Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Link naar Buurtlinux?  (gelezen 2041 keer)

Link naar Buurtlinux?
« Gepost op: 2011/08/10, 21:42:26 »
Best forum-team,

Naar aanleiding van enige discussie in een andere thread ( http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/buurtlinux-wat-is-dat/ ) is de vraag opgekomen over of het mogelijk is om een link naar de steunpunten-kaart van de Buurtlinux website te plaatsen op dit forum. (Ik heb vanuit Buurtlinux reeds een aantal linkjes geplaats naar de Ubuntu steunpunten pagina.)

Binnen die discussie werd ook al een voorstel gedaan voor waar een dergelijke link op zijn plaats zou zijn:
Je kan ook het forumteam vragen of ze een link naar jouw steunppuntenkaart willen zetten in het sticky topic bovenaan het forumonderdeel  "Andere distributies". En dan steunpuntenkaart aan de titel van het topic toevoegen, bijvoorbeeld: "Over dit forum / Links naar andere Nederlandstalige fora/steunpuntenkaart".

Zo kunnen mensen op dit forum die interesse hebben in andere distro's jouw steunpuntenkaart ook makkelijk vinden.

Ik hoop dat dit mogelijk is!
Initiatiefnemer Buurtlinux

Re: Link naar Buurtlinux?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/11, 10:59:32 »
Hallo Femke,

Jammer dat jou webblog niet op het forum wordt genoemd, want volgens mij dat wel waar Linux-hulpverlening in het algemeen om draait. Betrouwbare hulp kunnen bieden. Wat is de reden voor het niet plaatsen van een link naar je webblog? (indirect natuurlijk een antwoord voor mijn vraag omtrent het plaatsen van een link naar Buurtlinux)

Mag ik je uitnodigen je aan te melden bij Buurtlinux? De steunpunten op je webblog idem dito?
Initiatiefnemer Buurtlinux

Re: Link naar Buurtlinux?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/11, 11:47:55 »
Geen idee of er wel andere linken bij Ubuntu-NL worden genoemd. Dus zo raar of jammer is het niet.

Verder wil ik niet op BuurtLinux, aangezien ik gewoon mijn eigen webblog heb. En ook omdat ik het niet helemaal vertrouw. Daar ben ik heel eerlijk in. Waarom zou ik mij moeten melden bij jullie? Geef eens 2 of meerdere goede redenen?
Dat klinkt als Wouter Bos tijdens een verkiezings-debat  :D Wat Buurtlinux wil bereiken wordt hier ( http://www.buurtlinux.nl/?page_id=310 ) omschreven, daar is verder weinig geheimzinnigs aan. Ik ben ook maar gewoon een enthousiaste (misschien zelfs doorgeschoten) Debian-gebruiker ;)

Het kan als een startpunt dienen voor computergebruikers die jarenlang Windows of OSX gewend zijn, maar door de filosofie achter Linux (of het simpele feit dat het gratis verkrijgbaar is) getriggerd worden en overwegen het te gaan gebruiken. Ze hebben dan nog geen keus gemaakt voor bijvoorbeeld Ubuntu of een andere distro. Het zijn vaak 'gewone' gebruikers, die niks met de installatie van een OS en al helemaal niks met een Terminal te maken willen hebben. Wat ze dan kunnen doen op Buurtlinux is a) lezen wat Linux is en b) kijken of er in hun buurt iemand is die voor hun bijv. de installatie uit kan voeren. Als iemand in zijn/haar buurt allemaal flaggetjes van Ubuntu steunpunten vindt, dan is de kans groot dat zo'n gebruiker ervoor zal kiezen Ubuntu te gaan gebruiken. Maar als ze alleen maar Fedora flaggetjes zien, dan is de kans groot dat het Fedora wordt. Tot slot kunnen ook bedrijven zich aanmelden op Buurtlinux, zodat thuisgebruikers of MKB'ers ook professionele hulp kunnen krijgen (wellicht tegen betaling, maar daar gaat Buurtlinux verder niet over). Er staan al een aantal bedrijven op de kaart die bijvoorbeeld laptops of PC's met Linux voorgeïnstalleerd aanbieden.

Zo proberen we eigenlijk allemaal (Ubuntu-steunpunten, Buurtlinux en je webblog) hetzelfde, namelijk meer mensen overhalen om Linux te gaan gebruiken.
Initiatiefnemer Buurtlinux

Re: Link naar Buurtlinux?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/11, 12:35:20 »
Citaat
namelijk meer mensen overhalen
Overhalen is geen goed idee. Waarom overhalen? Het is aan de persoon zelf om te bepalen waar je wel of niet mee wil werken. Het is leuk als men het wil uitproberen, dan heb je al wat bereikt.
Sorry dat "overhalen" als manipulatie overkomt, is "te motiveren om Linux te gaan gebruiken" beter? Tuurlijk heeft iedereen de vrije keus. (Bij Linux althans. Microsoft en Apple daarentegen forceren op allerlei manieren het gebruik van hun OS'en. Maar dat is een heel ander verhaal.)

Om terug te komen op de reden van deze thread. Vind je het niet een goed idee om voor de (potentiële) Ubuntu gebruiker op dit forum een plek te reserveren waar jij als steunpunt duidelijk zichtbaar bent voor deze gebruiker? Of vindt je dat het beter is dat mensen die overwegen linux te gaan gebruiken door een lijst met Google-resultaten moeten graven?
« Laatst bewerkt op: 2011/08/11, 13:10:33 door Ruudiculus »
Initiatiefnemer Buurtlinux

Re: Link naar Buurtlinux?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/11, 13:01:11 »
@femke98

Ruud volgt hier simpelweg de suggestie op van Thomas in dit draadje:

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/buurtlinux-wat-is-dat/msg755034/?topicseen#new

Het geeft volgens mij geen pas om de motieven van BuurtLinux in twijfel te trekken en dan over woorden te gaan vallen. Ruud heeft een nieuw initiatief om meer mensen te helpen beter kennis te maken met Linux. Daar hoeft hij geen verantwoording over af te leggen en hij hoeft ook niet te verklaren waarom anderen geen bevoorrechte plek op dit forum krijgen. Sorry, het zal wel weer verkeerd vallen, maar het is niet anders.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Link naar Buurtlinux?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/11, 13:29:42 »
@femke98

Ruud volgt hier simpelweg de suggestie op van Thomas in dit draadje:

http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/buurtlinux-wat-is-dat/msg755034/?topicseen#new

Het geeft volgens mij geen pas om de motieven van BuurtLinux in twijfel te trekken en dan over woorden te gaan vallen. Ruud heeft een nieuw initiatief om meer mensen te helpen beter kennis te maken met Linux. Daar hoeft hij geen verantwoording over af te leggen en hij hoeft ook niet te verklaren waarom anderen geen bevoorrechte plek op dit forum krijgen. Sorry, het zal wel weer verkeerd vallen, maar het is niet anders.
+1

Re: Link naar Buurtlinux?
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/11, 14:12:38 »
Om terug te komen op de reden van deze thread. Vind je het niet een goed idee om voor de (potentiële) Ubuntu gebruiker op dit forum een plek te reserveren waar jij als steunpunt duidelijk zichtbaar bent voor deze gebruiker? Of vindt je dat het beter is dat mensen die overwegen linux te gaan gebruiken door een lijst met Google-resultaten moeten graven?
@femke98
Ik ben geïnteresseerd in je mening hierover. Het gaat er namelijk ook om hoe goed mensen (de doelgroep waarvoor jij je steunpuntenpagina hebt gemaakt) op jou webblog terecht kunnen komen. Via Google, of via een centraler punt zoals het Ubuntu-forum.
Initiatiefnemer Buurtlinux