Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?  (gelezen 2924 keer)

Offline wvtienen

  • Lid
Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Gepost op: 2009/12/27, 10:07:38 »
Hoe zorg ik dat mijn PC in slaapstand (hibernate) gaat na een bepaalde tijd zonder activiteit?

In energiebeheer kan je 'slaapstand' kiezen maar dat is eigenlijk 'suspend' (in de engelse UI is het suspend, en dat is ook wat de pc doet). 

Dus hoe kan ik mijn PC verplichten in slaapstand te gaan na x-minuten?

Walterhttp://www.standaard.be/

Offline meldown

  • Lid
Re: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/27, 14:07:18 »
Als je de terminal opent kun je een 'shutdown --help' intypen (zonder de ') en dan zie je een lijstje met alle mogelijkheden van afsluiten etc.

De structuur is telkens als volgt:
shutdown [options] +[aantal minuten]

Op m'n pc'tje heb je zo net het zelfde maar ipv overal shutdown in te typen typ je dan iets van hybernate (of wat is slaapstand in het engels?). 'hibernate --help' werkt bij mij allesinds

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen?? ???
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.

Offline wvtienen

  • Lid
Re: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/12/27, 14:29:00 »
Als je de terminal opent kun je een 'shutdown --help' intypen (zonder de ') en dan zie je een lijstje met alle mogelijkheden van afsluiten etc.

De structuur is telkens als volgt:
shutdown [options] +[aantal minuten]

Op m'n pc'tje heb je zo net het zelfde maar ipv overal shutdown in te typen typ je dan iets van hybernate (of wat is slaapstand in het engels?). 'hibernate --help' werkt bij mij allesinds

Ik hoop dat je hiermee bent geholpen?? ???

verwacht je dat ik dat ik mijn kinderen en vrouw uitleg??  Lijkt me weinig waarschijnlijk dat dat succesvol is.

Maar eigenlijk wil ik dat de PC na inactiviteit van een gebruiker in slaapstand gaat.
In powermanagent staat wel 'slaapstand' na x-minuten, maar bij mij is dat eigenlijk een suspend, geen slaapstand.


Walter

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/12/27, 14:32:35 »
Spreek anders gewoon af dat ze de pc uitschakelen of in slaapstand zetten als ze "klaar" zijn.

Offline wvtienen

  • Lid
Re: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/12/27, 15:46:11 »
Spreek anders gewoon af dat ze de pc uitschakelen of in slaapstand zetten als ze "klaar" zijn.

Dat zou natuurlijk ook een optie zijn.  Alleen we gebruiken de PC niet meer op een manier dat je ooit 'klaar' bent.  Die wordt min of meer de hele dag door gebruikt.  En als hij vrij is kan soms iemand anders. En je stopt even en wil nadien gewoon verder gaan en soms is nadien veel laten.   En als de pc een tijdje niet gebruikt wordt toont hij mooie foto's en als hij langer niet gebruikt wordt, zou ik willen dat hij uit gaat.

Walter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/12/27, 15:48:36 »
Gezien je problemen in een ander draadje, kun je pauzestand en slaapstand beter helemaal uitschakelen:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(nummer 4)

Offline wvtienen

  • Lid
Re: Hoe in slaapstand zetten na x-minuten?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/12/27, 15:53:12 »
Gezien je problemen in een ander draadje, kun je pauzestand en slaapstand beter helemaal uitschakelen:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(nummer 4)

pauzestand werkt idd totaal niet; slaapstand werkt grofweg 90% van de keren correct.  Voldoende om 'aanvaardbaar' te zijn.

Walter