Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat veroorzaakt het opstartprobleem?  (gelezen 6067 keer)

DarkEra

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/08/09, 22:03:14 »
Bedankt ptb. Dat zegt al meer dan genoeg.

DarkEra

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #26 Gepost op: 2008/08/09, 22:20:28 »
Trouwens pjotr123, pas je site maar aan want het gedeelte over de HDA klopt niet erg. Het laatste punt heb ik het dan over als je de linux-backports-modules zou moeten installeren. Dat werkt dus niet.

Offline ptb

  • Lid
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #27 Gepost op: 2008/08/10, 01:05:31 »
¨Als het goed is, werkt uw geluidskaart nu naar behoren.¨staat er vervolgens.Bij jou dus niet.
Ik snap je frustratie maar hou het zakelijk.

DarkEra

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #28 Gepost op: 2008/08/10, 01:14:35 »
Mijn excuses, ik bedoelde punt E.

"e. Hierna wil u via Synaptic het pakket linux-backports-modules installeren. Dit kan ook via de terminal:
sudo apt-get install linux-backports-modules
Druk op Enter."

Dat werkt dus niet en krijgt men een foutmelding in de terminal. Met andere woorden hij haalt ze niet binnen en kan ze dus ook niet installeren.

Offline Willem_D

  • Lid
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #29 Gepost op: 2008/08/10, 10:15:57 »
Citaat van: DarkEra
Ten tweede ben ik er nog niet uit wat betreft het geluid. Schijnbaar heeft ALSA deze keer de HDA geluidskaarten niet ondersteund in hun driver, de 1.0.16. En snap ik niet waarom men bij Ubuntu niet de nieuwste Alsa driver binnen haalt, de 1.0.17 dus. Daar zou dat weer gefixt zijn naar het schijnt.

Jammer dat het geluid dus niet naar behoren werkt in Hardy. In Gutsy werkt het wel "Out of the box" maar ik heb geen zin om een stap terug te doen.

Na uren zoeken en proberen heb ik de hoop weer opgegeven, dus geen Ubuntu op de nieuwe laptop. Maar goed, ik draai Hardy nog op mijn oudere halfwerkende laptop.
@DarkEra:
Als je -tot er een fix beschikbaar komt- genoegen kunt nemen met externe speakertjes:
vanaf €10 kun je speakersets kopen met een USB-aansluiting. Deze hebben een eigen sound-card/chip aan boord.

Om de USB-speakerset werkend te krijgen, moet je waarschijnlijk wel een kleine wijziging aanbrengen in het bestand /etc/modprobe.d/alsa-base ; zie http://forum.ubuntu-nl.org/topic/13789/2 ,vanaf post #26.
Acer 5930G laptop met nVidia 9600M GT


"Je verschijnt niet in je lichaam, maar je lichaam verschijnt in Jou."
Francis Lucille

Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #30 Gepost op: 2008/08/10, 10:50:01 »
Na een aantal doorverwijzingen, kwam ik hier op het spoor van de laatste tarballs van de alsa-driver.
http://ftp.kernel.org/pub/linux/kernel/people/tiwai/alsa/

Kun je altijd een poging doen om uit te pakken, te configureren en make, make install...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

NLsandman

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #31 Gepost op: 2008/08/10, 15:51:53 »
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27712

Antwoord #3 heeft een oplossing voor het probleem van darkera

DarkEra

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #32 Gepost op: 2008/08/10, 15:57:21 »
Citaat van: NLsandman
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27712

Antwoord #3 heeft een oplossing voor het probleem van darkera
Die had ik al gezien en het werkt dus niet. Toch bedankt maar ik laat het hierbij, altijd dat gepruts. Ben het nu kotsmoe na twee weken.

Hoe vaak mot ik nu herhalen dat ik al vanalles geprobeerd heb.

Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #33 Gepost op: 2008/08/10, 20:07:44 »
Werkt ie ook niet onder Pulseaudio of OSS?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

fred_k

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #34 Gepost op: 2008/08/11, 21:24:52 »
Dames en heren,
Mijn eerste stappen op UBUNTU gebied verlopen niet zoals verwacht.
Heb de cd gedownload en getest
Heb de opstart volgorde gecontroleerd
Kies voor installeren van UBUNTU
Balk gaat drie vier keer heen en weer en stopt dan zonder verdere meldingen
Wat doe ik verkeerd?

Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #35 Gepost op: 2008/08/11, 21:32:24 »
fred_k,

maak eens een ander draadje aan... Dat houdt de zaak overzichtelijk.
Kies het subforum "Installatie" en kies bovenaan rechts voor "nieuw onderwerp beginnen".
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

  • Lid
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #36 Gepost op: 2008/08/13, 11:04:36 »
Citaat van: DarkEra
Citaat van: NLsandman
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27712

Antwoord #3 heeft een oplossing voor het probleem van darkera
Die had ik al gezien en het werkt dus niet. Toch bedankt maar ik laat het hierbij, altijd dat gepruts. Ben het nu kotsmoe na twee weken.

Hoe vaak mot ik nu herhalen dat ik al vanalles geprobeerd heb.
Goede raad mijn vriend , laad dat Alsa probleem gewoon twee dagen met rust, even bezinken.
Dan kun je er weer aan beginnen met frisse kop.
Even naar buiten gaan  frisse lucht halen goeie wind rond je hoofd en gezonde lucht inademen , geloof mij dat doet wonderen.
Grt Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

DarkEra

  • Gast
Wat veroorzaakt het opstartprobleem?
« Reactie #37 Gepost op: 2008/09/02, 23:03:08 »
Even terugkomend op het opstartprobleem wat ik eerder vermelde. Dit probleem had ik ook na het gebruik van de live-cd's.

Nu heb ik goed nieuws. Na een Bios update van gisteren blijkt het opstartprobleem verdwenen te zijn. Nu heb ik dit al verschillende malen getest met gebruik van live-cd's en hij start normaal op na de reboot.

Ik ga een install doen om te kijken of het inderdaad helemaal verdwenen is. Zo ja, dan is een terugkeer naar Linux mogelijk. Ik houd jullie zeker op de hoogte hiervan.

Met vriendelijke groet,

Mike

EDIT: Helaas, het mocht niet baten. Ook dit probleem blijft bestaan.