Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verschil in het renderen van pagina's Firefox XP/Linux  (gelezen 726 keer)

Bandicoot

  • Gast
Verschil in het renderen van pagina's Firefox XP/Linux
« Gepost op: 2007/11/30, 00:34:47 »
Weet iemand misschien waarom Firefox sommige pagina's compleet anders rendered in XP dan in Linux ?? Ik bedoel dus niet de rendering van de font maar hoe de pagina er uit ziet. En zo ja is er een manier om onder Linux de pagina op dezelfde wijze weer te geven ??

Voorbeeld van Google pagina onder Linux (Firefox)



Voorbeeld van Googlepagina onder XP (Firefox) --> ziet er mijns inziens veel beter uit


Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Verschil in het renderen van pagina's Firefox XP/Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/30, 00:49:01 »
Kijk eens naar de url in de adres balk, die is anders waardoor de pagina ook anders is. Waarschijnlijk moet je je startpagina even aanpassen.

Bandicoot

  • Gast
Verschil in het renderen van pagina's Firefox XP/Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/30, 06:48:31 »
Het gaat mij niet om het firefoxfiguurtje. Kijk maar eens naar het invoerveld (heeft blauwe lijnen en ook de knop google zoeken ziet er op het onderste plaatje (in XP dus veel mooier uit). Maar je hebt wel gelijk misschien in mijn vraag duidelijker als ik exact dezelfde pagina laat zien, hieronder onder dus exact dezelfde pagina onder Linux :

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Verschil in het renderen van pagina's Firefox XP/Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/30, 07:59:01 »
Dit heeft volgens mij ook deels te maken met welk 'thema' je gebruikt in Ubuntu. Bepaalde elementen van webpagina's worden namelijk weergegeven op basis van je lokaal gebruikte thema. Eens kijken bij Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk en daar je thema een keertje aanpassen. Misschien is het met een ander thema 'mooier' (hoewel ik niet vind dat er iets mis mee is, maar goed. Les gouts et les couleurs... ;) )

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline vanadium

  • Lid
Verschil in het renderen van pagina's Firefox XP/Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/30, 08:55:22 »
Het heeft inderdaad wellicht met je thema te maken. By the way, jou Ubuntu Firefox ziet er heel aantrekkelijk uit.