Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Abiword  (gelezen 1137 keer)

Abiword
« Gepost op: 2012/01/09, 20:37:51 »
Hallo allemaal

Kan iemand mij vertellen waarom de pc meerdere malen vast loopt
na dat ik in Abiword (Xubuntu 11.10 installatie) de voorkeuren van de
beeldscherm kleuren wil aanpassen?

Was heel vervelend Abiword slaat dus ook niets op en nu is het dokument dat ik
geschreven heb verloren gegaan.

Alvast dank voor de hulp

Re: Abiword
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/10, 10:09:10 »
Ik heb hier onlangs Xubuntu even op de test-PC laten lopen en ABIword geprobeerd.
Geen problemen gehad.
Toch was die ABIword niet zo mijn ding, persoonlijk zou ik het vervangen door LibreOffice Write.
Don't limit your challenges, challenge your limits.

Re: Abiword
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/10, 10:11:19 »
Ook hier geen problemen, wel geen  Xubuntu, maar toch. En ik zou het persoonlijk vervangen door IBM Lotus Symphony (eveneens gratis).

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Abiword
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/10, 10:16:39 »
Nooit problemen met Abiword gehad maar ik heb het vervangen door Libre Office. Is een stuk uitgebreider.

Zou Abiword vervangen door iets anders als het problemen geeft.
Er is keuze uit een aantal verschillende word programma's.

Re: Abiword
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/10, 11:56:13 »
Yep dank!
Op zich werkt Abiword gewoon, alleen als ik de instellingen van de kleur van het beeldscherm,(dus in Abiword naar voorkeuren en dan de knop kleuren) dan loopt ie dus vast. Ook echt zo vast dat ie herstart moet worden.

Maar Libre office is fijner, ik begrijp niet dat er een Abiword automatisch wordt geinstalleerd terwijl
Libre office gewoon beter is? Maar goed ik gooi Abiword er af. En het bewijst toch maar weer dat je niet als gewoon
gebruiker met ubuntu moet gedragen en dat je echt eerst moet testen voor dat je iets blind probeert. (Hiermee zeg ik niet dat het met andere systemen niet kan gebeuren natuurlijk!)

Mvrgr,

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Abiword
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/10, 12:03:18 »
Libre Office is inderdaad vele malen beter dan Abiword... Ik verwijder Abiword ook altijd uit een Xubuntu-installatie, mede omdat de menu-aanduiding verwarrend is ("Tekstverwerker" i.p.v. iets als "Abiword Tekstverwerker", wat logischer en duidelijker zou zijn).

Overigens: Xubuntu is oorspronkelijk ontworpen voor zwakkere, oudere computers. Daar is het standaard-programmapakket op afgestemd: zoveel mogelijk lichtgewichtversies. Als je Xubuntu installeert op een moderne snelle machine, wat natuurlijk prima kan, dan wil je inderdaad "zware" toepassingen als Libre Office wel erbij installeren.

Enfin, geen probleem.... Met Windows blijf je immers ook niet doortikken in Kladblok?  :)
« Laatst bewerkt op: 2012/01/10, 12:05:05 door Pjotr »

Re: Abiword
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/10, 12:11:06 »
Hoewel er natuurlijk wel een verschil is tussen Kladblok en Abiword (de laatste is uitgreider), maar point taken en dus ben het met je eens :) Hoewel ik nog steeds IBM Lotus Symphony aanraadt vanuit mijn oogpunt, maar dat is voor een ieder zelf te bepalen natuurlijk.

Offline Dave

  • Lid
Re: Abiword
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/10, 15:31:30 »
Gewoon allebei  :evil:

Maar er zal wat verkeed gegaan zijn bij die achtergrond instelling dus zou het bestand .abisuite eens wegmikken.

weet je zeker dat de hele pc vaststaat trouwens?
anders via terminal "killall abiword"
« Laatst bewerkt op: 2012/01/10, 15:33:15 door Dave »

Re: Abiword
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/10, 17:17:34 »
Goede vraag! klopt, niet de hele pc is vastgelopen maar alleen abiword, ik kon zelfs nog
een nieuwe Abiword openen hoewel de pc wel een stuk slomer werd. Maar ik vertrouw het niet genoeg om dan stug door te werken.

Sorry voor het niet volledig informeren wat dat betreft!



Re: Abiword
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/10, 23:04:35 »
Overigens wel grappig dat de Lubuntu installatie bij mij thuis
prima met abiword werkt en niet vast loopt!

Ik ben zo en zo erg te spreken over de prestaties van Lubuntu op een oude laptop. Echt verrassend ik kan zonder problemen fotos kijken en muziek luisteren en nog wat op internet op zoeken en dat op een laptop van dertien jaar oud met 320 mb geheugen. maar goed daar hadden we het niet over ik ben gewoon enthousiast!