Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.  (gelezen 556 keer)

Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.
« Gepost op: 2019/09/06, 22:37:28 »
Wat betekent de fout die ik krijg? (zie bijlage)
Hoe kan ik dit oplossen?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

DarkEra

  • Gast
Re: Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.
« Reactie #1 Gepost op: 2019/09/06, 23:40:05 »
Het antwoord staat er volgens mij eigenlijk al, in de BIOS dus VT-x aanzetten als ik het niet mis heb.

Re: Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.
« Reactie #2 Gepost op: 2019/09/07, 09:56:48 »
Het antwoord staat er volgens mij eigenlijk al, in de BIOS dus VT-x aanzetten als ik het niet mis heb.

Ja, maar dat zegt mij totaal niks. Weet niet welke setting dat is.

Deze melding kwam nadat ik een nieuwe SSD heb geinstalleerd in mijn desktop, met daarop een verse Ubuntu 18.04.
De oude SSD had het begeven. Voordat de oude SSD het begaf, werkte Virtual Box wel.
In de BIOS heb ik niets veranderd.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de nieuwe SSD de BIOS veranderd heeft.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

nahjo

  • Gast
Re: Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.
« Reactie #3 Gepost op: 2019/09/07, 10:15:52 »
VT-x uitschakelen in de instellingen van de VM. Onderdeel Systeem en tab Acceleratie.

Bij VirtualBox is VT-x nodig wanneer er 64 bits gedraaid moet en moet dus ook geactiveerd zijn in de BIOS. Die WIN7 VM is volgens mij 32 bits en kan dus zonder VT-x draaien.

Re: Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.
« Reactie #4 Gepost op: 2019/09/07, 11:30:37 »
VT-x uitschakelen in de instellingen van de VM. Onderdeel Systeem en tab Acceleratie.

Bij VirtualBox is VT-x nodig wanneer er 64 bits gedraaid moet en moet dus ook geactiveerd zijn in de BIOS. Die WIN7 VM is volgens mij 32 bits en kan dus zonder VT-x draaien.

Bij deze mijn dank.   :)
Ik had dit zelf nooit gevonden.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

nahjo

  • Gast
Re: Fout tijdens installeren van Windows 7 in Ubuntu virtualbox.
« Reactie #5 Gepost op: 2019/09/07, 16:40:25 »
VT-x uitschakelen in de instellingen van de VM. Onderdeel Systeem en tab Acceleratie.

Bij VirtualBox is VT-x nodig wanneer er 64 bits gedraaid moet en moet dus ook geactiveerd zijn in de BIOS. Die WIN7 VM is volgens mij 32 bits en kan dus zonder VT-x draaien.

Bij deze mijn dank.   :)
Ik had dit zelf nooit gevonden.
Graag gedaan en je had het vast en zeker zelf wel een keer uitgegoogled  :)
« Laatst bewerkt op: 2019/09/07, 16:48:42 door nahjo »