Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mint Libreoffice duplex printing  (gelezen 1111 keer)

Mint Libreoffice duplex printing
« Gepost op: 2023/10/10, 13:34:59 »
Sinds gisteren overgegaan van ubuntu 16.04 naar Mint 21. Installatie ging goed maar best nog veel werk om alles te customizen, bestanden over te zetten etc.

Ik loop nu tegen het probleem aan dat mijn HP Laser niet meer duplex print vanuit libreoffice. Binnen LO staat alles goed, duplex printen en zo, en als ik vanuit LO naar printerinstellingen kijk klopt alles ook. Maar duplex/tweezijdig printen lukt niet.

Een pdf afdrukken via de meegeleverde pdf viewer gaat prima.

Nu kwam ik op een ander forum de tip tegen om "de PPD door een versie 20" te vervangen.

Hoe gaat dat en heeft iemand een andere suggestie?

Alvast dank!

System:
  Kernel: 5.15.0-86-generic x86_64 bits: 64 compiler: gcc v: 11.4.0 Desktop: Cinnamon 5.8.4
    tk: GTK 3.24.33 wm: muffin dm: LightDM Distro: Linux Mint 21.2 Victoria base: Ubuntu 22.04 jammy

Re: Mint Libreoffice duplex printing
« Reactie #1 Gepost op: 2023/10/10, 15:21:32 »
Hallo, mijn eerste gedachte was: probeer je misschien een A4 randloos te printen? Bij mij lukt dat niet met twee verschillende duplexprinters, het gaat wel goed als ik niet randloos afdruk.

Re: Mint Libreoffice duplex printing
« Reactie #2 Gepost op: 2023/10/10, 15:48:21 »
Ik heb de marges left, right, top, bottom van 0 op 1 gezet en.... het werkt!! Gouden tip, dankjewel! Nergens kon ik deze oplossing vinden, knap dat jij er op bent gekomen.

Het lijkt me wel een onderliggende bug trouwens.

Nogmaals dank, Wim

Re: Mint Libreoffice duplex printing
« Reactie #3 Gepost op: 2023/10/10, 17:49:06 »
Mooi! Ik weet niet of het om een bug gaat, mijn twee printers accepteren simpelweg geen recto/verso/duplex als ik A4 randloos print, ditto voor A5 of A3.

Re: Mint Libreoffice duplex printing
« Reactie #4 Gepost op: 2023/10/10, 18:03:23 »
Gegeven dat het vanuit de pdf viewer prima ging/gaat neem ik toch aan dat LO een eigenaardigheidje bevat. Maakt niet uit, nu lijkt het te werken!

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Mint Libreoffice duplex printing
« Reactie #5 Gepost op: 2023/10/10, 19:36:22 »
Laserprinters hebben meestal niet printbare randen van pakweg 2 karakters.
Mogelijk speelt dat een rol en moet je daar binnen blijven.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL