Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt  (gelezen 2515 keer)

Offline Dorst

  • Lid
Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Gepost op: 2009/01/24, 17:18:25 »
Een vreemd probleem, dat soms (en volledig onvoorspelbaar) optreedt: Ubuntu (8.04) reageert af en toe alsof ik de ctrl-toets continu heb ingedrukt. Een link in Firefox wordt dan bijvoorbeeld opgestart in een nieuw tabblad; door + in te drukken kan ik inzoomen. Om dit te verhelpen moet ik opnieuw inloggen via ctrl-alt-backspace (al is alt-backspace dan dus voldoende). Is dit een bekend probleem, en is er een oplossing voor?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/24, 20:21:59 »
Staat je toetsenbord goed ingesteld? Instellingen onder Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord>(tabblad)Indelingen kan je op merk en type instellen. Er is ook een button 'Indelingsopties' (rechtsonder op zelfde tabblad)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Dorst

  • Lid
Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/25, 11:33:18 »
Ik zou zeggen dat de instellingen gewoon kloppen (ctrl-toetspositie Standaard). Het vreemde is dat dit probleem zich maar af en toe voordoet; dat zou volgens mij niet het gevolg kunnen zijn van een verkeerde instelling.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/25, 14:37:03 »
Misschien is je toetsenbord kapot?
Of het batterijtje leeg (als het een draadloos geval is).

Gebruik je het toetsenbord via een USB aansluiting? Dan zou je hem eens af kunnen kopppelen en weer aansluiten.

Offline Dorst

  • Lid
Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/25, 18:35:38 »
Had ik inderdaad even moeten vermelden: het betreft een laptop (Dell Inspiron) van bijna anderhalf jaar oud.

dell

  • Gast
Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/19, 22:55:52 »
Hallo,

Ben benieuwd of het probleem opgelost is. Heb nl een nieuwe Dell Inspiron laptop met precies hetzelfde probleem. Maar.....met Vista erop. Is al voor reparatie geweest. Nieuw moederbord erop, maar probleem blijft. Ben erg benieuwd.

Dolf

Offline Dorst

  • Lid
Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/20, 17:13:35 »
Af en toe - maar gelukkig dus niet regelmatig. Heb nog altijd geen idee waar dit aan kan liggen. Single boot, dus kan je niet zeggen of het onder Windows ook gebeurt.

Re: Ubuntu denkt soms dat ctrl is ingedrukt
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/20, 17:23:52 »
Hallo,

Ben benieuwd of het probleem opgelost is. Heb nl een nieuwe Dell Inspiron laptop met precies hetzelfde probleem. Maar.....met Vista erop. Is al voor reparatie geweest. Nieuw moederbord erop, maar probleem blijft. Ben erg benieuwd.

Dolf

Lijkt me een structueel probleem.