Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MP3-stream via Clementine  (gelezen 1571 keer)

Offline rogonow

  • Lid
MP3-stream via Clementine
« Gepost op: 2023/09/02, 11:17:05 »
Wanneer ik via Clementine, mijn muziekspeler, een mp3-stream wil afspelen, vb van "AC-PLUS - Love The Music" bekom ik een pop-up:
"Er ontbreekt een plugin in uw GStreamer installatie." Ik kan dus dat kanaal niet beluisteren.
Kan het zijn dat die software nog naar die oude "gstreamer0.10-ffmpeg" zoekt? Die is afwezig.
In de plaats heb ik "gstreamer1.0-plugins-bad" (nieuwste versie (1.20.3-0ubuntu1)).
Maar commando
gst-inspect-1.0meldt GEEN mp3.
 :|

https://gstreamer.freedesktop.org/documentation/frequently-asked-questions/using.html?gi-language=c
« Laatst bewerkt op: 2023/09/02, 11:24:02 door rogonow »

Offline bart85

  • Lid
Re: MP3-stream via Clementine
« Reactie #1 Gepost op: 2023/09/03, 08:40:25 »
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline bart85

  • Lid
Re: MP3-stream via Clementine
« Reactie #2 Gepost op: 2023/09/03, 09:18:24 »
Je hebt deze post in andere distributies geplaatst. OM welke distributie gaat het om?
Je leert maar mooi over weg gaan met de commandline. Geen grafische toepassingen voor systeembeheer.
You can never make a system 100% secure unless you unplug the machine from all networks, turn it off, lock it in a safe, smother it in concrete and never use it.

Offline Jenske

  • Lid
Re: MP3-stream via Clementine
« Reactie #3 Gepost op: 2023/09/03, 15:03:21 »
D'r is iets vreemds met Clementine: het wordt al jaren niet meer geüpdated.
Sommigen suggereren om Strawberry te gebruiken. Dat is ervan afgeleid (een zgn. fork).

Ik vond Clementine vroeger fantastisch, maar door het ontbreken van ondersteuning heb ik het moeten verlaten.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline rogonow

  • Lid
Re: MP3-stream via Clementine
« Reactie #4 Gepost op: 2023/11/05, 10:56:42 »
Het gaat weer.