Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Teamviewer scherm opent maar update daarna niet meer  (gelezen 648 keer)

Teamviewer scherm opent maar update daarna niet meer
« Gepost op: 2012/11/25, 19:05:05 »
Hey,

Heb sinds kort thuis een Ubuntu headless server geinstalleerd met de nodige services zoals webserver, fileserver etc. Gezien ik op het werk op vrije momenten graag al even er aan lig te prutsen gebruikte ik hiervoor Teamviewer waarmee ik inlog op een virtuele vnc sessie. in den beginne gebruikte ik de gewone desktop versie van ubuntu 12.04LTS uit angst voor de terminal  ;) maar ik ben nu overgestapt naar de server versie (ook 12.04 LTS).

Heb alles mooi aan de praat gekregen en ik kan zonder problemen via vnc op mijn virtueel bureaublad werken via mijn lokaal netwerk. Het probleem zit hem echter in Teamviewer, blijkbaar gebruikt dit programma de nodige hocus pocus (en juiste poorten) zodat ik op het werk online geraak op mijn box thuis, ik weet niet welke poorten daar openstaan in onze firewall maar ik geraak enkel via teamviewer online thuis.

Toen ik de desktop LTS had geinstalleerd liep dit allemaal vlekkeloos, nu heb ik teamviewer geinstalleerd op de server en ik zie hem ook verschijnen in de app van teamviewer thuis en op het werk, hell ik kan er zelf op connecteren maar dan komt mijn bureaublad thuis tevoorschijn en dan hebben we het gehad.

Blijkbaar stuurt teamviewer alles mooi door (muisbewegingen en toetsenbord input) want als ik mijn vnc sessie ernaast zet zie ik mijn muis etc bewegen. Het scherm word echter niet gerefresht. Stel ik log aan via teamviewer en dubbelklik op mijn persoonlijke map dan opent deze ook effectief alleen zie ik op het teamviewer scherm niets gebeuren. Log ik dan uit en weer aan op men box via teamviewer haalt die dan blijkbaar 1 keer het beeld op want dan staat mijn persoonlijke map er  :o.

Hoop dat ik het een beetje deftig heb uitgelegd, zou wel wat logs willen toevoegen ofzo maar zou niet weten waar te beginnen.

Groeten,
Stijn

Offline Dave

  • Lid
Re: Teamviewer scherm opent maar update daarna niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/25, 22:39:38 »
Je bent dan al verder dan ik.
De boel geïnstalleerd en met de laptop thuis kon ik zo op de computer dingesen.
Maar eenmaal van huis kreeg ik de melding dat de pc niet aangesloten was.
Vrouwlief de pjuter nog eens laten herstarten maar niks nada verbinding.



Re: Teamviewer scherm opent maar update daarna niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/26, 16:56:45 »
Je bent dan al verder dan ik.
De boel geïnstalleerd en met de laptop thuis kon ik zo op de computer dingesen.
Maar eenmaal van huis kreeg ik de melding dat de pc niet aangesloten was.
Vrouwlief de pjuter nog eens laten herstarten maar niks nada verbinding.




Dan ben je even ver als ik he want zoals het nu werkt heb ik er ook niets aan :d

Re: Teamviewer scherm opent maar update daarna niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/27, 17:02:31 »
Ik denk dat het iets te maken heeft met hoe ik xfce start via de vncserver:

Paar logjes:

wine log:
http://paste.ubuntu.com/1391777/

teamviewer log:
http://paste.ubuntu.com/1391780/

xstartup file how i launch my vnc session on boot:
http://paste.ubuntu.com/1391783/