Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutje in Systeeminstellingen  (gelezen 3720 keer)

Foutje in Systeeminstellingen
« Gepost op: 2012/04/08, 19:49:52 »
Afgezien van de bug waardoor de labels onder de pictogrammen in Systeeminstellingen foutief worden afgekort, kwam ik het volgende tegen:



Overduidelijk dat "Bezig met afdrukken" hier niet de juiste vertaling is. Is dit al bekend bij jullie?
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 22:55:37 door Cumulus007 »

Re: Foutje in Systeeminstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/08, 20:06:44 »
Ik zie het nu ook. Van de week stond het er nog niet dus het moet geslopen zijn in de taalpakket-updates van eergisteren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Foutje in Systeeminstellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/08, 23:09:02 »
Overduidelijk dat "Bezig met afdrukken" hier niet de juiste vertaling is. Is dit al bekend bij jullie?
Ja. En gisteren al direct gecorrigeerd. Komt dus binnen enkele weken goed. :)

Overigens heb ik deze kwestie inmiddels ook aangekaart bij de bovenstroomse ontwikkelaar van het pakket system-config-printer (want daarin zat de fout). Het is geen gelukkige keuze, om in de Engelse brontekst "Printing" te gebruiken als aanduiding van deze toepassing.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/08, 23:16:29 door Pjotr »

Re: Foutje in Systeeminstellingen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/08, 23:54:09 »
Mwah, ik vind niet dat de aanduiding verkeerd is. Ik vind het een fout van de vertaler. Immers, het hangt ervanaf in welke context het woord staat. Doorgaans is "Printing" een prima aanduiding; de vertaler draagt echter de zorg voor een correcte vertaling. Er staat bij waar de string vandaan komt dus je kunt van te voren prima zien wat je vertaalt :)

Niettemin bedankt Pjotr! Moge de taalpakketten-updates snel komen =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Foutje in Systeeminstellingen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/09, 00:11:12 »
Mwah, ik vind niet dat de aanduiding verkeerd is. Ik vind het een fout van de vertaler. Immers, het hangt ervanaf in welke context het woord staat. Doorgaans is "Printing" een prima aanduiding; de vertaler draagt echter de zorg voor een correcte vertaling. Er staat bij waar de string vandaan komt dus je kunt van te voren prima zien wat je vertaalt :)
Deels niet mee eens, deels onjuist. Enfin, die discussie hoef ik niet met jou te voeren, en dat ben ik niet van plan ook.

Citaat
Niettemin bedankt Pjotr! Moge de taalpakketten-updates snel komen =D
Graag gedaan.  :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Foutje in Systeeminstellingen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/11, 17:51:12 »
"Bezig met afdrukken" is gecorrigeerd dankzij wat nieuwe taalpakketten bij de updates van vandaag.

Maar het is wel een processie van Echternach (oude stijl): Synaptic en Archiefbeheer zijn inmiddels hun vertalingen volledig kwijtgeraakt, en zijn nu compleet Engels....

Komt waarschijnlijk wel weer goed, want volgens het foutrapport op Launchpad inzake Synaptic, worden in elk geval de Synapticvertalingen opgenomen in het language pack dat later deze week volgt. Enfin, het is wel een moeizaam proces zo....
« Laatst bewerkt op: 2012/04/11, 18:00:08 door Pjotr »

Re: Foutje in Systeeminstellingen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/11, 20:25:37 »
Hoewel het vreemd is dat Archiefbeheer hier nog prima zijn vertaling heeft. Synaptic is inderdaad in het Engels, maar Archiefbeheer is keurig Nederlands. Zal wel per installatie verschillen denk ik...