Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linux Mint 12  (gelezen 90803 keer)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #25 Gepost op: 2011/11/09, 12:36:22 »
Kijk, na een nachtje slapen kom je eindelijk met een constructieve reactie zonder persoonlijke aanvallen. Dat doet me goed :)

Nuja, we zullen zien wie van ons gelijk gaat krijgen ;)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #26 Gepost op: 2011/11/09, 13:29:23 »
De een zal wel bij unity zweren,de ander niet.Unity krijg ik hier niet goed erop,gnome3 wel.Waar het aan ligt?Geen idee.Hardwarematig misschien? ???
Kubuntu 20.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #27 Gepost op: 2011/11/09, 17:09:16 »
Citaat van  JanSloep
Citaat
Waar ik het echter absoluut niet mee eens ben, is de weg die Canonical met Unity lijkt te zijn ingeslagen.
 

One weakness, however, is that Microsoft still dominates the DirectX gaming market. Ubuntu is not graphically weak, but Microsoft's stranglehold on DirectX technology looks unlikely to loosen anytime soon, limiting Ubuntu's potential market. Perhaps then, this is why Canonical is focusing the release ever-more increasingly towards tablets, netbooks and servers.
http://hexus.net/tech/news/software/32529-ubuntu-1204-precise-pangolin-coming-april-2012/
« Laatst bewerkt op: 2011/11/09, 17:10:55 door RikRik »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #28 Gepost op: 2011/11/09, 17:53:28 »
Zware nonsens, dit citaat. Wat heeft directX hiermee te maken? Er is meer nodig dan directX om games naar andere platformen te brengen.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #29 Gepost op: 2011/11/09, 19:06:39 »
Perhaps  toch geen nonsens  ^-^.
Het gaat om de monopolie van Microsoft op de spellenmarkt,  dankzij de game- ontwikkelaars,  dat OpenGL helaas niet als de toekomst wordt gezien.

drum

  • Gast
Re: Linux Mint 12
« Reactie #30 Gepost op: 2011/11/09, 19:32:42 »
Linux Mint 12 krijgt traditionele gui-laag boven op Gnome 3
Linux Mint 12 met MGSE
Linux Mint, een op Ubuntu gebaseerde Linux-distributie, heeft voor de komende release van versie 12 een eigen shell ontworpen, die boven op Gnome 3 draait. Volgens de ontwikkelaar wordt Gnome 3 zo gebruiksvriendelijker.
De nieuwe omgeving, die MGSE heet, moet in de ogen van het Linux Mint-team een aantal tekortkomingen van de Gnome Shell, die bovenop Gnome 3 draait, helpen oplossen. Zo zou Gnome Shell zich te veel richten op het draaien van applicaties in plaats van vensters, terwijl door de nieuwe Gnome-gui ook multitasking stroever zou verlopen.
MGSE in Linux Mint 12 bestaat uit een aantal lagen die elk in- en uitgeschakeld kunnen worden. Met deze componenten moet een gebruiker zijn werk kunnen uitvoeren volgens de werkwijze in een meer traditionele gui, zoals Gnome 2. De componenten bestaan onder andere uit een applicatiemenu, een taakbalk - al dan niet met tray icons - en een vensterbeheerder.

Volgens de ontwikkelaars leveren deze MGSE-componenten een desktopomgeving op die voor veel gebruikers prettiger zal werken dan Gnome Shell. De distributie groeide in het afgelopen jaar flink in populariteit doordat het vasthield aan de Gnome 2-gui, terwijl andere Linux-distributies kozen voor het dikwijls bekritiseerde Gnome Shell of, zoals Canonicals Unity in de laatste Ubuntu-releases, met een geheel eigen gui op de proppen kwamen. Linux Mint stelt zelfs dat het misschien Ubuntu in populariteit zal voorbijstreven.
Linux Mint 12 maakt het ook mogelijk om 3d-versnelling te gebruiken als Linux Mint in Virtual Box als een virtuele machine wordt gedraaid. Daarnaast is er een fallback mode aanwezig, mocht de gpu niet gebruikt kunnen worden. Verder wordt gewerkt aan ondersteuning voor Mate, een fork van Gnome 2. Mate kan in tegenstelling tot Gnome 2 naast Gnome 3 worden gedraaid zonder compatibliteitsproblemen. Of Mate de release van Linux Mint 12 zal halen, is echter nog ongewis.
Om de ontwikkeling van Linux Mint te kunnen bekostigen, krijgt het ontwikkelteam een deel van de inkomsten van een aantal zoekmachines. In versie 12 zal Linux Mint alle zoekmachines verwijderen die hun inkomsten uit zoekopdrachten niet willen delen en mogelijk zelfs hun advertenties blokkeren.
Linux Mint streeft naar een release op of rond 20 november, maar de ontwikkelaars willen het besturingssysteem pas vrijgeven als zij dit goed genoeg vinden. Een release candidate moet op 11 november uitkomen.
bron:
http://linuxmintbe.blogspot.com/
http://www.linuxmintusers.be/blog/

Re: Linux Mint 12
« Reactie #31 Gepost op: 2011/11/09, 19:34:53 »
Perhaps  toch geen nonsens  ^-^.
Het gaat om de monopolie van Microsoft op de spellenmarkt,  dankzij de game- ontwikkelaars,  dat OpenGL helaas niet als de toekomst wordt gezien.

En wat heeft dat te maken met Linux Mint 12?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #32 Gepost op: 2011/11/09, 19:47:02 »
Perhaps  toch geen nonsens  ^-^.
Het gaat om de monopolie van Microsoft op de spellenmarkt,  dankzij de game- ontwikkelaars,  dat OpenGL helaas niet als de toekomst wordt gezien.

En wat heeft dat te maken met Linux Mint 12?

De ingeslagen weg van Ubuntu met Unity richting  tablets, netbooks and servers.  
Linux Mint 12 blijft veel meer gericht op de desktop pc
« Laatst bewerkt op: 2011/11/09, 19:50:28 door RikRik »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Linux Mint 12
« Reactie #33 Gepost op: 2011/11/09, 20:16:29 »
Als ik de screenshot goed bekijk, en het goed begrijp, dan zal Mint 12 effectief met gnome shell draaien (je roept die op links boven of via de super toets), maar met daar bovenop enkele extra, meer klassieke desktopcomponenten. Correct?

Re: Linux Mint 12
« Reactie #34 Gepost op: 2011/11/09, 20:25:59 »
Het belangrijkste is dat het goed werkbaar blijft voor de gebruiker.Heel fijn voor Ubuntu dat het verder gaat met unity,maar ik als gebruiker krijg het gevoel een beetje een stuurloos schip te worden met een veel te traag draaiend systeem.
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #35 Gepost op: 2011/11/09, 20:51:00 »
Mee eens, Gnome word voor mijn gevoel net als KDE te traag/log/lomp geef het een naam.
En zeker niet aanpasbaar staat me tegen, al zal dat nog wel veranderen.

Voor mij is LXDE de nieuwe favo omgeving, Voelt me vertrouwder aan dan LXDE die ook alweer "dikker" word zonder de voordelen,
Sterker nog, LXDE met een paar kunstgrepen en dan kan ik alles wat ik ook met Gnome2 kon/kan en mischien mettertijd meer.

Ik zal Mint12 met de diverse optie's nog wel installeren en proberen maar mijn werkpaardjes rennen het soepelst op LXDE dus daar blijf ik op vertrouwen voorlopig ;)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #36 Gepost op: 2011/11/09, 21:55:08 »
Ik ga de 'gewone' Mint 12 wel uitproberen op mijn desktop,maar aangezien dat ding ook al 6 is ben ik wel benieuwd wat het doet.Ik hou gewoon van wat oudere computers en peins er niet over een nieuwe aan te schaffen om Unity te moeten kunnen draaien.Trouwens draait dat Mint Lxde als een trein. :)
Kubuntu 20.04

Re: Linux Mint 12
« Reactie #37 Gepost op: 2011/11/09, 22:06:13 »
O ja, daar gaan we weer. KDE verbruikt minder geheugen dan GNOME 3 hoor. Check het maar eens op een 11.10-installatie. KDE verbruikt ongeveer de helft van GNOME 3 en dat wordt bevestigd door vele andere gebruikers van 11.10 danwel KDE 4.7

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #38 Gepost op: 2011/11/09, 22:42:48 »
Vistaus, kap nou eens met de discusie te zoeken, en leer lezen knul ;)

voor mijn gevoel

Ik word soms zo moe van het mierencopuleren om niks om maar een discusie te openen wat je schijnbaar doet,
Het begint masochistisch te worden, en dit is met alle respect en zonder ondertoon bedoeld.

Maar voor de toekomst, als je denkt iets te lezen in mijn posts, denk er een week over na en post dan een reactie,
Want wat je de laatste tijd steeds meer doet, en niet alleen bij mij is niet leuk meer en slaat nergens op.

Aan het webteam, deze reactie zal wel verwijderd worden maar neem van mij aan dat veel leden dit gevoel delen alleen het niet durven uiten uit angst voor weer eens een onnodige represaile van het team,

m.v.g. Chris.


p.s. ik ben maar weer eens een tijdje weg hier, wou het weer een poging geven maar blijkbaar veranderd er hier stukken minder als het OS waar het forum waar het om draait ;)

Re: Linux Mint 12
« Reactie #39 Gepost op: 2011/11/09, 23:23:30 »
O ja, daar gaan we weer. KDE verbruikt minder geheugen dan GNOME 3 hoor. Check het maar eens op een 11.10-installatie. KDE verbruikt ongeveer de helft van GNOME 3 en dat wordt bevestigd door vele andere gebruikers van 11.10 danwel KDE 4.7
Wil je me weer aan de KDE hebben?Dacht het niet.Als er wel iets traag en buggy was bij mij dan was het KDE wel,en dat terwijl jij mij er enthousiast voor hebt gemaakt.Ik heb geen zin in een rokende cpu. :evil:
(o,ik zie net dat het geen reactie op mijn post is,never mind  ;) )
« Laatst bewerkt op: 2011/11/09, 23:25:18 door dellkubuntu »
Kubuntu 20.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #40 Gepost op: 2011/11/09, 23:28:38 »
ik ben maar weer eens een tijdje weg hier, wou het weer een poging geven

Leuk om je hier weer actief te zien!  :) Je bent een positieve kerel en een gewaardeerd forumlid.

LXDE is inderdaad een prima werkomgeving, maar alleen voor ervaren Linuxgebruikers, denk ik. Als je een gebruikerservaring zoekt die qua gemak en beginnersvriendelijkheid in de buurt komt van Gnome 2, dan vind ik persoonlijk Xfce de beste keuze.

Enfin, ik vind ze allebei goed, en Lubuntu is in 11.10 zelfs iets vollediger Nederlands vertaald dan Xubuntu. Ik heb zelf meegewerkt aan die vertalingen, afgelopen zomer, en bij Lubuntu zijn ze voortvarender geweest dan Xubuntu, met het doorsluizen van de nieuwe vertalingen.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #41 Gepost op: 2011/11/09, 23:48:19 »
@chris: Geen discussie. Alleen ik word nogal moe van onconstructieve bijdragen. Nuja, goed, jouwne was dan een uitzondering daarop, maar dat KDE meer verbruikt is allang niet meer waar en tuurlijk mag jij een eigen mening hebben, maar dan heb je dus 11.10 nog niet geprobeerd. Die heeft bovendien een low-fat pakket welke een aantal zaken in KDE niet aanzet waardoor het dus heel licht is.

Ik probeer alleen maar je aan te sporen de nieuwste versie een kans te geven door even een feit te noemen, meer niet.

En als je doelt op eerdere discussie in dit topic: JanSloep deed een persoonlijke aanval jegens mij en gaf een onconstructieve bijdrage over Unity. Ik ben die discussie dus niet gestart, ik ging enkel in op een paar van zijn argumenten en op zijn persoonlijke aanval.

Jammer dat je zo tegen me doet, want ik waardeerde je altijd zeer en keek op sommige punten ook wel een beetje tegen je op. Maar sinds je naar dat Mint-gebeuren bent, ben je veranderd.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #42 Gepost op: 2011/11/10, 00:03:23 »
@Vistaus:niet om het een of ander,maar soms lijkt het alsof je koste wat kost je mening aan anderen zit op te dringen.Dat is niet echt leuk,we zijn allemaal Linux gebruikers en we hebben allemaal andere voorkeuren en andere hardware.Begrijp me niet verkeerd,maar wat jij goed vind geld niet voor iedereen.Je gaat hiermee mensen afschrikken.Niemand wil gepushed worden.
Kubuntu 20.04

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #43 Gepost op: 2011/11/10, 00:03:46 »
Vistaus, ik ben  niets veranderd, volgens mijn levenspartner ben ik nog steeds dezelfde irritante klootzak ;)

Het gaat mij erop dat je nog steeds fanboy gedrag vertoond en dit zelf niet inziet en daarom iedereen op de kast jaagt en op de grens van trollen bezig bent, nogmaals met alle respect en ik wil er hier niet verder op ingaan maar via PB wil ik er met graag over doorouwenhoeren.

@Pjotr, bedankt, leuk om ook eens een positieve reactie te zien en dat waardeer ik zeer :)
En v.w.b.LXDE niet geschikt voor beginners daar kan ik me niet helemaal in vinden, okay natuurlijk is er een leercurve maar bij welke omgeving is dit niet?
Ik weet zeker dat als iemand de moeite zou nemen die jij doet met jou blog dan kan iedereen er mee op weg raken,
Helaas ben ik niet onderlegd genoeg om te onderwijzen anders had ik het gedaan ;)


@ laatste post van dellkubuntu, spijker op de kop geslagen ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/10, 00:05:53 door chris. »

Re: Linux Mint 12
« Reactie #44 Gepost op: 2011/11/10, 00:10:25 »
@chris: Kom op, hou nu eens op met dat "fanboy-gedrag" beschuldigen. Kennelijk lees jij dan ook niet goed, want de laatste keer dat ik Kubuntu daadwerkelijk gebruikte (dus meer dan uitproberen) was bij 10.10
Ik gebruik sinds 11.04 E17 en Unity en ik hou het bescheiden hier, al verdedig ik soms Unity wel als men zomaar wat begint roepen oftewel: als hun argumenten wal noch kant raken.
Maar veranderd ben je wel degelijk hoor. Jij en je metgezel hebben het misschien niet door omdat een relatie iets heel anders is dan internetcontact.

@dellkubuntu: Zeg dat dan ook maar tegen Pjotr met al die Xubuntu-promotie in verschillende topics waar ik me aan erger en hem daar ook op gewezen heb.

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Linux Mint 12
« Reactie #45 Gepost op: 2011/11/10, 00:11:59 »
* chris. is er klaar mee, ik heb je uitgenodigd tot een persoonlijk gesprek maar je negeert dit bewust.

De groeten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linux Mint 12
« Reactie #46 Gepost op: 2011/11/10, 00:14:42 »
@chris: Kom op, hou nu eens op met dat "fanboy-gedrag" beschuldigen. Kennelijk lees jij dan ook niet goed, want de laatste keer dat ik Kubuntu daadwerkelijk gebruikte (dus meer dan uitproberen) was bij 10.10
Ik gebruik sinds 11.04 E17 en Unity en ik hou het bescheiden hier, al verdedig ik soms Unity wel als men zomaar wat begint roepen oftewel: als hun argumenten wal noch kant raken.
Maar veranderd ben je wel degelijk hoor. Jij en je metgezel hebben het misschien niet door omdat een relatie iets heel anders is dan internetcontact.

@dellkubuntu: Zeg dat dan ook maar tegen Pjotr met al die Xubuntu-promotie in verschillende topics waar ik me aan erger en hem daar ook op gewezen heb.

Godallemachtig. Heb je zelf wel door, hoe ongepast, onbeschoft en lomp je hier bezig bent? Dit gaat werkelijk alle perken te buiten.

Re: Linux Mint 12
« Reactie #47 Gepost op: 2011/11/10, 00:14:51 »
Nou dan trek ik hier mijn conclusies ook,als jij als webteam dit soort taal durft uit te slaan.Wel degelijk een fanboy dus,bah.Doen wij toch ook niet?En naar Pjotr toe vind ik dit een steek in zijn rug,als er wel 1 zich heeft ingezet hier.Nare trekjes heb jij. >:(
Kubuntu 20.04

Re: Linux Mint 12
« Reactie #48 Gepost op: 2011/11/10, 00:17:08 »
Ik heb een bericht naar de moderator gestuurd,persoonlijke aanvallen zijn voor mij not done. >:(
Kubuntu 20.04

Re: Linux Mint 12
« Reactie #49 Gepost op: 2011/11/10, 00:20:59 »
@dellkubuntu: Wat? Dat Pjotr die promotie doet hebben een paar anderen ook openbaar beaamd, dus dat is gewoon een feit.
En waarom maakt het mij een fanboy als ik 2 verschillende werkomgevingen gebruik en bij elke werkomgeving op dit forum probeer te helpen, zelfs als ik er weinig vanaf weet ??? Dat geeft dus aan dat ik passie heb om te helpen en niet gebonden ben aan 1 werkomgeving :)
En w.b.t. dat melden: dan mogen de mods ook alle persoonlijke aanvallen naar mij opruimen, want ik voel me hier behoorlijk klote door die kutaanvallen van 2 mensen in dit topic :'(

@Pjotr: En heb jij niet door hoe pijnlijk het is om 2 persoonlijke aanvallen (eentje van JanSloep die behoorlijk arrogant was) en van chris te krijgen?