Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inlogscherm veranderen.  (gelezen 1018 keer)

Offline HWE64

  • Lid
Inlogscherm veranderen.
« Gepost op: 2023/11/26, 21:48:16 »
Ik heb als distributie LMDE 6 Xfce. Mijn inlogscherm is anders als mijn bureaublad. Ik zou dit graag hetzelfde willen hebben. Nu is mijn vraag : is dit mogelijk of is dit zeer complex. Ik heb al gekeken waar het aanmeldvenster nu op staat en heb dit ook teruggevonden.
https://postimg.cc/94ZqdrhN

Wie heeft dit al eens een keer gewijzigd?
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline RedChair

  • Lid
Re: Inlogscherm veranderen.
« Reactie #1 Gepost op: 2023/12/18, 14:00:49 »
Hoi,

Het heeft even geduurd, maar het kan zijn dat ik je helpen kan.

Ik heb Linux Mint Vera, maar LMDE lijkt op dit punt hetzelfde te zijn. De geplaatste schermafdruk had ook de mijne kunnen zijn.

Start op. Log in. Je zit op het bureaublad. Rechtsklik en kijk onder bureaubladinstellingen
welke map er staat genoemd. Bij mij staat er Linuxmint-vera; ik had een foto uit het systeem staan omdat ik me ergerde aan het andere inlogscherm bij een eigen foto die onder afbeeldingen is geplaatst! Weet je niet wat het systeem hier neerzet omdat je een eigen afbeeldingen gebruikt, zet er dan even een foto uit het systeem op en kijk welke map hier staat genoemd. Wel herstarten om het te doen laten werken.

Open de Double Commander (heb je die niet, installeer dan). Klik op  / aan de rechterkant boven. Je krijgt het Bestandsysteem te zien. Ga naar - usr – share  - backgrounds en klik op de map met de naam die onder bureaubladinstellingen staat genoemd. Plaats in deze map (hij vraagt om een wachtwoord) je foto met .jpg extensie indien de foto’s die in deze map staan ook deze extensie hebben. Ga terug naar bureuabladinstellingen op het bureaublad en kies daar als map Backgrounds. (Bij Linux Mint kan er niet gekozen kan worden een submap.)
De foto mag in de map afbeeldingen worden verwijderd.

Bij mij staat in het aanmeldvenster achter achtergrond: /usr/share/backgrounds/linuxmint/default_background.jpg.
Alsmede toepassen op alle werkbladen aangevinkt.
En onder de rechtsklik op het bureuablad onder bureaubladinstellingen wederom Linuxmint-vera. Dit heeft ie zelf gedaan.

Herstart.

Bij mij doet het het. Bij jou?


Groeten,

RedChair

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Inlogscherm veranderen.
« Reactie #2 Gepost op: 2023/12/18, 15:14:05 »
Kleine aanvulling:
Wanneer je een plaatje zet in /boot/grub en je doet daarna sudo update-grub, dan is dat plaatje de achtergrond van grub geworden.
Doe je dit met het plaatje van je bureaublad, dan heb je bij het opstarten dus hetzelfde plaatje.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RedChair

  • Lid
Re: Inlogscherm veranderen.
« Reactie #3 Gepost op: 2023/12/18, 15:19:38 »
Hoi,

Even een aanvulling.

Als eerste zet je de foto in de map afbeeldingen en kies aldaar voor als bureuabladachtergrond instellen. Zo weet ie om welke foto het gaat.

(Sorry, was ik vergeten. Ik moest het wiel in deze ook uitvinden en ben bij de reproductie hiervan de eerste stap vergeten).

Groetjes,
RedChair