Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie via wubi  (gelezen 6106 keer)

demanus

  • Gast
installatie via wubi
« Gepost op: 2009/06/30, 15:28:24 »
Ik heb wubi gedownload en geïnstalleerd om ubuntu 9.04 binnen windows (Vista) binnen te halen, maar als ik wubi open moet ik een gebruikersnaam en een wachtwoord invullen. Welke gebruikersnaam bedoelen ze hier en hoe kom ik aan dat wachtwoord. Als ik mijn gebruikersnaam voor ubuntu gebruik en mijn gebruikelijke wachtwoord voor mijn pc intyp, dan komt linksonder de tekst: Password does not match. Verder wil ik graag weten, of ubuntu naast vista te gebruiken is, want ik zou niet willen, dat ubuntu na installatie windows vista overschreven heeft. Ik neem aan, dat dit voorkomen kan worden bij het indelen van partities? Ik ben beginneling en dus gaarne duidelijke uitleg, waarvoor mijn dank.
m.vr.gr.
demanus.
P.S. Als het via email kan, dan graag. Mijn emailadres is: fritsmannesse (at) hetnet.nl

Moderator Edit: Email adres aangepast tegen spambots
« Laatst bewerkt op: 2009/06/30, 16:59:25 door Ron »

Re: installatie via wubi
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/30, 16:11:03 »
Wij van Ubuntu adviseren een dual boot.  8)
Even alle gekheid op een stokje. Twee Os'en twee aparte partities werkt echt beter dan een OS binnen een OS. Of je moet Virtualbox draaien, dit is helaas wel wat beperkter voor het wat zwaardere grafisch geweld.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: installatie via wubi
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/30, 18:55:25 »
En je hebt een gebruikersnaam en wachtwoord moeten invullen tijdens de installatie, dus lijkt me dat je deze ook moet gebruiken....
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/03, 14:48:28 »
Wij van Ubuntu adviseren een dual boot.  8)
Even alle gekheid op een stokje. Twee Os'en twee aparte partities werkt echt beter dan een OS binnen een OS. Of je moet Virtualbox draaien, dit is helaas wel wat beperkter voor het wat zwaardere grafisch geweld.
Voor de volledigheid: Wubi is een installatieprogramma. Het verschil is dat een bestand in de windows partitie gebruikt wordt als nieuwe partitie. Bij een dual boot zal er vrije partitie ruimte gebruikt worden (of vrijgemaakt worden). Verder wordt gewoon Ubuntu geïnstalleerd. Een wubi installatie heeft niets te maken met Virtualbox. De Ubuntu die door Wubi wordt geinstalleerd is niet virtueel maar stuurt rechtstreeks de hardware aan.

beter is een echte dual boot.
Ubuntu komt dan naast vista te staan, bij het opstarten krijg je een simpel keuze menu zodat je kan kiezen of je Ubuntu  of vista wilt gebruiken.
Dat werkt na een Wubi installatie ook zo, alleen wordt dan de windows bootmanager gebruikt en geen grub.

Zij van (Engelstalig) Ubuntu zien ook voordelen in Wubi om op eenvoudige manier kennis te maken met Ubuntu.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/03, 18:37:15 »
ligt je windows volledig in puin dan is dde kans groot dat je wubi ook niet meer wilt starten
Nou groot? Al tijdens het opstarten (dus voordat Windows is gestart) moet je in de bootmanager een keuze maken voor Windows of Ubuntu. Al "ligt je windows volledig in puin" dan kan je nog voor Ubuntu kiezen.
Wubi zelf is alleen een installatieprogramma, en die is na de installatie niet meer nodig.
Er is een extra afhankelijkheid van het windows ntfs bestandssysteem (en de bootloader). Na een herinstallatie omdat je "windows in de puin ligt" ben je naast alle andere programma's ook de Ubuntu installatie kwijt. Da's waar.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: installatie via wubi
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/03, 18:47:01 »
Wij van Ubuntu adviseren een dual boot.  8)
Even alle gekheid op een stokje. Twee Os'en twee aparte partities werkt echt beter dan een OS binnen een OS. Of je moet Virtualbox draaien, dit is helaas wel wat beperkter voor het wat zwaardere grafisch geweld.
Voor de volledigheid: Wubi is een installatieprogramma. Het verschil is dat een bestand in de windows partitie gebruikt wordt als nieuwe partitie. Bij een dual boot zal er vrije partitie ruimte gebruikt worden (of vrijgemaakt worden). Verder wordt gewoon Ubuntu geïnstalleerd. Een wubi installatie heeft niets te maken met Virtualbox. De Ubuntu die door Wubi wordt geinstalleerd is niet virtueel maar stuurt rechtstreeks de hardware aan.
Ik weet wat Wubi is. Als je toch eerst wilt uittesten, draai je toch eerst de Live cd. Ik blijf erbij een dual boot is een betere oplossing dan Wubi. En zoveel meerwerk is dat ook niet t.o.v. Wubi. :) Wubi moet gewoon uit Ubuntu, wat een gruwel. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/03, 19:21:45 »
Wubi zal verder ontwikkeld moeten worden voor het perfect is.
Maar de techniek om een bestand te gebruiken als virtuele partitie is op zichzelf niet zo gek. Ook Virtualbox die je noemt gebruikt een bestand (.vdi) van het onderliggende os als virtuele schijf.

En voor de topicstarter: Je zou de naam en wachtwoord moeten kunnen gebruiken die je bij de Wubi installtie hebt opgegeven in bijgaand scherm.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline masy

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/17, 21:11:04 »
Wow,

Met al dit "geweld" van goedbedoelende freaks/Linux-masters, wordt een beginnende Ubuntu gebruiker dan wel iemand die geïnteresseerd is in Linux direct terug gestuurd naar de veilige omgeving van Windows.

Los van wat wij, als overtuigde Ubuntu-gebruikers, allemaal weten en doen is WUBI een ideale omgeving voor beginners om VRIJBLIJVEND (X)(K)(U)buntu te installeren naast XP en Vista.

WUBI geeft de Windows-gebruikers de mogelijkheid om dual-boot Linux naast Windows op te starten en te gebruiken. Bevalt Linux niet, kan de gebruiker WUBI via software-beheer onder Windows deïnstalleren. WUBI is dan verwijderd en Windows start normaal op.

Als beginnende gebruikers met WUBI aan de slag willen, moeten wij het hun niet te moeilijk maken.
Zij zijn oprecht geïnteresseerd in Linux/Ubuntu...
Er zou eigenlijk een soort handleiding moeten zijn om deze freaks te begeleiden en "warm" te maken voor Linux/Ubuntu...

Aan zo'n handleiding wil ik mij niet alleen begeven. Daar heb ik niet de tijd voor. Maar met z'n allen op dit forum kunnen we een schitterende WUBI- handleiding maken....
En vooral de beginnende gebruikers de verschillen -voordelen én nadelen - van WUBI uitleggen.

Als de handleiding niet te moeilijk is én we Windows-gebruikers kunnen overtuigen dat Linux/Ubuntu meer voordelen heeft tov MS-Windows, krijgen we meer Linux-gebruikers. Ook op dit forum.

En als wij, met z'n allen iets willen, is het de hegemonie van Windows doorbreken...


Gr...
   

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/17, 22:27:49 »
Klik links bovenin op Documentatie

Re: installatie via wubi
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/18, 01:01:54 »
Wow,

Met al dit "geweld" van goedbedoelende freaks/Linux-masters, wordt een beginnende Ubuntu gebruiker dan wel iemand die geïnteresseerd is in Linux direct terug gestuurd naar de veilige omgeving van Windows.

Gr...
   

Leuk betoog masy,
Maar als dit al te moeilijk is moet iemand er gewoon niet aan beginnen en lekker bij windows blijven.

PFfffffffff of dat zo makkelijk is ......  ???

Naja zoals je ziet zijn die handleidingen er al,

En daarnaast blijf ik Wubi ten zeerste AFRADEN.

Gewoon een dualboot is vrij simpel te doen voor iedereen.
En veel beter en betrouwbaarder.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: installatie via wubi
« Reactie #10 Gepost op: 2009/07/18, 01:08:39 »
Ik sluit me aan bij Gijsbert. Wubi is een afrader. Ik snap niet, waarom ze het in de LiveCD hebben gezet.

Als je Ubuntu wil uitproberen, pak dan de LiveCD. Als je Ubuntu wil installeren, maak dan een volwaardige tweevoudige opstart. Dat laatste is echt heel erg makkelijk:
http://sites.google.com/site/computertip/installeren

Offline vanadium

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/18, 09:40:36 »
Ik hoop inderdaad dat onze demani niet afgeschrikt is van al ons enthousiasme. Zelf zou ik ook een dual-boot aanraden, maar Wubi raad ik daarom niet af. Het is volgens mij een goede manier om op weinig ingrijpende wijze grondig kennis te kunnen maken met Ubuntu.

De situatie met het paswoord moet je verduidelijken: je zegt "als ik wubi open". Betekent dit dat je het installatieprogramma opent? Of is de installatie gelukt, en is dat als je bij het opstarten Ubuntu kiest? Wellicht dat laatste niet, want je zou je dan niet afvragen of Ubuntu Windows zal overschrijve... Je ziet, zeer duidelijke vraagstelling is van het grootste belang.

Ubuntu wordt met Wubi geïnstalleerd als elk ander Windows programma. Je Windows is opgestart, dan steek je de live CD van Ubuntu in de CD drive, en je start het installatieprogramma op de CD. Als je dan een paswoord gevraagd wordt, dan kan dat niet anders zijn dan een Windows beheerderspaswoord. Op recente Windows versies moet je tegenwoordig ook administratorrechten hebben om programma's te installeren.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/18, 12:18:41 »
Inderdaad is er veel enthousiasme om iets over Wubi te schijven.  =D Niet dat de topicstarter er veel mee opschiet maar goed.

Opvallend zijn de adviezen voor een dual-boot. Zoals masy al opmerkte: een wubi installatie geeft je ook een dual-boot (met de windows bootmanager in plaats van grub)!

Voordeel(tje) van Wubi is dat de prestatie van Ubuntu beter is dan vanaf de live-cd. Met een (door Wubi gemaakte) dual-boot kan je meer testen dan met de live-cd. Denk ook aan de installatie van hardwarestuurprogramma's (videodrivers). Dat is niet eenvoudig met de live-cd maar in een (Wubi) dual-boot kan dat wel.

Voor de duidelijkheid: een "normale" installatie is een installatie op een eigen schijfpartitie. Dit heeft zeker voordelen en is technisch gezien de "beste keuze". Daar zullen verreweg de meeste forumleden ook voor kiezen. Maar ik sluit mij aan bij het betoog van masy: Het is een poging de kennismaking met Ubuntu voor windows gebruikers zo laagdrempelig mogelijk te maken. Dat is op zich een goed streven.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Willem_D

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/18, 12:24:10 »
Denk ook aan de installatie van hardwarestuurprogramma's (videodrivers). Dat is niet eenvoudig met de live-cd maar in een (Wubi) dual-boot kan dat wel.

Testcees, zou je dit wat nader kunnen uitleggen?
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/18, 12:48:40 »
Als ik met de live-cd kies voor Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's kan ik bijvoorbeeld drivers downloaden voor mijn nvidia kaart.

Om deze te activeren is een herstart nodig. Dan zal de live-cd  keurig herstarten maar zonder deze drivers. Een disk installatie, dus ook een Wubi installatie, kan de extra drivers wel gebruiken na een herstart.
Klik links bovenin op Documentatie

tinus93

  • Gast
Re: installatie via wubi
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/18, 16:11:57 »
Ik heb nu ongeveer een half jaar Linux op de computer, eerst met wubi, en na een tijdje een dualboat met xp.
Zonder wubi was ik en elk geval nog niet met Linux bezig geweest.

Offline Willem_D

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #16 Gepost op: 2009/07/18, 16:16:41 »
Als ik met de live-cd kies voor Systeem -> Beheer -> Hardwarestuurprogramma's kan ik bijvoorbeeld drivers downloaden voor mijn nvidia kaart.

Om deze te activeren is een herstart nodig. Dan zal de live-cd  keurig herstarten maar zonder deze drivers. Een disk installatie, dus ook een Wubi installatie, kan de extra drivers wel gebruiken na een herstart.
Inderdaad een aardige "pro" voor Wubi ten opzichte van de live-CD.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Heavyuser

  • Gast
Re: installatie via wubi
« Reactie #17 Gepost op: 2009/09/02, 12:11:52 »
Wow,

Met al dit "geweld" van goedbedoelende freaks/Linux-masters, wordt een beginnende Ubuntu gebruiker dan wel iemand die geïnteresseerd is in Linux direct terug gestuurd naar de veilige omgeving van Windows.

Los van wat wij, als overtuigde Ubuntu-gebruikers, allemaal weten en doen is WUBI een ideale omgeving voor beginners om VRIJBLIJVEND (X)(K)(U)buntu te installeren naast XP en Vista.

WUBI geeft de Windows-gebruikers de mogelijkheid om dual-boot Linux naast Windows op te starten en te gebruiken. Bevalt Linux niet, kan de gebruiker WUBI via software-beheer onder Windows deïnstalleren. WUBI is dan verwijderd en Windows start normaal op.

Als beginnende gebruikers met WUBI aan de slag willen, moeten wij het hun niet te moeilijk maken.
Zij zijn oprecht geïnteresseerd in Linux/Ubuntu...
Er zou eigenlijk een soort handleiding moeten zijn om deze freaks te begeleiden en "warm" te maken voor Linux/Ubuntu...

Aan zo'n handleiding wil ik mij niet alleen begeven. Daar heb ik niet de tijd voor. Maar met z'n allen op dit forum kunnen we een schitterende WUBI- handleiding maken....
En vooral de beginnende gebruikers de verschillen -voordelen én nadelen - van WUBI uitleggen.

Als de handleiding niet te moeilijk is én we Windows-gebruikers kunnen overtuigen dat Linux/Ubuntu meer voordelen heeft tov MS-Windows, krijgen we meer Linux-gebruikers. Ook op dit forum.

En als wij, met z'n allen iets willen, is het de hegemonie van Windows doorbreken...


Gr...
   

Graaag !

Offline Jan E.

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #18 Gepost op: 2009/09/02, 12:35:24 »
Citaat van: masy op 2009/07/17, 21:11:04
Wow,

Met al dit "geweld" van goedbedoelende freaks/Linux-masters, wordt een beginnende Ubuntu gebruiker dan wel iemand die geïnteresseerd is in Linux direct terug gestuurd naar de veilige omgeving van Windows.

Gr...
  
Citaat van Gandyman
Leuk betoog masy,
Maar als dit al te moeilijk is moet iemand er gewoon niet aan beginnen en lekker bij windows blijven.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jongens, dit gebeurt zo vaak.. Doe dat nou niet! Een beginner stelt een vraag en wordt door een lawine van (overigens zeer goed bedoeld) technisch verbaal geweld platgewalst.

Een simpele waarschuwing/opmerking dat Wubi enkele risico's met zich mee brengt en daardoor niet direct te verkiezen is, zou toch voldoende moeten zijn?

Maar door dit soort ferme stellingnames heb ik diversen al af zien haken. En dat kan niet de bedoeling zijn, toch? Of willen we juist dat Linux een beetje in het nerd- en freakhoekje blijft zitten? Als speeltje van geeks?

Als dat niet de bedoeling is, waarom reageren we dan zo fel? Ubuntu was toch voor de mensen?
Tenslotte is het ook zo, dat een Wubi Installatie bij uitstek het middel kan zijn, om eens wat uitgebreider te testen of het wat voor je is. De LiveCD doet het immers eigenlijk bijna altijd en vaak blijkt na de installatie, dat het dan anders werkt dan bij de LiveCD. De mensen van Ubuntu hebben Wubi niet voor niets ingesloten op de CD.
Niet iedereen kan of durft gelijk zijn schijf te gaan herinrichten (partitioneren); niet iedereen kan of durft een virtuele machine aan te maken, zodat hij op die manier kan testen. Juist voor die mensen is de Wubi-installatie een oplossing.

En dan kunnen ze later altijd nog overstappen en een volledige installatie doen.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline MKe

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #19 Gepost op: 2009/09/03, 17:15:54 »
Als onderstreping van de vorige post:
Ik ben ook een nieuwe gebruiker van Ubuntu (ongeveer 6 weken nu) en heb eerst de WUBI installatie getest. De liveCD is prachtig, maar werkt verrekte traag. Met WUBI heb je het idee dat je een volledig OS hebt geïnstalleerd, zonder dat je je HD configuratie ingrijpend hebt gewijzigd.
De uninstall via Windows scheelt weer een hoop werk, mocht je later besluiten om toch niet met Linux door te gaan. Virtual machine is ook een mogelijkheid, maar dat heeft ook weer z'n nadelen. WUBI gaf mij (als verstokte Windows gebruiker) de mogelijkheid om zonder risico's Ubuntu uit te proberen op een manier die een native install zeer dicht benaderd. Ik had wel een stabiliteit probleem, maar ben er nog niet uit of dit van WUBI afkomstig is (hierover een thread gestart). Inmiddels ben ik "over" en heb ik Ubuntu enkele dagen geleden geïnstalleerd op z'n eigen ext3 partitie. De WUBI installatie is inmiddels zonder enig probleem en super snel gedeïnstalleerd via de programm-manager van Vista ;)

Heavyuser

  • Gast
Re: installatie via wubi
« Reactie #20 Gepost op: 2009/09/04, 17:30:32 »
Hallo,
 Ik heb afgelopen week ook Ubuntu geïnstalleerd via wubi. Wel moest ik dan ook nog de Live-Cd in de CD-speler hebben.

Het is allemaal gelukt en ik heb voor het eerst gesurfd met ubuntu.

Maar de laatste dagen lukt het niet meer. Ik moet tijdens het opstarten - na de grub - kiezen voor Windows, anders kan ik mijn PC niet gebruiken. De foutmelding is dat er onvoldoende plaats op mijn harde schijf is. Dat kan wel kloppen trouwens.

Totnutoe dus een korte ervaring met ubuntu. Ik ben er nog niet aan toen om windows er helemaal af te halen.

Prettig weekend,
 XD
Heavyuser

Offline Jan E.

  • Lid
Re: installatie via wubi
« Reactie #21 Gepost op: 2009/09/04, 18:01:12 »
De foutmelding is dat er onvoldoende plaats op mijn harde schijf is. Dat kan wel kloppen trouwens.

Volgens mij weet je dan wat je te doen staat........


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #22 Gepost op: 2009/09/04, 19:13:43 »
Inderdaad is er veel enthousiasme om iets over Wubi te schijven.  =D Niet dat de topicstarter er veel mee opschiet maar goed.

Opvallend zijn de adviezen voor een dual-boot. Zoals masy al opmerkte: een wubi installatie geeft je ook een dual-boot (met de windows bootmanager in plaats van grub)!

Voordeel(tje) van Wubi is dat de prestatie van Ubuntu beter is dan vanaf de live-cd. Met een (door Wubi gemaakte) dual-boot kan je meer testen dan met de live-cd. Denk ook aan de installatie van hardwarestuurprogramma's (videodrivers). Dat is niet eenvoudig met de live-cd maar in een (Wubi) dual-boot kan dat wel.

Voor de duidelijkheid: een "normale" installatie is een installatie op een eigen schijfpartitie. Dit heeft zeker voordelen en is technisch gezien de "beste keuze". Daar zullen verreweg de meeste forumleden ook voor kiezen. Maar ik sluit mij aan bij het betoog van masy: Het is een poging de kennismaking met Ubuntu voor windows gebruikers zo laagdrempelig mogelijk te maken. Dat is op zich een goed streven.

Dat klopt, maar denk eens na:

Met wubi draait Ubuntu binnen het Windows bestandssysteem. Dat heeft 3 nadelen:
1. Je bent nog steeds afhankelijk van Windows. Als Ubuntu je bevalt en je Windows eraf wilt gooien, moet je Ubuntu ook weer opnieuw installeren
2. Het is langzamer, EXT4 is immers sneller dan NTFS.
3. Als je NTFS-partitie door Windows beschadigd raakt werkt Ubuntu ook niet meer.

Daarom kun je beter dualboot gebruiken, dat werkt even makkelijk en vrijblijvend.
Als je Linux alleen even wilt proberen, kun je beter de Live-CD gebruiken.

Desondanks ben ik het met je eens dat Wubi een leuk idee is om 'hardnekkige windows-gebruikers' (om het maar even leuk te zeggen) laagdrempelig te laten proeven aan Ubuntu.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #23 Gepost op: 2009/09/04, 20:12:54 »
Met wubi draait Ubuntu binnen het Windows bestandssysteem. Dat heeft 3 nadelen:
1. Je bent nog steeds afhankelijk van Windows. Als Ubuntu je bevalt en je Windows eraf wilt gooien, moet je Ubuntu ook weer opnieuw installeren
Denk ook andersom: Als Ubuntu niet bevalt kan je Wubi zo weer wissen. Bij een dual-boot uitprobeersel blijft de Windows gebruiker zitten met een Windows partitie die een paar GB kleiner is :(. Ik weet ook wel dat dat weer is op te lossen maar dat zal niet iedere Windows gebruiker eenvoudig vinden.

2. Het is langzamer, EXT4 is immers sneller dan NTFS.
Wubi maakt een virtuele schijf aan in de Windows NTFS partitie. Deze virtuele schijf wordt op EXT3 (en ik neem aan in Karmic 9.10 op EXT4) geformateerd. Deze stelling rammelt dus.

3. Als je NTFS-partitie door Windows beschadigd raakt werkt Ubuntu ook niet meer.
Ja, daar kan je gelijk in hebben: maar is NTFS dan zo instabiel? Of is dit meer een theoretisch nadeel?

Desondanks ben ik het met je eens dat Wubi een leuk idee is om 'hardnekkige windows-gebruikers' (om het maar even leuk te zeggen) laagdrempelig te laten proeven aan Ubuntu.
Dat is precies de gedachte achter de Wubi installatie. Als je serieus Ubuntu/Linux gaat gebruiken is Wubi natuurlijk flauwekul (en/maar gelukkig snel en eenvoudig te wissen  :)): dan kies je voor een installatie op een eigen partitie.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: installatie via wubi
« Reactie #24 Gepost op: 2009/09/04, 20:20:06 »
Er wordt inderdaad een EXT3 partitie gemaakt, maar dit is nog steeds binnen NTFS. NTFS is hier dus de bottleneck, de beperkende factor.

Ubuntu niet bevallen? Waar gaat dit heen? :p