Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: een oude /home linken aan een neiuwe installatie?  (gelezen 599 keer)

Offline Kev

  • Lid
een oude /home linken aan een neiuwe installatie?
« Gepost op: 2007/03/31, 18:14:37 »
Hoe doe je dat nu, want ik heb het geprobeerd een half jaar terug en toen lukte het me van geen kanten en ik heb alles juist gedaan, een verse install en de home gehouden, maar het wou niet meer linken, veel ruimte op home weg, maar ontoegankelijke.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

CrazyCentaur

  • Gast
een oude /home linken aan een neiuwe installatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/31, 18:30:08 »
Ik heb het gisteren nog gedaan, dus daar gaat-ie.
In de nieuwe Ubuntu doe je bijvoorbeeld sudo gedit /etc/fstab.

Ik zelf maak in zo'n geval al geen /home-partitie aan bij een nieuwe installatie. Als je al een /home-partitie hebt toegewezen in de nieuwe versie, is dat "verloren ruimte", want je moet dat onderdeel van de nieuwe installatie verwijderen (de regel in fstab dan).

Waarschijnlijk zie je van de andere partities aanduidingen met /media/hda4 of zo. Zoek de partitie waarop de /home van je eerdere versie staat en vervang /media/xxx door /home.

Opslaan en helemaal opnieuw opstarten. Als het goed is is je oude /home dan gekoppeld aan je nieuwe versie. Dan kun je dus meteen zien in Nautilus of whatever als je die opent.

Schrik niet: je ziet waarschijnlijk allerlei pictogrammen die een fout aanduiden. Logisch want je hebt dan allerlei programma's nog niet geïnstalleerd die je al wel gebruikte in je eerdere versie. Alle instellingen van voorheen worden overgenomen, vandaar. Dat kan soms ook wel eens een probleem zijn als het programma zeer vernieuwd is. Maar ook al je bestanden zijn toegankelijk en dat is genieten :). En je wallpaper is er weer en verzin het maar.