een andere cloud zoals Copy.com gecopieerd worden?

Ik heb Ubuntu Server 12.04 draaien met daarop Apache (een kleine website draait hier), Owncloud, MyQSL, SMB.
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Back up MySQL en Owncloud
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/26, 18:12:02 »
Owncloud heeft 3 belangrijke onderdelen om te back-uppen, een configuratiefolder met instellingen, een data-folder met bestanden en een database.

Van de configuratiefolder en de datafolder kan je een copy maken, bijvoorbeeld met rsync. De gegevens uit de MySQL database kan je met mysqldump in een bestand dumpen.
Zie voorbeelden in de Owncloud Administrators Manual: Backing up ownCloud

Waarschijnlijk kan je de back-up bestanden en databasedump op copy.com plaatsen zoals je normaal ook bestanden op copy.com plaatst (geen idee, ik ken copy.com niet).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Back up MySQL en Owncloud
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/15, 10:52:33 »
Owncloud heeft 3 belangrijke onderdelen om te back-uppen, een configuratiefolder met instellingen, een data-folder met bestanden en een database.

Van de configuratiefolder en de datafolder kan je een copy maken, bijvoorbeeld met rsync. De gegevens uit de MySQL database kan je met mysqldump in een bestand dumpen.
Zie voorbeelden in de Owncloud Administrators Manual: Backing up ownCloud

Nu heb ik wel een backup van mijn MySQL database, maar nu wil ik ook backup van mijn mappen maken met het script op de site van own cloud
rsync -Aax owncloud/ owncloud-dirbkp_`date +"%Y%m%d"`/
 
maar als ik dat doe zegt mijn terminal:
rick@ubuntu:~$ rsync -Aax owncloud/ owncloud-dirbkp_`date +"%Y%m%d"`/
rsync: change_dir "/home/rick//owncloud" failed: No such file or directory (2)
rsync error: some files/attrs were not transferred (see previous errors) (code 23) at main.c(1070) [sender=3.0.9]
rick@ubuntu:~$

Wat doe ik verkeerd?
Ubuntu 22.04 pc 64 bit  en Ubuntu Server 22.04 met Nextcloud 27