Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kan geen grub installeren  (gelezen 507 keer)

Offline eekie

  • Lid
Kan geen grub installeren
« Gepost op: 2012/05/24, 13:08:43 »
Ik heb een asus sabertooth met 2x2 ssd in raid0 , 2 HDD in raid0 en een esata HDD. Vergeefs probeer ik naast  win7x64 en testversie win8x64 ubuntu 12.04 x64 of daily build 12.10 x64 te installeren. 12.04 geeft bij de installatie al internal error en 12.10 installeert wel maar loopt vast op grub. Ik stel de schijven handmatig in waarbij ik de swap partitie die nog op een andere schijf stond wel moet deactiveren want anders loopt het vast. Ik geef als positie voor grub de ssd raid0 op van de het array waarop ubuntu wordt geinstalleerd (/dev/mapper/pdc_bagbffcdig). Alles installeert dan goed tot de installatie van de bootloader. Dan krijg ik de melding installatie op /dev/sda mislukt. Dan komt een venster waarmee ik opnieuw de positie kan opgeven, maar steeds weer  dezelfde melding over /dev/sda. Op zich niet gek omdat ik helemaal geen sda op de machine heb zitten.  De e-sata schijf, die groot en traag is heet sdg en die wil ik niet gebruiken voor de bootloader omdat ik hem nogal eens afkoppel. Het asus moederbord biedt omdat ik ook 2 sata optische drives heb geen ruimte voor een extra interne schijf.
Op mijn vorige moederbord een msi 790fx-gd70 heb ik altijd probleemloos grub op striping disks kunnen installeren.
De handmatige installatie  mislukt ook steeds via de live cd. Ik heb ook nog geen instructie gevonden om grub op striping disks te installeren. Wie helpt me uit de brand?
Eekie
Asus sabertooth 990fx motherboard  -AMD Bulldozer 8150 AM3 processorMSI -AMD-ATI-HD6800 -2x 4GB corsair 1600 DDR3 SDRAM memory -2 striping sata raid harddisks, 2x2 striping SSD (Vertex 2,3) ,    , 1 IDE disk -2sata DVD-R  Samsung Writemaster  -500 W powersupply

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Kan geen grub installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/24, 18:06:36 »
Probeer grub in de MBR te installeren op disk 0 (sda) , dus apart installeren terwijl raid uitstaat.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL